    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: wspomagacz rozruchu auta
    Date: Thu, 30 Nov 2017 21:43:42 +0100

    > Dlaczego sugerujesz, by ograniczyć prąd rozładowania - dla
    > bezpieczeństwa samochodu, czy dla ochrony ogniwa 18650?
    z wielu powodów. 30A to pierońsko dużo. załóżmy na chwile że masz 4.2v
    na 4 sztukach. czyli 16,8v. na zdechłym akumulatorze masz 11.8v. różńica
    5v. razy 30A daje 150W do wytracenia! jasne że to zaraz spadnie, ale w
    momencie podłączenia tak będzie. na czym zgubisz 150W? Nie wiem jakim
    prądem można ładować akumulator. 30A mu nie zaszkodzi, choć domowe
    prostowniki raczej takich prądów nie oferują.

    > za 5 zł czyli np używane zielone Panasonic....
    No tak, ale nawet jakbyś dał nie 4 a 8 takich ogniw - będzie taniej.

    ToMasz
    Ps
    ja przerabiam elektronarzędzia na 18650. zwykłe, nie wysokoprądowe. na
    początku nie umiałem sobie poradzić z ładowaniem (bez balancera).
    wyjmowałem z "koszy" ogniwa i ładowałem osobno. tyle ze w koszach jak w
    koszach, z jednej strony masz blaszkę, z drugiej sprężynkę. te sprężynki
    zaczynały świecić jak mocno obciążyłem wkręcarkę. a odkryłem to
    przypadkowo, bo sprężynki się rozhartowywały i tracił się kontakt
    elektryczny. Także.. 30 amper - to już trzeba uważać.