  • 21. Data: 2010-01-28 08:31:39
    Temat: Re: wyjazd po wlasnych wycieraczkach :)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Jan 2010 21:15:38 +0100, Bastion wrote:
    >Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal
    >
    >Czesto musze wyjezdzac z gorodu w glebokim sniegu.
    >Wole poswiecic 5-10 minut na wyjazd w glebokim sniegu niz pol dnia na
    >reczne odsniezanie 25m odcinka prywatnej drogi:)

    Kup sobie odsniezarke silnikowa :-)

    Doswiadczenie pokazuje ze w takim glebokim sniegu tworzy sie potem
    gleboka koleina. Chyba ze na wlasny uzytek jezdzi sie poza sladem.

    >Czesto sie zakopuje i stosuje w/w patenty.
    >Moim zdaniem dywaniki pomagaja bo
    >1) auto przy kreceniu kolami nie zakopuje sie glebiej w snieg.

    Dywanik blyskawicznie wylatuje w krajobraz i na tym sie jego pomoc
    konczy.

    Moze masz jakies lepsze dywaniki, z kolcami. Moje sie slizgaja jak
    opony, bo niby czemu nie ..

    >2) opona ma stosunkowo mala powierzchnie styku ze sniegiem
    >pare- parenascie cm2. Dywanik moze nie przylega
    >tak szczelnie do sniegu ale to jest powierzchnia styku 500-600 cm2.
    >Czyli dywanik ma lepsza przyczepnosc dzieki wiekszej powierzchni.

    Ale ponoc tarcie nie zalezy od powierzchni.
    Masz sztywne dywaniki czy jak ? tam gdzie na dywanik naciska opona,
    tam i dywanik naciska. obok to juz tylko ciezarem wlasnym.

    Acha - sprawdzilem wlasnie "dywanik" gumowy. Moze takie wlokniste sa
    lepsze.
    A w 5-10 minut to sie zaklada lancuchy. Jak sie chce :-)
    Albo posypuje droge piaskiem.

    J.

  • 22. Data: 2010-01-29 00:02:58
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Ale ponoc tarcie nie zalezy od powierzchni.
    Jak to?
    Chcesz udowodnic, ze amfibia rowinie dobrze
    bedzie sie poruszala po sniegu na oponach rowerowych?