  • 31. Data: 2016-09-15 15:36:49
    Temat: Re: tani pomiar poziomu wody - realny?
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 15 września 2016 15:22:56 UTC+2 użytkownik ddddddddd napisał:

    > bo wyobraziłem sobie sondę wkładaną od góry do zbiornika i pozostałe
    > szczegóły wydały się mało istotne :)
    >
    > zbiornik 20L, wlew od góry, pobór wody od dołu pompką elektryczną, woda
    > tylko do mycia (nie do picia)

    Zrób prosty pływak z lampkami.
    W praktyce chcesz wiedzieć czy ci starczy wody na następne mycie więc ustawiasz go
    tak aby lampka sie zapalała jak wody jest mniej niż 5-8 litrów (czy jak tam lubisz).
    Z fanaberii bym dołożył do tego jakieś arduino co mierzy ciagle i lampke zapala tylko
    jak pomiar przez 3 minuty pokazuje ze wody mało.
    Wtedy nie będzie mrugać na zakrętach...

    IMHO nie ma co przekombinowywać.

  • 32. Data: 2016-09-15 16:08:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2016-09-15 o 12:13, J.F. pisze:

    >Konduktometry używają prądu przemiennego 5kHz, oczywiście bez
    >składowej stałej.

    Elektronika sie komplikuje.
    Podejrzewam, ze np w spryskiwaczach samochodowych prawdopodobnie tak
    nie sprawdzaja, jakos prosciej zrobili.
    Platynowych elektrod tez nie podejrzewam - moze nierdzewka, moze
    niklowane ...

    >Zwykła woda destylowana nie jest problemem, ale w nieco bardziej
    >polowych warunkach czujniki elektrodowe zarastają syfem wszelakim.

    Ale dobrze destylowana i dejonizowana woda prawie nie przewodzi.
    Tu jak rozumiem jednak zwykla kranowa bedzie.

    >Elektrody mogą być z kwasówki. Nie widzę sensu stosowania czujnika
    >czteroelektrodowego, stosuje się je tylko przy dokładnych pomiarach
    >(lub w specyficznych przypadkach).

    Chodzi o to, ze chcemy kilka poziomow sprawdzac.
    Np jedna wspolna elektroda odniesienia i kilka pomiarowych roznej
    dlugosci/glebokosci.

    Oczywiscie mozna i inaczej - np plywak z magnesem i kilka
    kontaktronow, czy np czujniki optyczne.

    Bo ... to tanie, ale jak trzeba kilka, to budzet sie zaciesnia.
    http://allegro.pl/czujnik-poziomu-cieczy-wody-i59661
    39656.html

    J.

  • 33. Data: 2016-09-15 16:46:46
    Od: Dziamgot Niestrudzony <d...@g...com>

    użytkownik ddddddddd napisał:

    > zbiornik 20L, wlew od góry, pobór wody od dołu pompką elektryczną, woda
    > tylko do mycia (nie do picia)

    Wywierć dziurę na spodzie i przyczep do baniaka pionową prześwitującą rurkę.
    Dostaniesz wskaźnik liniowy, niezawodny, optyczny, z zerowym
    poborem prądu.
    Po co komplikować proste sprawy.

  • 34. Data: 2016-09-15 17:26:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-15 o 15:04, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > Ostatnio, szczególnie na elektrodzie, obserwuję taki trend:
    > "pytacze" puszczają farbę pomału i po kilkukrotnym nacisku.
    A to zawsze tak było. :-)
    Trudniej jest zadać dobrze pytanie niż na nie odpowiedzieć.

    Robert

  • 35. Data: 2016-09-15 18:57:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-15 o 15:26, ddddddddd pisze:

    > a jak one działają? zwierają obwód, jakaś rezystancja? wszystkie są na
    > tej samej zasadzie czy może być różnie zależnie od modelu auta?
    > Pomysł nie głupi, bo używany czujnik kosztuje tyle co dwa piwa

    Te co widziałem, to najczęściej zwykły pływak i styki. W jakimś Subaru
    albo Saabie (nie pamiętam dokładnie), były 2 odczepy: stan niski/wysoki.

    Do spryskiwaczy nie widziałem z opornicą - takich, jak w baku do pomiaru
    poziomu paliwa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 36. Data: 2016-09-15 19:45:29
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-09-15 12:09, J.F. wrote:
    > Użytkownik "ddddddddd" napisał w wiadomości grup
    >
    > A propos - z nowosci
    > https://www.youtube.com/watch?v=c3VJPi1TeSY
    > https://www.youtube.com/watch?v=-i99uNDeH2k
    >
    > Trzeba by sie doczytac jak to dziala.
    >
    > Z tym, ze aktualnie to kilkadziesiat ... dolarow.
    > Ale moze jest tansze zrodlo/darmowa probka.

    Mam kontrpropozycję kompletnie nieelektroniczną:

    KRANIK Z REZERWĄ!

    Włodek

  • 37. Data: 2016-09-16 11:19:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >A to zawsze tak było. :-)
    >Trudniej jest zadać dobrze pytanie niż na nie odpowiedzieć.

    To jedno, a drugie - czlowiek nie zawsze chce ujawniac szczegoly
    swojego pomyslu.
    Bo zwariowany, bo biznes.
    Wiec pyta ogolnie ... a nie wie, ze czesto ogolniki nie wystarcza.

    J.

  • 38. Data: 2016-09-16 20:19:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    A propos - czujnik jednego poziomu
    http://serwis.avt.pl/manuals/AVT3029.pdf

    Jak myslicie - bardziej pojemnosciowy, czy rezystancyjny ?

    Ale mozna dodac dwa kondensatory i uwolnic sie od pradu stalego ...
    ale od rezystancji chyba nadal nie.
    A nie, pardon - przewiduja izolacje elektrod czujnika.

    Podobnie mozna zrobic i pojemnosciowy miernik analogowy poziomu, ale
    to temat na dlugie wieczory.

    J.

  • 39. Data: 2016-09-16 20:34:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 16 września 2016 20:19:50 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > A nie, pardon - przewiduja izolacje elektrod czujnika.
    >
    > Podobnie mozna zrobic i pojemnosciowy miernik analogowy poziomu, ale

    a gdyby zrobic czujnik akustyczny? głosnik nadajacy ton zmiennej czestototliwosci i
    mikrofon dla analizy rezonansu występujacego w różnych miejscach w zaleznosci od
    wolnej objętosci zbiornika.

    b.

  • 40. Data: 2016-09-16 20:58:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości
    >a gdyby zrobic czujnik akustyczny?
    >głosnik nadajacy ton zmiennej czestototliwosci i mikrofon
    >dla analizy rezonansu występujacego w różnych miejscach w zaleznosci
    >od wolnej objętosci zbiornika.

    Raczej zwykla ultradzwiekowa echosonde na czasie przelotu, to dziala
    (innym).

    A rezonans akustyczny ... za mlodu usilowalem wykorzystac, bardzo
    kiepsko to dzialalo.
    I nie wiem - ucho zle, mikrofony kiepskie, glosniczki zle ...

    J.