  • Data: 2017-11-03 10:56:50
    Temat: Re: szukam cichej klawiatury?
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-03 o 09:52, ń pisze:
    > Tak z ciekawości: czy łatwo (np. urządzeniem "w teczce") przechwycić
    > co kto pisze na klawiaturze bezprzewodowej?
    >

    > -----

    Ja tylko ze słyszenia, sam to się nie znam:
    wykonalne, ale trzeba złamać szyfrowanie przekazu. Podobno dla fachowca
    żaden problem, acz wymaga sporo "materiału porównawczego". Tu dodam
    własne spekulacje:
    najlepszym mat. porównawczym będzie rejestracja sygnału radiowego
    połączona z obserwacją (kamera) tego, jakie klawisze są wciskane.
    Zgaduję jeszcze, iż przy każdym resecie kompa (choć możliwe, że i
    częściej) zmieniany jest "szyfr" przekazu, i trzeba go rozkminiać od nowa.
    Znów ze słyszenia:
    są zestawy (klawiatura + dongiel) odporniejsze, bo lepiej zabezpieczone,
    oraz słabsze, gdy producent zaniedba sprawę szyfrowania, bo skupi się
    n.p. na odporności mechanicznej. Do słabszych zaliczyć (podobno) można
    klawiatury via Bluetooth, i to już bez żadnego skorelowania z
    producentami, czy to dongli, czy to fortepianu, wszak to standard,
    wspólny dla całej klasy.

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz