  • Data: 2018-01-11 15:27:55
    Temat: Re: sterofotografia
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-01-10, ks <k...@g...com> wrote:
> [...]

    2 Kodaki i jeden M10? :)

    Obejrzałem to sobie aktywnym projektorem DPL i zróżnicowanie głębi jest
    bardzo ładne na dalszych planach, szczególnie to zdjęcie z krętą
    ścieżką. Te półwyspy/wysepki ładnie widać w różnej odległości. Nb.
    właśnie to zdjęcie ma inną "polaryzacje" niż 2 pozostałe, co nie ma
    wiekszego znaczenia, chyba że się robi slajdowisko. Ale jest jeden
    problem. Całość dość ciężko się ogląda bo jest tak duże przesunięcie, że o
    ile dalsze plany są ok, to na te bardzo bliskie musiałem kombinować z
    oczami. Normalnie przy komercyjnych blurayach lub tym co robią te fuji
    i sony tego problemu nie, przynajmniej nie w takim stopniu.

    To zdjęcie w zimie wydaje się dodatkowo dość rozjechane, ale chyba
    wynika to z ilości szczegółów na drugim planie gdzie ten efekt 3D nadal
    jest wyrazisty.

    Być może problem jest taki, że normalna percepcja 3D jest zawsze
    połączona z korekcją paralaksy przez zmianę kąta obu gałek ocznych w
    stosunku do osi. Jak się ogląda de facto płaski obraz na ekranie to
    płaszczyzna ostrości jest taka sama bez względu na to gdzie znajduje
    się obiekt.

> [...]
    > bino3d.org. Film jest osobno lewy i prawy, do tego jest skrypt do odpalenia pod
    > linuxem. Pod windowsem można wczytać w bino oba strumienie ręcznie albo przeobic
    > na bat-a. No i nie wiem który jest który i trzeba sobie odpowiednio ustawić w
    > programie lub tv. Ja mam w tv przełącznik l/p więc jak mi coś nie gra z tym 3d,
    > to przełączam i zwykle jest już ok.
    > To było robione z dwóch aparatów równocześnie na szynie +-12cm bazy. Moim
    > zdaniem efekt 3d sięga w porywach na kilkadziesiąt metrów. Np na górach po

    Zgadza się. Te plany do kilkudziesięciu metrów so bardzo ładne, i
    zbocze góry na prawo też ładnie wygląda. Problem ten sam co przy
    zdjęciach - trzeba machać oczami.

    Jeszcze jedną rzecz potem zrobię, sprawdzę czy projektor nie robi
    jakiegoś q-q przy translacji SBS do przeplotu, bo zarówno fuji, jak i
    sony normalnie idą bezpośrednio z przeplotem co jest niejako natywne
    dla aktywnych projektorów. A jak znajde odrobinę czasu w ten weekend to
    sprobuję zrobić porównawcze fuji i sony i gdzieś wrzuc.

    --
    Marcin