  • 61. Data: 2009-01-12 08:53:41
    Temat: Re: wybor aparatu
    Od: John Smith <u...@e...net>

    b...@n...pl napisał(a):

    > Oj, nie wiem czy któraś firma to wypuści.

    Do odbijania od sufitu potrzebna jest duża energia, a więc m.in. spore
    baterie, a więc duże wymiary aparatu albo lampa zewnętrzna.

    > No chyba, że nikła część
    > kompaktów pozwala na dodanie zewnętrznej lampy. Jeszcze do szczęścia
    > będzie brakować wtedy filtrów na obiektyw :)

    Przecież jest sporo kompaktów z możliwością dokręcenia tulejki i
    filtrów, choćby zobacz tutaj:
    http://www.allegro.pl/item472225891_tulejka_do_canon
    _a510_a520_a540_52mm_warszawa.html

    --
    Mirek

  • 62. Data: 2009-01-12 09:45:26
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    b...@n...pl pisze:

    > Jak się pytam o lustrzanki, to wiem dlaczego chcę lustrzankę, a nie
    > kompakt. Po pierwsze zewnętrzna lampa błyskowa. Nie ma kompaktu z
    > sensowną lampą, czyli pozwalającą na więcej niż doświetlenie lub
    > oświetlenie z 1,5 m.

    Przyjrzyj się topowym kompaktom Canona i Nikona. One mają możliwość
    podpięcia systemowej lampy i filtrów. No i są nadal kompaktowe.
    Bardzo ciekawym rozwiązaniem mogą być dla ciebie kompakty Olympusa,
    nawet te bez sanek, bo najnowsze oferują sterowanie bezprzewodowe
    systemowymi lampami zewnętrznymi. Poza tym Olympus ma w ofercie kilka
    kompaktów z sankami na lampy systemowe. Jak cię to interesuje, to musisz
    sprawdzić które to.
    O Fuji nie wspominam, bo nie ma do niego żadnych dedykowanych lamp
    (tylko proste sanki z centralnym stykiem) i są wymiarów średniej
    lustrzanki z dużym obiektywem.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 63. Data: 2009-01-12 11:33:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009, Marx wrote:

    > Czekam az jakas firma wypusci aparat kompaktowy z wbudowana lampa, ktora
    > mozna skierowac w sufit. No to sobie poczekam....

    Poczekasz, bo ludzie wolą małe kompakty - nawet na hybrydy wybrzydzają
    "bo duże" (jak na kompakt). A jak pisał John - przecież trzeba gdzieś
    upchnąć duże akumulatory i niemały palnik (a raczej miejsce obok
    niego).
    Osobiście polecam jakiś wynalazek z fotocelą.
    Można się nie przejmować aż tak nierównomiernością oświetlenia itede,
    skoro i tak się odbija - więc w kolejce są Tumaxy, Soligory i inne
    takie. Wejście na wtyk też mają... (stopkę już niekoniecznie).

    pzdr, Gotfryd

  • 64. Data: 2009-01-12 11:45:53
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    b...@n...pl <b...@n...pl> napisał(a):
> [...]
    > zagubiłem zupełnie. Mam jeszcze wyjście poczekać trochę. Wśród potencjalnych mo
    > deli mam:
    >
    > Canon 1000D
    > Canon 450D
    > Nikon D40
    > Nikon D60
    > Nikon D80
    > Olympus E420
    > Olympus E520
    > Pentax 200D
    > Sony A300
    > Sony A350
    >
    > I teraz pytanie, który z nich oferuje najlepszy stosunek cena/jakość.

    Sony A300. Chociaż nie wiem, co znaczy dla ciebie 'jakość', bo może to być
    różnie określane.

    Maciej

  • 65. Data: 2009-01-12 12:01:38
    Od: Marx <M...@n...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > "bo duże" (jak na kompakt). A jak pisał John - przecież trzeba gdzieś
    > upchnąć duże akumulatory i niemały palnik (a raczej miejsce obok

    Oj bez przesady, 2 dodatkowe paluszki wystarcza...
    Marx

  • 66. Data: 2009-01-12 12:04:54
    Od: Marx <M...@n...com>

    b...@n...pl pisze:

> [...]
    > kompakt. Po pierwsze zewnętrzna lampa błyskowa. Nie ma kompaktu z
    > sensowną lampą, czyli pozwalającą na więcej niż doświetlenie lub
    jest. Wystarczy ze ma sanki na lampe. Nie ma takich kompaktow wiele ale
    sa. Wiem bo sam mam taki. Sony V1. Ze 300zl aktualnie kosztuje.

