  • Data: 2018-11-22 11:14:59
    Temat: Re: wifi
    Od: sirapacz <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-11-22 o 10:56, Adam pisze:

    > Instaluję u klientów drukarki i kombajny przez WiFi w zasadzie od samego
    > początku - jak jeszcze zwykła karta WiFi PCI do komputera kosztowała
    > sporo ponad 1000 zł. netto.
    > Jakoś nie przypominam sobie kłopotów z WiFi.
    szczęściarz
    > 5 ms w sieci lokalnej to dużo.

    tak, ale po wifi (zwłaszcza jak kilka-kilkanaście urządzeń gada przy
    nienajlepszym poziomie sygnału) nic nadzwyczajnego

    > Przede wszystkim ustawienia sieci - oczywiście identyczne w całej
    > podsieci wewnętrznej. Wyłącznie jeden serwer DHCP. Szerokość maski nie
    > ma większego znaczenia.
    > Wyłączyć IP v6.
    > Tylko protokół ICP/IP, ewentualnie jeszcze NetBEUI.
    > Na drukarce wyłączyć niepotrzebne, typu EtherTalk czy NetWare.
    ale on ma jakieś proste bździdło z wifi tylko. Ze wszystkim włączonym
    musi działać.

    > Trzeba sprawdzić, czy przypadkiem jakiś routing nie jest kierowany na
    > bramę.
    > Sprawdzić kable LAN.
    >
    > Natomiast kabel LAN czy WiFi to tylko medium - nie ma znaczenia w
    > połączeniu. Chyba, że ktoś ustawił routing pomiędzy siecią WiFi a
    > switchem LAN - bo i takie cuda widziałem.

    wifi to medium ale niedoskonałe. Routerki mające wifi często się
    wieszają (zwłaszcza w funkcji czasu)