    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Tue, 5 Dec 2017 09:23:50 -0800 (PST)
    Subject: Re: wzbudzanie komputera po powrocie zasilania
    From: MarkPunk <m...@p...fm>

    W dniu wtorek, 5 grudnia 2017 17:30:29 UTC+1 użytkownik BUNIEK napisał:

    > UPSY`y jeden za drugim i dopiero zasilacz nr1 (nieeleganckie ale działa)
    > najpierw czerpie sie pierwszy potem drugi
    > Zasilacz nr2 do sieci bezpośrednio

    tak czy inaczej nie wiem czy to zadziała, bo jak wpinam dwa zasilacze do jednego
    UPS'a to ma OverLoad

    > W biosie ustaw Last state lub Power ON. - czy jak to sie u Ciebie nazywa

    musiał by być Power On, bo last state jest Shutdown (elegancko zainicjowany przez
    UPS)

    poza tym to też nie do końca tak chyba powinno działać jak piszecie, bo sytuacja
    wygląda następująco:

    mamy zasilanie - szystko ok
    pada zasilanie - ups przełacza na baterie - komputer działa normalnie
    wraca zasilanie - ups przełacza siena prace z sieci - komputer działa normalnie

    sytuacja o której wy piszecie byłaby gdyby ups wyjechał baterię do zera i się
    wyłączył, wówczas powrót zasilania (w zależności od konfiguracji upsa) powoduje nowe
    podanie fazy na wyjściu i na to ewentualnie może zareagować BIOS

    w mojej sytuacji raczej działa to tak:
    brak zasilania - ups przełacza na baterię
    prąd na baterii spada - ups wyłacza kompa (shutdown)
    ups nadal podtrzymuje, bateria spada dalej
    wraca prąd ups nadal podtrzymuje i przełącza na zasilanie, ale komputer jest
    wyłączony, faza jest cały czas podawana, ewentualnie jest też podawana z drugiego
    ups'a (który paradoksalnie chyba jest mocniejszy - ma nowsze baterie)

    i tu raczej oczekiwałem czegoś w stylu wake on RING (tak było dawniej w czasach
    RS232), czy wake on USB (wake on keyboard, mouse) nie wiem co ten ups może symulować