  • 1. Data: 2013-03-09 11:40:53
    Temat: [tech] regularne dławienie alfa 1.4 TS 16v
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    witam

    może ktoś ma spotkał się z czymś takim:

    samochód z LPG Prins IV gen.
    alfa 145 1999 1.4 TS 16v
    po wymianie sondy lambda pojawił się następujący objaw:

    jeżeli zatrzymamy rozgrzany już samochód, i ponownie uruchomimy po np: 5
    minutach lub 30 minutach to po 1-2 minutach od uruchomienia (samochód
    już pracuje na gazie) występuje falowanie obrotów na biegu jałowym.
    Silnik zupełnie nie ma mocy - przy pedale w podłodze można uzyskać max
    3000obr/min na 1 biegu.
    sytuacja taka trwa około 30-40sekund (cały czas pedał w podłodze)
    później silnik się "odtyka" przez 3-5 sekund i już można jechać normalnie
    choćby 1000km (normalnie jak na niewygodną alfę oczywiście).

    efekt występuje zawsze, bez wyjątku (jeszcze sprawdzę czy na benzynie też).
    na zimnym silniku (uruchomienie na benzynie i przełączenie na gaz)
    objawu brak.

    samochód prawdopodobnie ma wyjęty katalizator - jeżeli to miałby być trop.

  • 2. Data: 2013-03-09 11:58:30
    Temat: Re: [tech] regularne dławienie alfa 1.4 TS 16v
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 09 Mar 2013 11:40:53 +0100, nazgul <x...@w...pl> wrote:

> [...]
    > później silnik się "odtyka" przez 3-5 sekund i już można jechać normalnie
    > choćby 1000km (normalnie jak na niewygodną alfę oczywiście).

    Czujnik na wale korbowym sprawdzony? Mój padre, kilka lat temu,
    miał podobne objawy w 146, winny był czujnik położenia wału.

    r.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 3. Data: 2013-03-09 12:44:42
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-03-09 11:58, Robert Rędziak pisze:

    > Czujnik na wale korbowym sprawdzony? Mój padre, kilka lat temu,
    > miał podobne objawy w 146, winny był czujnik położenia wału.

    z czego wynikałaby taka regularność?
    o ile wiem to czujnik działałby 0-1.

  • 4. Data: 2013-03-09 16:53:51
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-03-09 12:44, nazgul pisze:

    > z czego wynikałaby taka regularność?
    > o ile wiem to czujnik działałby 0-1.

    na benzynie objaw identyczny.

  • 5. Data: 2013-03-09 20:02:34
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 09 Mar 2013 12:44:42 +0100, nazgul <x...@w...pl> wrote:

    > z czego wynikałaby taka regularność?
    > o ile wiem to czujnik działałby 0-1.

    Zakładasz, że uszkodzenie jest zero-jedynkowe, a ja pamiętam
    (choć niewiele, bo to miało miejsce jakieś 10 lat temu), że
    najpierw dławił się sporadycznie, ale po przegazówce wracał do
    normy, a potem było już co raz gorzej i nastąpił taki moment,
    gdzie auto regularnie odmawiało posłuszeństwa. Po diagnostyce
    został wymieniony czujnik i auto zaczęło jeździć normalnie.

    r.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 6. Data: 2013-03-09 20:03:58
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

> [...]

    gdzie auto regularnie odmawiało posłuszeństwa. Po diagnostyce
    został wymieniony czujnik i auto zaczęło jeździć normalnie.

    PS. Więcej nie pamiętam, zwłaszcza że tym autem jeździłem
    stosunkowo rzadko.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 7. Data: 2013-03-11 14:28:31
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > może ktoś ma spotkał się z czymś takim:

    jeśli jesteś ze śląska, to mam interfejs i soft, sprawdzę w razie czego co
    trzeba itp.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 8. Data: 2013-03-15 19:03:02
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-03-11 14:28, Bartek pisze:
    > Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jeśli jesteś ze śląska, to mam interfejs i soft, sprawdzę w razie czego
    > co trzeba itp.

    niestety Poznań
    kabel mam
    Jeżeli możesz to poratuj softem i dobrą radą.