eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyvectra C (ogólnie opel) - marne głośniki z tyłu › Re: vectra C (ogólnie opel) - marne głośn=?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP2FXdHBJSG9nZEhuRmduVT0/PQ==?=
    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: vectra C (ogólnie opel) - marne
    głośn=?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP2FXdHBJSG9nZEhuRmduVT0/PQ==?=
    Date: Mon, 18 Oct 2010 15:35:49 +0200

    W dniu 2010-10-18 11:40, Myjk pisze:
> [...]
    > ma -- skoro jest miejsce, to mogą być, a źle grać), w trzeciej
    > kolejności wymienić przednie głośniki na coś lepszego. Tył w
    > ogóle zostawić w spokoju, chyba że lubisz kierować z tylnych
    > siedzeń. :P Czwarty krok, to podmiana wzmacniacza i ew. dodanie SUBa,
    > a trzecia wywalenie w ogóle jednostki centralnej na rzecz czegoś
    > "lepszego". Nie wiem jak w Oplu V, ale w Mazdach6 sama jednostka
    > centralna daje dobry dzwięk, wystarczy RCA wyciągnąć i dać lepszy
    > wzmacniacz. Oryginalny wzmacniacz BOSE daje niestety 2 omy -- ani pod
    > to głośników znaleźć, ani wysterować sensownie.
    Oj nie czytasz ze zrozumieniem chyba.
    Przednie głośniki grają ZAJEBIŚCIE (nawet wg kolegi audiofaszysty
    zboczeńca). Są gwizdki na górze, niskie tony są naprawdę ładne, przy
    używanych przeze mnie głośnościach - nie potrzeba subwoofera, nawet na
    ustawieniu neutralnym (eq płaski, basy 0, treble 0) gra bardzo ładnie i
    nie chcę tego zmieniać.
    Kształt pasma, poziom zniekształceń itp całkowicie mi pasuje. Osiągalny
    poziom głośności - wystarczyłby, nie potrzebuje nic więcej z przodu.

    W dodatku auto jest dobrze wygłuszone, jest to wersja OPC, wnętrze drzwi
    jest pokryte pianko-asfaltem od wewnątrz, są piankowe wytłumienia,
    wszystkie elementy typu cięgna itp mają tłumiki (po otwarciu tapicerki
    drzwi od razu widać że jest inaczej niż w gołej vectrze).

    Ale z tyłu z dzwiękiem jest dużo gorzej. Pasażerowie z tyłu mi narzekają
    "weź zrób głośniej" a ja już mam z przodu głośno w sam raz, wręcz źle
    się rozmawia. A gdy zrobię głośniej i poprawię faderem - to się słuchać
    nie da.
    Prosty test faderem:
    50% tył/przód - siedząc z przodu gra ok, ale z tyłu jest cicho i marnie,
    praktycznie można nie zauważyć że tam coś gra na dole drzwi.
    100% front, 0% tył - przód gra pięknie, siedząc z przodu nie słychać różnicy
    0% front, 100% tył - nagle robi się cicho, przytłumione, bez basów,
    wysokich też mniej, jak przez telefon prawie ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173