  • Data: 2017-06-21 09:50:23
    Temat: Re: tesla u zachara
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 20 Jun 2017 22:36:36 +0200, ToMasz

    > zajebistością i ceną to auto bije na łeb karton iPhonów.

    Bez porównania. iPhone jest bardziej gówniany (jak zresztą wszystko apla)
    niż smarkfony na andkach czy nawet na windowsach, a kosztuje więcej. Tesla
    kosztuje dużo, ale też żeby auto spalnowe mieć o podobnych parametrach
    przyśpieszenia i komfortu (wyciszenia od silnika) trzeba wydać wielokrotnie
    więcej. W zasadzie to nie wiem czy jest nawet takie auto biorąc pod uwagę,
    że wraz ze wzrostem mocy idzie wzrost poziomu hałasu. Jedyny mankament to
    oczywiście nadal zasięg, czy tam raczej prędkość ładowania.

    > życie jest lepsze, jak robisz 400km i pijesz 8 godzin kawę z nowymi znajomymi,
    > czekając az się auto naładuje. chyba ze jest -15° to co 200km.

    To już ewidentnie dorabianie ideologii -- zupełnie nie po drodze mi z
    takimi argumentami.

    > stacji ładowań jest kilka w polsce, więc jeździsz do celu zygzakiem.
    > musisz też posiadać i nie zapomnieć zabrać zestaw przelotek
    > i kabli do łądowania.

    No bo my jak zwykle 50 lat za murzynami -- lepiej przecież kupować
    śmierdzące diesle. No a jak nie ma rynku, ba, nawet zasięgu że ten rynek
    może ruszyć, to i nikt nie robi infrastruktury.

    > Zero informacji o kosztach eksploatacji. o tym jaka część siły
    > hamowania jest przerzucana na silnik, bo to ma wpływ na trwałość
    > układu hamulcowego.

    Jak miałbym strzelać, to rzekłbym, że trwałość jest większa niż w aucie
    spalinowym. Z tego co widziałem w wielu testach, auto znacznie hamuje w
    trybie pełnego odzysku energii.

    > nie wspomnieli o degradacji akumulatorów. nawet czy
    > ogrzewanie jest rezystancyjne czy pompą ciepła.
    > nic z techniki.

    Degradacja to, wg użytkowników Tesli S w Norwegii, około 6% na 100 tys. km.

    > Ja się żywo interesuje autami elektrycznymi. ale poza prototypami, nie
    > widziałem niczego co bym nawet w dalekiej przyszłości chciał kupić.
    > Właśnie dzisiaj liczyłem dlaczego jest to zasilane ogniwami litowymi. są
    > parę razy droższe o zwykłych akumulatorów i trzy razy lżejsze. a
    > problemów z nimi bez liku

    Ja bym chciał kupić Teslę S/X, ale mnie nie stać -- podobnie jak na każde
    inne auto Segmentu E+. Generalnie chcę elektryka, wystarczyłby mi z
    zasięgiem 200km i akceleracją 8-9s do setki.

    --
    Pozdor
    Myjk