  • Data: 2019-01-11 08:02:03
    Temat: Re: taśma led o weryfikowalnych parametrach
    Od: ww <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-01-10 o 14:26, Piotr Gałka pisze:

    > Przypuszczam, że mechanizm wypalania się LEDa polega na degradacji
    > struktury LEDa, a ta zależy zapewne przede wszystkim od temperatury,
    > która z kolei zależy od prądu i od chłodzenia. Producent LEDa nie zna
    > warunków chłodzenia w taśmie, której nie produkuje.

    Tego może i nie zna ale kilka ciekawych rzeczy o swoich produktach
    jednak wie. Jak chociażby tu
    https://cdn.samsung.com/led/file/resource/2018/10/FX
    _1W_White_SPHWHTA1N1C0_Rev.02_181010.pdf

> [...]
    > tak, aby ten prąd spadł dwukrotnie (przypuszczam, że będzie to gdzieś
    > koło 11V) to jasność spadnie mniej więcej 2x, i różnica między
    > temperaturą struktury a temperaturą otoczenia też mniej więcej 2x (czyli
    > wyniesie 50?). Obniżenie temperatury struktur LEDów ze 120? do 70?
    > przełoży się na wzrost ich żywotności 10..100 a może więcej razy.
    > To czy oświetlenie będzie wymagało wymiany za 5 czy za 500 lat ma
    > kluczowe znaczenie dla wygody użytkowania i chyba warto przepłacić za to
    > 2x kupując 2 razy więcej taśmy dla uzyskania tej samej ilości światła.

    Wolałbym przepłacić kupując taśmę najlepszej jakości niż przepłacić
    kupując 10 razy marną taśmę. Poza tym u mnie się zmieści 5 metrów i
    opcja ze zwiększaniem ilości w nieskończoność odpada. Nakleje to na
    jakieś porządne profile (lepsze niż te w rozwiązaniach podszafkowych)
    i chłodzenie powinno być wystarczające.

    > Dlatego jak najbardziej popieram regułę - zasil 11V i będziesz miał na
    > wieki. A jak do tego jeszcze zadbasz o odprowadzanie ciepła...

    Ja to chcę zasilać specjalnym zasilaczem prądowym z regulacją jasności.
    A rezystory wywalę.