  • 31. Data: 2009-01-08 22:33:52
    Temat: Re: wybor aparatu
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Thomas rzecze:

    > Olek, tez tani nie jest (jesli chodzi o pozniejsza rozbudowe)

    Co jest takiego drogiego?

  • 32. Data: 2009-01-08 22:36:35
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Thomas rzecze:

    > Co jest takiego drogiego?

    Narzekaja, ze szkla sa drogie, choc ja osobiscie uwazam, ze jesli sie
    wezmie stosunek jakosc/cena, to sa jedne z lepszych.

    Thomas

  • 33. Data: 2009-01-08 22:40:20
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > ale nie posiada większej wielkości... chyba...

    w ogole nie posiada wielkosci,
    i to prawda nie posiada wiekszych wymiarow fizycznych, tylko posiada wiecej
    elementow swiatloczulych, co popularnie okresla sie "liczba megapikseli"
    wyrazilem sie nieprecyzyjnie, mea culpa

    Pozdrawiam
    Darek

  • 34. Data: 2009-01-08 22:44:21
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Thomas rzecze:

    > Narzekaja, ze szkla sa drogie, choc ja osobiscie uwazam, ze jesli sie
    > wezmie stosunek jakosc/cena, to sa jedne z lepszych.

    Nie są drogie. Jedyne co jest drogie, to 50mm.

  • 35. Data: 2009-01-08 22:54:38
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Poza tym ISO800 bez problemu uzywalne, ISO1600 przy malych odbitkach tez
    > obleci. Jak na lustro entry-level wystarczy.

    Ja z E-500 drukowalem zdjecia z ISO 1600 na formacie 15 x 10 (po delikatnym
    odszumianiu) i bardzo dobrze wygladaly i szumow nie bylo widac, ale ja nie
    jestem szumofobem. Bardziej mi przeszkadzaja szumy przy dlugich czasach
    naswietlania niz te z wysokich ISO.

    > Ale jak ktos ma duze lapy, to mu moze byc niewygodnie.

    Ponoc do E520 mozna zamontowac grip (chociaz oryginalny grip jest tylko do
    E3/E30), do E500 o takowy trudno :( (oryginalnego na pewno, gdzies na
    allegro znalazlem jakies chinskie wynalazki, ale jakos nie jestem przekonany
    do nich :/

  • 36. Data: 2009-01-08 22:55:23
    Od: "ZASK" <Z...@s...pl>

    <b...@n...pl> wrote in message news:gk56be$2e1$1@node2.news.atman.pl...
    >W zasadzie to: .<--- jestem w tej kropce.
    >
    > Chcę kupić lustrzankę entry level, czyli taką podstawową. Żeby nie było,
    > aparat do wszystkiego, nie mam specjalnego zainteresowania typu: makro,
    > ptaki czy inne. Przeglądając parametry, opinię już się zagubiłem zupełnie.
    > Mam jeszcze wyjście poczekać trochę. Wśród potencjalnych modeli mam:

> [...]

    Jak entry level to weź najtańszego Canona 1000D lub Nikona D40.

  • 37. Data: 2009-01-08 23:33:44
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Dariusz Gasior" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > do E3/E30), do E500 o takowy trudno :( (oryginalnego na pewno, gdzies na
    > allegro znalazlem jakies chinskie wynalazki, ale jakos nie jestem

    No faktycznie. Tu: http://www.ownuser.com.tw/e_E510_menu.htm
    Fajna sprawa. Ciekawe jak to sie spisuje w uzytkowaniu (wygoda i pewnosc
    zamontowania)?

    Thomas

  • 38. Data: 2009-01-09 07:04:13
    Od: Marx <M...@n...com>

    Kup najtansza, najlepiej uzywana. Pouzywaj z miesiac, dwa i bedziesz
    wiedzial czy o to Ci chodzilo. Jak nie - sprzedasz z niewielka strata, i
    kupisz cos lepszego ale wtedy juz bedziesz wiedzial co w lustrzance jest
    dla ciebie wazne
    Marx

  • 39. Data: 2009-01-09 10:46:11
    Od: j...@g...pl

    On 9 Sty, 08:04, Marx <M...@n...com> wrote:
> [...]
    > wiedzial czy o to Ci chodzilo. Jak nie - sprzedasz z niewielka strata, i
    > kupisz cos lepszego ale wtedy juz bedziesz wiedzial co w lustrzance jest

    Bardzo dobra rada.

  • 40. Data: 2009-01-09 10:54:52
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    j...@g...pl napisał(a):
> [...]

    Lustrzanki analogowe używałem. Więc gdyby to była decyzja dotycząca samych cech
    lustrzanki nie
    miałbym, aż takiego problemu. Problemem jest to, że tak naprawdę fotografia cyfrowa
    jest technologią
    nadal mocno w rozwoju. Dochodzą rzeczy, których w analogach nie było: jakość matrycy,
    szumy, balans
    bieli, balans kolorów. W przypadku analogów po prostu zmieniało się błony, jeśli
    jakaś nie
    odpowiadała. W przypadku DSLR błona jest wstawiona na stałe i trzeba zmieniać body
    albo system. Na
    analogu nie było problemów z tym, że naświetlanie przez 10 minut spowoduje jakieś
    artefakty
    spowodowane tym, że coś się rozgrzało.

    wer