  • Data: 2017-09-11 21:14:14
    Temat: Re: uszkodzenia kwarców...
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Miałem podobnie.
    Raz na ruski rok dostaję PCB z niechodzącym prockiem. Czasami jak ktoś
    wytrwały, to udaje się jakoś startnąć, ale reguły nie ma. Wymiana kwarcu
    na nowy pomaga w 100%.
    To nie jest kwestia temperatur (hala przemysłowa, raczej ciepło niż
    zimno), drgań (czasami padają w maszynach mocno "wibrujących", a czasami
    w takich "co na biurku stoją".

    Od jakiegoś czasu robię "żmijkę" z wyprowadzeń (przewlekany), ale nie
    wiążę tego ze zniknięciem problemu, raczej trafiłem na lepsze kwarce.

    Inny podobny przypadek, to BC550C, kupiłem "woreczek" i "woreczek"
    poleciał do kosza. Około 1/5 elementów po wlutowaniu traciła parametry.
    To są dopiero jaja.

    Miłego.
    Irek.N.