    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: wąskie zimówki
    Date: Fri, 31 Oct 2014 10:42:52 +0100

    Użytkownik "Ajgul" napisał w wiadomości grup

    >Były i te argumenty, że pojazdy na Antarktydzie mają ogromne i
    >szerokie opony, że ludzie na śniegu posługują się rakietami
    >śnieżnymi...
    >Ale to na nic, królował pogląd, że opony zimowe mają być wąskie, bo
    >się "przegryzą przez śnieg do gruntu i złapią przyczepność". :) Takie
    >oponiarskie fantasy.

    Takiej fantasy nie pamietam.
    Raczej panowal poglad ze wezsze opony to wieksze naciski i lepsze
    "wgryzanie w snieg".
    Ile w tym prawdy - nie wiem.
    Tzn troche wiem - naciski jednostkowe sa takie, jakie cisnienie w
    oponie :-)

    Jeszcze bym powiedzial ze przy wiekszych opadach sniegu kazdy
    centymetr przeswitu sie liczy, wiec aby te wezsze opony nie byly
    nizsze.

    J.