  • Data: 2017-01-20 12:04:59
    Temat: Re: zagadnienie
    Od: Marsjanin <m...@m...tk> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 19 Jan 2017 23:02:08 +0100, JaNus napisał(a):

    > A co oznacza gwiazdka zaraz za "... się"*? Że jednak jakiś sposób
    > jest?

    Wyjaśniłem dwie godziny i 20 minut przed Twoim postem. Musisz
    dużo grup czytać. :) Dobrze kombinujesz, teoretycznie na wszystko
    odpowiedzią jest brute force, zwłaszcza bez par kluczy a przy zwykłym
    haśle.

    > Wyścig pomiędzy szyfrowaniem a dekryptażem co i rusz ma zaskakujące
    > zwroty, coś jest długo szczelne, aż ktoś znajdzie wydajny algorytm,
    > i szyfr się sypie!

    Spektakularnie wysypał to się TrueCrypt. I nie do końca algorytm
    poległ.

    > Zajrzałem na stronę PL-dystrybutora, pobrałem RAR-a, myśląc, że za
    > darmo, ale okazuje się, że tylko przez 40 dni. Czy może tak jak z
    > Total Commanderem, że p upłynięciu okresu trial - monituje, ale
    > działa, choć bez klucza... To ile kosztuje wersja dla szaraczków,
    > "domowa", czyli nie-firmowa?

    Krąży po sieci legenda, że ktoś kiedyś kupił ten program. Prawda jest
    inna: dostał ten kosztowny kod na urodziny od babci. :) Wszystko
    działa tak jak opisałeś, to ruski program, oni dobrze wiedzą, że
    cracki pojawią się szybciej niż ich blokująca się wersja i leją na to
    równo od pewnie 20 lat, odkąd pamiętam wyskakiwało okienko ,,zapłać" i
    używać się dało dalej.

    Tyle pod Windowsem, ale śmiertelnikowi tam WinRAR do niczego potrzebny
    nie jest, teraz już są lepsi gracze na rynku w walce o kilobajty, poza
    tym również szyfrowanie ma lepsze odpowiedniki... 7z też ma hasła i to z
    tego co kojarzę oparte o podobny mechanizm jak RAR. Z kolei xz próbuje
    Modę na Sukces na dyskietkę zmieścić... No w każdym razie próbuje. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin