  • Data: 2017-11-03 11:40:34
    Temat: Re: szukam cichej klawiatury?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2017-11-03, BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> wrote:
    > Ja tylko ze słyszenia, sam to się nie znam:
    > wykonalne, ale trzeba złamać szyfrowanie przekazu. Podobno dla fachowca
    > żaden problem, acz wymaga sporo "materiału porównawczego". Tu dodam
    > własne spekulacje:

    Dość popularna klawiatura Logitecha MK270 ma przekaz kodowany 128bit
    AESem. Nie twierdzę, że nie jest to hakowalne, ale nie specjalnie widzę
    to jako "żaden problem".

    > najlepszym mat. porównawczym będzie rejestracja sygnału radiowego
    > połączona z obserwacją (kamera) tego, jakie klawisze są wciskane.

    Wątpię aby to było takie proste. Nie sledze za głęboko spraw
    bezpieczeństwa, ale ochorna przed taką formą ataku, wydaje się dość
    oczywista i łatwa MZ do zaimplementowania.

    > n.p. na odporności mechanicznej. Do słabszych zaliczyć (podobno) można
    > klawiatury via Bluetooth, i to już bez żadnego skorelowania z

    Nawet początkowe wersje protokołów BT (1.0 etc.) zawierają kodowanie
    pakietów, a wiele prostych klawiatur bezprzewodowych pracujących w
    zakresie 2.4GHz nie ma żadnego kodowania.

    --
    Marcin