    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wifi
    Date: Thu, 22 Nov 2018 17:26:30 +0100

    W dniu 2018-11-21 o 19:53, J.F. pisze:
    > jak dziala  wifi, jesli dwa urzadzenia sa podlaczone do jednego AP ?
    > Komunikacja miedzy urzadzeniami leci bezposrednio, czy przez AP ?
    >
    > Bo nie moge sie dostac do drukarki z wifi.
    > Mam router/AP i probuje z komputera podlaczonego kablem.
    >
    > Ping podaje 90% strat, wiec nie dziwne ze dostepu nie ma
    > ... ale mam te kilka telefonow z wifi,
    > i tu wszystko widac - telefony pinguja drukarke, komputer pinguje
    > telefony ...
    >
    > Te pingi co przechodza do drukarki maja krotki czas - srednio 5 ms
    > Do telefonow to tak 40-400 ms ...
    >
    > ... jakies wykrywanie kolizji zawodzi ?
> [...]

    Słyszałem o problemach tego rodzaju, ale jak już to raczej był całkowity
    brak możliwości drukowania. Ale takich problemów sam nie napotkałem
    osobiście. Parę Canonów MGxxxx z różnych generacji w różnych sieciach po
    prostu działa.
    Podobno łatwiej o problem z routerem niż z AP. Tak mi mówili ludzie
    którzy z tym walczyli, ale to była walka metodą prób i błędów.
    Ja sam przy takim działaniu od czasu do czasu bardziej skłaniam się ku
    opcji "nielubienia" się niektórych urządzeń, co czasem rozwiązuje się
    aktualizacją oprogramowania, czasem z obu stron. Kilka razy problemy z
    WiFi rozwiązały nowe sterowniki nawet od Intela, i to niekoniecznie od
    razu, czasem lepiej było dopiero po którejś z kolei wersji, to co
    dopiero mówić o innych. Czasem upgrade AP/routera. Gdybyś miał całkowity
    brak łączności to byłby trochę inny problem. Ale jeszcze może być kłopot
    z zasięgiem typu inaczej postawić drukarkę, ona może mieć antenę z
    "niewłaściwej" strony. Albo masz za bardzo w AP pogrzebane i jakieś
    ustawienia niekoniecznie odpowiadają drukarce. A może sąsiad ma swój AP
    tak postawiony że przeszkadza akurat w tamtym miejscu? Może warto
    zmienić kanał?

    Pozdrawiam

    DD