  • 31. Data: 2018-12-22 17:51:21
    Temat: Re: wegierska motoryzacja
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 18 grudnia 2018 19:15:38 UTC+1 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > To nowoczesne niewolnictwo kiedyś były obozy pracy a teraz przymus ekonomiczny jak
    widać wielkiemu biznesowi do skrajnej prawicy wcale nie jest tak daleko ;-)

    Jednym z wielkich osiągnięć demokracji jest wmówienie pożytecznym idiotom, że to
    gdzie pracują, w jakich warunkach i ile zarabiają jest zależne od prawa pracy.
    Pracuję zawodowo od 1984 roku, robiłem dziesiątki rzeczy zarówno w Polsce, jak i za
    granicą, mnie zatrudniano i ja zatrudniałem i jeszcze nie spotkałem człowieka,
    któremu kodeks pracy umożliwił dostanie roboty bliżej domu, w lepszych warunkach i za
    więcej kasy.

  • 32. Data: 2018-12-22 17:54:51
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2018 19:29:11 UTC+1 użytkownik z napisał:
    jak widać wielkiemu biznesowi do skrajnej prawicy wcale nie jest tak daleko ;-)

    > Chyba zapomniałeś kto wiedzie prym w temacie szerzenie niewolnictwa.
    >
    > Przypomnij sobie umowy śmieciowe

    Na czym polega niewolnictwo w umowach śmieciowych?

  • 33. Data: 2018-12-22 18:54:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik slavo65 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    p...@g...com napisał:

> [...]
    >i jeszcze nie spotkałem człowieka, któremu kodeks pracy umożliwił
    >dostanie roboty bliżej domu, w lepszych warunkach i za więcej kasy.

    No, w wyzszej polce owszem, ale zobacz chocby na tego Polaka, co
    Ukrainke z wylewem zostawil na przystanku, bo zapomnial ubezpieczyc.

    A ile by placili w niektorych miejscach i zawodach, gdyby nie bylo
    minimum ?

    Albo ten lekarz co pracowal 5 dni bez przerwy - choc to raczej
    przyklad, ze kodeks faktycznie nic nie daje :-)

    J.

  • 34. Data: 2018-12-22 18:57:36
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-22 o 17:54, s...@g...com pisze:
    > Na czym polega niewolnictwo w umowach śmieciowych?

    Na tym że pobłażliwie traktuje się łamanie prawa i stosowanie
    śmieciowych tam gdzie powinna być umowa o pracę.
    Skutkiem czego jest wybór śmieciówka a albo nic.
    To się oczywiście zmienia ale to PO kreowało zieloną wyspę przez
    niewolnictwo.
    Przypominam że śmieciowość prowadzi też do głodowych emerytur.

  • 35. Data: 2018-12-22 22:49:32
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-12-2018 o 18:57, z pisze:

    > Na tym że pobłażliwie traktuje się łamanie prawa i stosowanie
    > śmieciowych tam gdzie powinna być umowa o pracę.
    > Skutkiem czego jest wybór śmieciówka a albo nic.

    A ja tak od 20 lat mam wybór między etatem za niższą kasę i kontraktem
    za sporo większą i jakoś mi nie tęskno do wybierania etatu, tylko po to,
    żeby darmozjadów i meneli sponsorować.....

  • 36. Data: 2018-12-23 12:15:43
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-22 o 22:49, Cavallino pisze:
    > A ja tak od 20 lat mam wybór między etatem za niższą kasę i kontraktem
    > za sporo większą i jakoś mi nie tęskno do wybierania etatu, tylko po to,
    > żeby darmozjadów i meneli sponsorować.....

    Wiesz... Twoje spojrzenie jest zdziebko niemiarodajne.
    Weź pod uwagę polskie zarobki.

    Właśnie podjąłem decyzję że wolę etat za 2800 niż dzieło za 3100
    Pomijając emeryturę przekonało mnie ubezpieczenie zdrowotne.

    Wiem... Ty jesteś ciągle piękny i młody ;-)

    PS. Podaj swoje kwoty albo procentową różnicę jak się wstydzisz :-)

  • 37. Data: 2018-12-23 12:20:26
    Od: z <...@...pl>

    PS 2
    W Polsce nie potrzebne są duże zachęty do "brania spraw w swoje ręce" bo
    lata transformacji i galopującego kapitalizmu z kubłami propagandy
    lejącycmi z się z mediów zrobiły swoje.
    "Jak ci się nie podoba to jest 10 chętnych na twoje miejsce"
    Znasz to?

  • 38. Data: 2018-12-23 12:43:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-12-2018 o 12:15, z pisze:

    > Wiesz... Twoje spojrzenie jest zdziebko niemiarodajne.
    > Weź pod uwagę polskie zarobki.
    >
    > Właśnie podjąłem decyzję że wolę etat za 2800 niż dzieło za 3100

    Przy takiej różnicy też bym tak wolał.
    Tyle że różnice są znacznie większe niż 10%.
    Lekko licząc, ze 60%.

    > Pomijając emeryturę

    Na emeryturę odkładam sobie sam, z różnicy.
    Na swoją, a nie na nierobów.

    >przekonało mnie ubezpieczenie zdrowotne.

    Masz żonę na etacie?
    To masz i zdrowotne....

    > PS. Podaj swoje kwoty albo procentową różnicę jak się wstydzisz :-)

    Policz sobie ZUS i podatek (przy umowie o dzieło 50% KUP), już wychodzi
    ponad 50%.
    A prowadząc działalność pod ten kontrakt zaoszczędzisz jeszcze więcej, w
    tym część VAT.

  • 39. Data: 2018-12-23 12:45:08
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-12-2018 o 12:20, z pisze:
> [...]
    > lejącycmi z się z mediów  zrobiły swoje.
    > "Jak ci się nie podoba to jest 10 chętnych na twoje miejsce"

    Nie.
    Nie każdy pracuje w Amazonie za najniższą krajową i łatwo go zastąpić
    byle menelem z ulicy.

    Ale nawet w prostych zawodach to co piszesz miało sens, ale dawno temu,
    a teraz to brakuje pracowników, a nie pracodawców.
    Zobacz jaki jest jest lament że Ukraińcy mają uciec z Polski...

  • 40. Data: 2018-12-23 12:46:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    >lejącycmi z się z mediów zrobiły swoje.
    >"Jak ci się nie podoba to jest 10 chętnych na twoje miejsce"

    Ponoc sie skonczylo. Juz nie mowiac, ze od pewnych kwalifikacji, to
    juz nie 10, a ci co sa chetni, to przeciez nie za darmo.

    No i znajomy parcodawca postawil dwa roboty, i mowi, ze widzi
    pozytywny wplyw takze na pracownikow :-)

    J.