eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[press] subaru i sprzeglo :-) › Re: subaru i sprzeglo :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
    ostnews.google.com!k19g2000yqc.googlegroups.com!not-for-mail
    From: tadek <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: subaru i sprzeglo :-)
    Date: Thu, 15 Jul 2010 03:33:58 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 104
    Message-ID: <1...@k...googlegroups.com>
    References: <i1mmq5$2nn$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 81.219.28.123
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1279190040 17162 127.0.0.1 (15 Jul 2010 10:34:00 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Jul 2010 10:34:00 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: k19g2000yqc.googlegroups.com; posting-host=81.219.28.123;
    posting-account=xVbsZAoAAACa9wI0ZXF_E1pRBBWrq8Sn
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR
    2.0.50727; InfoPath.2; .NET CLR 1.1.4322),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2297354
    [ ukryj nagłówki ]

    On 15 Lip, 12:12, Gabriel 'wilk'
    <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
    > Nie abrdzo wiem czy nalezy plakac czy raczej sie smiac po przeczytaniu tego art. i
    postawie Subaru
    > oraz ich zalecen :-)http://motoryzacja.interia.pl/samochody/producenc
    i/news/subaru-tak-do...
    >
    > "...Narzekania nie dotyczą jednak samej jednostki napędowej ale układu
    przeniesienia napędu.
    > Właściciele modeli forester, legacy i outback masowo zjawiają się w warsztatach w
    celu wymiany
    > sprzęgła. Element ten, przez większość producentów (również przez Subaru)
    traktowane jest jako tzw.
    > "część eksploatacyjna", a to oznacza, że nie podlega wymianie na gwarancji. Nie
    byłoby w tym pewnie
    > nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że sprzęgła masowo odmawiają współpracy po
    przebiegu rzędu 20-30
    > tys. km.
    > Przedstawiciele Subaru zasłaniają się tym, że wytrzymałość sprzęgła wynika w dużej
    mierze z warunków
    > użytkowania. Jako przyczynę awarii podaje się więc nieumiejętne obchodzenie się z
    pedałem sprzęgła.
    > Spowodowane ono jest - wg Subaru - tym, że nowy silnik Diesla dysponuje bardzo
    wysokim momentem
    > obrotowym (350 Nm) i bardzo żywiołowo reaguje na gaz. Ponieważ samochody mają napęd
    na wszystkie
    > koła, zerwanie przyczepności kół w czasie ruszania jest niemożliwe, a do poślizgu,
    który w innych
    > pojazdach występuje na kołach, tutaj dochodzi na tarczy sprzęgła.
    > W takiej argumentacji doszukać się można pewnej logiki. Po wprowadzeniu do oferty
    diesla, klientami
    > Subaru stali się ludzie, którzy często nie mieli wcześniej do czynienia z
    permanentnym napędem na
    > cztery koła. Należy jednak pamiętać, że samo Subaru określa forestera i outbacka
    mianem SUV-ów,
    > czyli samochodów, które świetnie sprawdzają się nie tylko w roli pojazdów
    miejskich, ale też dają
    > sobie radę w lekkim terenie, ciągają przyczepy, itd. Również wspominany "wysoki
    moment obrotowy"
    > rzędu 350 Nm nie jest dzisiaj niczym szczególnym, a pojazdy z napędem 4x4 oferowane
    przez
    > konkurencję nie mają tego typu problemów.
    > Niestety, doszło do tego, że część użytkowników pseudoterenowch samochodów boi się
    nawet wjeżdżać
    > swoimi autami na krawężniki, bo - jak przestrzegają pechowcy - może się to skończyć
    spaleniem tarczy
    > sprzęgła.
    > Oficjalnie, ponieważ nie ogłoszono żadnej akcji serwisowej, problem nie występuje.
    Subaru zastrzega
    > się, że sprzęgło jest mocniejsze niż u konkurencji i nie ma mowy o błędzie
    konstrukcyjnym ani wadzie
    > fabrycznej.
    > Trzeba jednak przyznać, że - po interwencji dziennikarzy jednej z telewizji -
    przedstawiciele Subaru
    > podjęli kroki mające na celu zahamowanie tego zjawiska. Firma proponuje klientom
    zmianę
    > oprogramowania komputera sterującego jednostką napędową (bardzo niski moment
    obrotowy w dolnym
    > zakresie obrotów powoduje, że wielu kierowców "gasi auto" przy próbie ruszenia) a
    także, jeśli
    > klient zastosował się do tego zalecenia, zwraca koszt wymiany sprzęgła, gdy to
    odmówi współpracy
    > przy przebiegu poniżej 30 tys. km.
    > Warunkiem zwrotu kosztów jest również odbycie przez kierowcę jednodniowego,
    bezpłatnego szkolenia w
    > Szkole Jazdy Subaru, które obejmuje głównie... naukę ruszania. Ma ono - zdaniem
    Subaru - odbywać się
    > "bez gazu", pedał przyspieszenia powinien być wciśnięty dopiero wówczas, gdy auto
    zaczęło się już
    > toczyć. Oczywiście takie traktowanie sprzęgła faktycznie wydłuża jego żywotność,
    problem w tym, że
    > może też skrócić "żywotność" kierowcy, jeśli wytaczając się z podporządkowanej
    samochód zgaśnie na
    > środku skrzyżowania.
    > O co więc chodzi? Albo Subaru wyprodukowało część, która wyraźnie nie radzi sobie z
    nagłym
    > przyrostem momentu obrotowego nowoczesnego, doładowanego diesla (wcześniej notowano
    też problemy z
    > kołami dwumasowymi), albo też, po wprowadzeniu jednostki wysokoprężnej, markę
    ukochali sobie
    > kierowcy, którzy - przynajmniej teoretycznie - nie potrafiąc ruszać, oblaliby każdy
    egzamin na prawo
    > jazdy.
    > Z naszych informacji wynika, że jednym z kluczy do rozwiązania tej zagadki jest
    fakt, że problemy ze
    > sprzęgłem mają w większości ci, którzy nie boją się podjeżdżać pod krawężniki,
    wyjeżdżać z
    > podziemnych parkingów, samodzielnie wykopywać się ze śnieżnych zasp, a czasami
    nawet - o zgrozo -
    > zjechać z asfaltu jadąc na ryby. Jednym słowem - użytkują samochód zgodnie z jego
    przeznaczeniem.
    > Winą za palące się sprzęgła nie można jednak obarczać wyłącznie Subaru. Kto w
    centrali japońskiej
    > firmy mógł przewidzieć, że w XXI wieku, kierowca SUV-a (forester znaczy po polsku
    "leśnik")
    > wyposażonego w stały napęd na cztery koła i reduktor zdecyduje się używać go
    również w zimie,
    > czasami nawet poza utwardzonymi drogami..."
    > pozdrawiam
    > --
    > Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
    >                 Oskar Wilde

    mam ten komfort że kupiłem forestera na benzyn z AT.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: