eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik wspomagany wodorem? › Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <jjereq$mfj$2@news.task.gda.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <jjghp2$bmk$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <jjgo58$p8f$1@inews.gazeta.pl> <jji2od$rj7$1@inews.gazeta.pl>
    <jjip82$1t5$3@node2.news.atman.pl> <jjiru3$b6j$1@inews.gazeta.pl>
    Date: Sun, 11 Mar 2012 23:08:42 +0100
    Message-ID: <1e97bwu1my9sj$.1ci7bn0ju6bdt.dlg@40tude.net>
    Lines: 32
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.131.63
    X-Trace: 1331503723 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1217 83.25.131.63:30061
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2438653
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 11 Mar 2012 18:46:27 +0000 (UTC), kogutek wrote:

    > Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość
    > rozproszenia mocy jak idzie na straty.

    Parametrem ograniczającym moc silnika samochodu jest napełnianie cylindra
    mieszanką. W drugiej kolejności ograniczają osiągu możliwości opróżniania
    cylindra.

    Zapas możliwości rozpraszania mocy zazwyczaj jest bardzo duży, a największy
    problem z rozpraszaniem "strat" to akurat jest jak samochód stoi, a silnik
    pracuje na biegu jałowym.

    > Każdy silnik może być krótko czasowo
    > przeciążony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przykład w
    > czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wskaźnik chwilowego zużycia paliwa to
    > jeśli pokazuje on przy jeździe z maksymalną prędkością, czyli z mocą
    > maksymalną jakaś wartość, to przy ostrym ruszeniu może pokazać od pięciu razy
    > więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy
    > większą moc mechaniczną. Góra dwa razy wzrośnie moc.

    Zupełna nieprawda.
    Silnik ma raką samą moc zarówno przy ruszaniu jak i podczas maksymalnego
    ciągłego obciążenia. Samochody nie mają możliwości chwilowego dodawania
    mocy - takie cuda to dopiero samochody hybrydowe.

    To że wskaźnik chwilowego zużycia pokazuje więcej przy ruszaniu niż przy
    jeździe z prędkocią maksymalną wynika z tego że jest to wskazanie w
    l/100km, a wiec zależne od prędkości z jaką porusza się samochód.
    Sam silnik obciążony mocą maksymalną zużywa tą samą ilość paliwa -
    przykładowo 50l/h. Przy prędkości 100km/h oznaczać to bedzie chwilowe
    zużycie 50l/100km, przy 200km/h już 25l/100km.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: