  • 41. Data: 2016-09-17 09:46:53
    Temat: Re: tani pomiar poziomu wody - realny?
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 15 Sep 2016 12:05:31 +0200, "Andrzej W."
    <a...@w...pl> wrote:
    > Ciecz w ciągłym ruchu to kilka metod odpada.

    Bez znaczenia. Ważne są tylko przyspieszenia (nieinercjalność) i to
    że może być pod górkę. Woda w szklance na stole jest na wirujacej
    Ziemi, krąży wokół Słońca itd. itp. A jak będzie odchylenie od pionu,
    to wyniki przemnożą się przez cosinus.

    Pomysł z wrażeniem sprawdza praktycznie się m.i. do kontroli ilosci
    ciekłego helu w butli (nieprzezroczysty "termos").

    Jeżeli zamontować tensometr i akcelerometr, to wystarczy aby odrzucać
    te pomiary dla których akcelerometr odrzuci że jest ruch jednostajny
    po prostej i po płaskim. Ew. wyznaczać lokalne g, potem z nacisku
    wyliczać ciężar w nieinercjalnym i przeliczać na masę.

  • 42. Data: 2016-09-17 10:38:59
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Dziamgot Niestrudzony" <d...@g...com> napisał
    w wiadomości news:eb3dae4b-b85c-4af3-915f-8b294b7ecd5c@googlegrou
    ps.com...
    użytkownik ddddddddd napisał:

    > zbiornik 20L, wlew od góry, pobór wody od dołu pompką elektryczną, woda
    > tylko do mycia (nie do picia)

    Wywierć dziurę na spodzie i przyczep do baniaka pionową prześwitującą rurkę.
    Dostaniesz wskaźnik liniowy, niezawodny, optyczny, z zerowym
    poborem prądu.
    Po co komplikować proste sprawy.

    Dokłądnie, tak jak kolega zrobił wskaźnik paliwa w motocyklu
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailp
    age&v=RK2q5quuB1I#t=47

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

    ---
    Avast.

  • 43. Data: 2016-09-17 10:45:41
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > poborem prądu.
    > Po co komplikować proste sprawy.
    >

    > Dokłądnie, tak jak kolega zrobił wskaźnik paliwa w motocyklu

    sorki za tą stopkę, się avast zaktualizował....
    już się poprawiłem;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 44. Data: 2016-09-17 10:46:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-17 o 10:38, tck pisze:

> [...]
    > poborem prądu.
    > Po co komplikować proste sprawy.
    >

    > Dokłądnie, tak jak kolega zrobił wskaźnik paliwa w motocyklu

    Tylko ta pionowa rurka powie, że już nie spłuczesz mydła. :-)
    Jak już takie coś, to tak jak pisałem wcześniej. Rurka, ale jako
    naczynie połączone.
    http://obrazki.elektroda.pl/9172038600_1440059145.jp

    Robert

  • 45. Data: 2016-09-17 10:49:25
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >>

    > Tylko ta pionowa rurka powie, że już nie spłuczesz mydła. :-)
    > Jak już takie coś, to tak jak pisałem wcześniej. Rurka, ale jako naczynie

    na filmiku właśnie tak jest zrobione, poza tym jeśli nawet będzie rurka
    połączona tylko u dołu i nie będzie zaślepiona od góry to też będzie toto
    działac;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 46. Data: 2016-09-17 11:18:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-17 o 10:49, tck pisze:
    > na filmiku właśnie tak jest zrobione
    Przez ten decoupage na zbiorniku nie zauważyłem. :-) Widziałem tylko
    rurkę przy kraniku.

    Robert

  • 47. Data: 2016-09-17 14:13:32
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 15 Sep 2016 12:13:41 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No to teoretycznie kilkuelektrodowy oporowy moze byc, chyba, ze
    woda
    > destylowana.

    A nie da się wrzucić pływaka z magnesem i dać kontraktony z boku?
    Sama woda nie da się wykryć jako zmiana induktancji, reaktywacji itp?
    Czujnik optyczny (w podczerwieni?) ... Diody są tanie. Sensor
    "ultradźwiękowy" za paręnascie zł. Kamera plus Malinka plus AI.
    Opomiarowanie odpływu i wyliczanie ile ubyło więc ile jest...

  • 48. Data: 2016-09-19 23:33:12
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2016-09-15 o 07:33, ddddddddd pisze:
    > Witam,
    > Czy da się w sensownej cenie (kilkadziesiąt zł) kupić czujnik poziomu
    > wody do kanistra 20L o wysokości ok. 40cm? coś co podłączę do arduino
    > lub np. wysteruję jakiś wskaźnik analogowy.

    pojemnościowy - dwie izolowane elektrody z wodą miedzy nimi jako
    "dielektryk". Ten kondensator wpiąć w układ generatora/multiwibratora
    astabilnego/monostabilnego (e powietrza ~=1, e wody ~=80 jeśli dobrze
    pamiętam). Mierzyć czas/częstotliwość impulsów.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 49. Data: 2016-09-21 01:14:01
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ddddddddd <d...@f...pl> wrote:

    > Czy da się w sensownej cenie (kilkadziesiąt zł) kupić czujnik poziomu
    > wody do kanistra 20L o wysokości ok. 40cm? coś co podłączę do arduino
    > lub np. wysteruję jakiś wskaźnik analogowy.

    A moze kupic i wybebeszyc wage lazienkowa? Im wiecej wody, tym wiadro
    ciezsze...

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 50. Data: 2016-09-21 01:19:36
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Oczywiscie mozna i inaczej - np plywak z magnesem i kilka
    > kontaktronow, czy np czujniki optyczne.

    Tak jest zrobiony pomiar braku wody w tanich (a moze i w drogich tez)
    nawilzaczach powietrza. Proste i dziala, jesli nie potrzeba histerezy (w
    nawilzaczach potrzeba, ale to inna sprawa).

    --
    http://www.chmurka.net/