  • 21. Data: 2010-08-13 10:47:15
    Temat: Re: tama w Niedowie
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Znalazłem, to jest z 10 Aug, też z rozmowy z Walkowiakiem:

    Pytany przez PAP, kiedy była remontowana zapora, Walkowiak
    odpowiedział, że "remont odbywał się w zeszłym roku", zatem tama była
    w dobry stanie, jednak nie mogła wytrzymać takiego naporu wody. "To
    nie jest kwestia wady technicznej. Pogoda doprowadziła do tej
    katastrofy. W ciągu trzech godzin spłynęło do zbiornika 30 mln metrów
    sześciennych wody, czyli sześć pojemności tego zbiornika. Zbiornik ma
    pojemność 5 mln. Żadna zapora na świecie nie mogła tego wytrzymać" -
    opowiadał obrazowo Walkowiak.

    Tymczasem Prokuratura Rejonowa w Zgorzelcu wszczęła postępowanie w
    sprawie zbiornika Niedów. Jak poinformował PAP Dariusz Kończyk, z-ca
    szefa Prokuratury Rejonowej w Zgorzelcu, prokuratura jest na etapie
    zabezpieczania dokumentacji dotyczącej budowy, remontów oraz stanu
    technicznego zbiornika.

    "Musimy wyjaśnić, jak doszło do przerwania tamy i czy ktoś zawinił w
    tej sprawie" - powiedział prokurator. Na tym etapie dochodzenia trudno
    powiedzieć, kiedy będą znane jakieś szczegóły - zaznaczył.

  • 22. Data: 2010-08-13 23:25:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Wywiad z kims kto wyglda na to ze wie co mowi
    http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,8250860,Zbi
    ornik_w_Niedowie___zaszkodzil__czy_raczej_pomogl_.ht
    ml

    ... ale .. czy ma racje we wnioskach ?
    Gdyby zbiornika w ogole nie bylo .. to chyba nie byloby takiej fali
    jak po zmyciu zapory ?

    Ale zaraz - jaki oni maja w elektrowni pozytek z tej zapory,
    odleglej o 10 kilometrow ?
    I gdzie spadla ta woda ze Witka nie wylala przed jeziorem ?

    J.

  • 23. Data: 2010-08-14 20:08:21
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    J.F. napisał(a):
    > Ale zaraz - jaki oni maja w elektrowni pozytek z tej zapory, odleglej o
    > 10 kilometrow ?

    No jak to jaki? Maja wode do chlodzenia reaktorow ;)
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 24. Data: 2010-08-15 09:01:48
    Od: Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>

    Dnia 2010-08-14 01:25, Użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >

    > .... ale .. czy ma racje we wnioskach ?
    > Gdyby zbiornika w ogole nie bylo .. to chyba nie byloby takiej fali jak

    Była by może minimalnie niższa (ale naprawdę minimalnie) za to doszła by
    wcześniej. A tak zapora zanim poleciała wygrała nieco czasu na ewakuację
    ludzi.

    --
    Michał Grodecki
    Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy

  • 25. Data: 2010-08-15 10:59:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 Aug 2010 11:01:48 +0200, Michał Grodecki wrote:
> [...]
    >
    >Była by może minimalnie niższa (ale naprawdę minimalnie) za to doszła by
    >wcześniej. A tak zapora zanim poleciała wygrała nieco czasu na ewakuację

    Zakladajac ze ktos odpowiednio wczesniej zadwonil "sluchajcie, taki
    deszcz spadl, ze nam tu za dwie godziny zapore przeleje".

    A nie "sp*, bo nam tame rozwalilo". I cala woda z 10m wysokosci
    zbiornika splywa .. w godzine ?

    J.

  • 26. Data: 2010-08-15 10:59:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Aug 2010 22:08:21 +0200, zbigi wrote:

    >No jak to jaki? Maja wode do chlodzenia reaktorow ;)

    Ale co - rurociagiem doprowadzili czy jak ?

    J.

  • 27. Data: 2010-08-15 14:09:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F. wrote:

    > Ale co - rurociagiem doprowadzili czy jak ?

    No a jak myślałeś?
    Że kontrolowanym ruchem atmosferycznym -parowanie i opad? :-)

  • 28. Data: 2010-08-15 16:13:45
    Od: Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>

    Dnia 2010-08-15 12:59, Użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > deszcz spadl, ze nam tu za dwie godziny zapore przeleje".
    >
    > A nie "sp*, bo nam tame rozwalilo". I cala woda z 10m wysokosci

    Wg podanego linka - o konieczności ewakuacji Radomierzyc odpowiednio
    wcześniej był informowany sztab kryzysowy w Zgorzelcu.

  • 29. Data: 2010-08-22 21:22:01
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Jestem ze Zgorzelca, a pracuję w elektrowni - mówi się o miejscowych
    opadach wynoszących 140mm/m2.
    To robi wrażenie...
    Dziś o 10 została otwarta odbudowana droga łącząca Zgorzelec z Bogatynią.
    Piotr