    > Filtry polaryzacyjne, połówkowe szare ciężko zamocować bez plastra do
    > kompaktu.
    nie trzeba plastra - kupujesz tulejke z gwintem 52mm. Wiele kompaktow na
    to pozwala. Wiem bo sam mam taki. Sony V1. Tulejka 50zl kosztuje.

    Marx

  • 67. Data: 2009-01-12 12:05:10
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marx napisał(a):

    > Oj bez przesady, 2 dodatkowe paluszki wystarcza...
    > Marx

    Czyli kompakt o połowę większy...

    --
    Mirek

  • 68. Data: 2009-01-12 12:22:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009, Marx wrote:
    [...lampa zewnętrzna...]
    > Oj bez przesady, 2 dodatkowe paluszki wystarcza...

    Jak pogodzisz się z dłuższym czasem czekania i mniejszą ilością
    błysków to tak!
    I to raczej nie 2x, a znacznie.
    Dla 3V trzeba się IMO liczyć ze znacznie gorszą sprawnością niż dla 6V

    pzdr, Gotfryd

  • 69. Data: 2009-01-12 17:17:32
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > nie zgadzam sie

    Nie rozumiem, nie zgadzasz sie, ze gdybym JA czekal z zakupem aparatu, to
    bym stracil bezpowrotnie duzo ujec, ktore udalo mi sie zarejestrowac? Z
    calym szacunkiem, ale wypowiadaj sie za siebie

    > od paru lat foce kompaktami, lustrzanke zanabylem dopiero pare miesiecy
    > temu
    > Zadne chwile mi z matrycy nie pouciekaly z tego powodu ze czekalem pare
    > lat az kupie lustrzanke za 600zl.

    Tobie nie, ale ja pisalem o sobie i wiem co pisalem

    > Jak sie nie kupi jakiegos strasznego badziewia, to kazdym aparatem mozna
    > zdjecia robic, szczegolnie te pamiatkowe, ktore nie stawiaja az tak
    > wielkich wymagan jak zdjecia profesjonalne.

    Oczywiscie, ze zdjecia "pamiatkowe" i "kotletowe" mozna nawet telefonem
    trzaskac. Nie powiem, czasem i on ratowal mi ujecie. Bo nic innego nie
    mialem pod reka, ale "tonacy brzytwy sie chwyta".

    > Byc moze te zdjecia ktore do tej pory zrobilem kompaktami, nie sa
    > doskonale technicznie. Czasem wylazi ziarno, balans bieli sie skopal, cos
    > sie poruszylo.

    Ok. Skoro Tobie zalezy tylko na pstryknieciu spustem migawki i to Ci
    wystarczy do stwierdzenia, ze uwieczniles jakas chwile, to Twoje prawo. Mi
    nie odpowiadaja zdjecia, ktore nie dosc, ze mocno niedoswietlone (bo i tak
    bardziej sie nie dalo), to jeszcze rozmazane, wychodzi na nich banding,
    kolory przejawiaja jakas barwna dominante, calosc jest rozmazana i w dodatku
    poprawienie tego wszystkiego jest trudne, zmudne albo wrecz niemozliwe, bo
    co najwyzej moglem pstryknac mocno skompresowanego jpga.

    > Bo kompakt wsadzam w kieszen i mam, a zabranie takiego grzmota musze
    > zaplanowac.
    Kwestia gustu co jest wiekszym grzmotem - lustra entry-level czy
    zaawansowane "hybrydy".
    Niektorzy DSLRy nosza w kieszeniach (niekoniecznie jeansow ;-))

    > Czekam az jakas firma wypusci aparat kompaktowy z wbudowana lampa, ktora
    > mozna skierowac w sufit. No to sobie poczekam....

    Co prawda w lustrzance, ale Panasonic w L1 zastosowal taki wynalazek:
    http://www.dpreview.com/reviews/PanasonicDMCL1/page4
    .asp (vide: pop-up
    flash)
    konstrukcyjnie pewnie daloby sie cos takiego wcisnac do kompaktu

  • 70. Data: 2009-01-13 01:05:15
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marx rzecze:

> [...]
    > nie trzeba plastra - kupujesz tulejke z gwintem 52mm. Wiele kompaktow na
    > to pozwala. Wiem bo sam mam taki. Sony V1. Tulejka 50zl kosztuje.

    Skończcie już z tym polecaniem kompaktów... To się staje nudne.