    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: uszkodzenie akumulatora kwasowego
    Date: Fri, 19 Dec 2014 19:34:14 +0100

    Użytkownik "badworm" napisał w wiadomości
    Dnia Thu, 18 Dec 2014 08:03:17 +0100, J.F. napisał(a):
    >Raczej nie. Przy podłączaniu opornika rozładowczego (do wyprowadzeń w
    >rozdzielnicy) trochę poiskrzyło bo ma on na wejściu kondensatory.
    >Włączyłem zasilanie opornika i ułamek sekundy po tym, jak kłapnął
    >stycznik to usłyszałem huk.

    >Ciężko mi powiedzieć. Gdyby wywaliła środkowa cela to ta po prawej na
    >zdjęciu powinna by była być bardziej uszkodzona?

    >Gdyby stycznik znajdował się w pobliżu akumulatora to bym teraz nie
    >pisał tych słów. Opornik rozładowczy znajdował się na całe szczęście
    >innym pomieszczeniu.

    Bez przesady, to tylko maly wybuszek byl, petarda taka.

    Tym niemniej jestem bardzo ciekaw czemu tak wybuchlo, bo nie bardzo
    chce mi sie wierzyc ze to na skutek obciazenia - umiarkowanego jak
    rozumiem.
    Iskry nie bylo, tzn byly wczesniej i nic nie spowodowaly, czas reakcji
    blyskawiczny ... albo przypadkowa zbieznosc.
    Korki rekombinacyjne szczelne ? Moze jednak zwykle cisnienie zbudowane
    w czasie ladowania ...

    J.