-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!news.uzo
reto.com!aioe.org!.POSTED.KnChT8GEW/Mvambfvgjvfw.user.gioia.aioe.org!not-for-ma
il
From: dantes <d...@q...com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: uwaga na pieszych
Date: Sun, 8 Mar 2020 07:13:57 +0100
Organization: Aioe.org NNTP Server
Lines: 82
Message-ID: <r422du$1aji$1@gioia.aioe.org>
References: <5e6146f9$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
<r3voik$106n$1@gioia.aioe.org>
<5e637440$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: KnChT8GEW/Mvambfvgjvfw.user.gioia.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
X-Face: ,\m{?h\)X
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:43905
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 7 Mar 2020 11:15:27 +0100, WM napisał(a):
> W dniu 2020-03-07 o 10:14, dantes pisze:
>> Dnia Thu, 5 Mar 2020 19:37:44 +0100, J.F. napisał(a):
>>
>>> Zaczyna sie zeto tolerancji
>>>
>>> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/o-2
6-kmh-za-szybko-grzywna-dla-kierowcy-mimo-winy-piesz
ego/ygyvhtr
>>>
>>> "o godzinie 7:40 doszło do potrącenia 86-letniego mężczyzny, który
>>> wkroczył na jezdnię zza zaparkowanych samochodów w miejscu, gdzie nie
>>> było wyznaczonego przejścia. Niestety mimo pomocy udzielonej na
>>> miejscu, a następnie w szpitalu, mężczyzna dzień później zmarł. Doznał
>>> bowiem rozległych obrażeń wielonarządowych (okolice głowy i klatki
>>> piersiowej).
>>>
>>> [...]
>>>
>>> W chwili, gdy pieszy wkroczył na jezdnię, kierowca znajdował się od
>>> niego w odległości ok. 21 metrów. W trakcie postępowania z udziałem
>>> biegłego ustalono, że kierujący poruszał się z prędkością 42,6 km/h.
>>> To o 2,6 km/h za szybko względem ograniczenia (na prostym odcinku
>>> drogi w pobliżu kościoła obowiązuje 40 km/h). W uzasadnieniu wyroku
>>> sąd wskazał, że ,,gdyby oskarżony prowadził samochód z dozwoloną
>>> prędkością i bacznie obserwował jezdnię i jej najbliższe otoczenie
>>> mógł zatrzymać samochód przed pieszym"."
>>>
>>> swoja droga ...
>>> -jak biegly ustalil te 2.6km/h za szybko ?
>> Najwidoczniej te ok. 21[m], którymi "dysponował" kierujący pojazdem
>> wystarczało (przy panujących warunkach drogowych) by zatrzymać pojazd
>> (z prędkości 40[km/h]) przed miejscem, w którym doszło do potracenia
>> pieszego. A to, że w miejscu zdarzenia obowiązuje 40 [km/h] to zwykły
>> przypadek.
>>
>>> -to jaka byla predkosc przy stuknieciu, ze pieszy zmarl ?
>> Pieszy może "zemrzeć" jak przewróci się z pozycji stojącej.
>>
>>
>>> -czy tak naprawde bylo 70, a zdolal zwolnic do 42.6 ?
>>
>> Mamy dwie, a w porywach trzy, możliwości:
>>
>> 1. Kierujący poruszał się szybciej, zauważył pieszego, podjął
>> próbę zatrzymania pojazdu ale nie zdążył i w chwili "puknięcia"
>> pieszego miał 42,6 [km/h].
>> Kierowca ma pozamiatane.
>>
>> 2. Kierujący poruszał się z prędkością 42,6 [km/h] ale
>> nie zauważył pieszego przez co nie hamował i "puknął"
>> pieszego z prędkością 42,6 [km/h].
>> Kierowca ma pozamiatane.
>>
>> 3. Kierowca poruszał się z prędkością 42,6 [km/h], zauważył pieszego
>> podjął próbę hamowania ale nie zdążył wyhamować do 0 [km/h]
>> i lekko "puknął" pieszego, a ten wytrącony z równowagi
>> upadł na jezdnię.
>> Kierowca wygra sprawę w apelacji.
>>
>> Gdzieś ktoś wspominał o "wielonarządowych" obrażeniach pieszego, zatem
>> całkiem prawdopodobne, że ta prędkość 42,6 [km/h] to raczej była prędkość
>> potrącenia pieszego, zatem w przypadku:
>> 1. autor artykułu bredzi bo nie rozumie materiału zawartego w aktach
>> i artykuł powstał z potrzeby zwiększenia licznika odwiedzin,
>> 2. autor artykułu zrozumiał treść materiału zawartego w aktach
>> 3. autor artykułu oraz sędzia bredzą, i artykuł powstał z potrzeby
>> zwiększenia licznika odwiedzin.
>>
>>
>>
>
> Zwykle gdy policja wytypuje winnego, to musi koniecznie jakieś
> standardowe uzasadnienie wpisać.
> Najprostsze jest takie, że winny nie zachował należytej ostrożności, lub
> jechał zbyt szybko.
> Jeżeli ograniczenie jest do X km/h, to wystarczy dodać dopuszczalny
> margines błędu np. +2,5 km/h + coś np. 0,1km/h i wpisać do akt. ;)
>
>
> WM
Dwa koma sześć wynika z opinii biegłego, a nie z ustaleń policji.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.03.20 11:55 Piotr Wyderski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
- Malowanie roweru dzisiaj
- Telefoniczna kopiarka kluczy
- Awaria rury
- Prawo do naprawy
- Re: Download Solution Manual Fundamentals of Renewable Energy Processes (3rd Ed., Aldo da Rosa)
- Punkt podparcia
Najnowsze wątki
- 2024-04-26 steve balmer o iphonie w 2007
- 2024-04-25 Wrocław => Java Developer <=
- 2024-04-25 Kraków => AI Specialist <=
- 2024-04-25 Berlin => Solution Architect (secure communication and IoT solutions)
- 2024-04-25 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-04-25 Problemy TSMC cd
- 2024-04-25 Kraków => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-04-25 Katowice => Service Leader/PLC Programmer with German <=
- 2024-04-25 Białystok => ERP Implementer <=
- 2024-04-25 O wisienkach
- 2024-04-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-04-25 Białystok => Wdrożeniowiec ERP <=
- 2024-04-25 Wrocław => Head of Sales (IT services/products field) <=
- 2024-04-25 Berlin => IT Systems Administrator and Customer Support Engineer <=
- 2024-04-25 Warszawa => Technical Lead ( (Java Background)) <=