  • 41. Data: 2004-06-15 21:55:36
    Temat: Re: zakładania telefonu ciąg dalszy
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> napisał(a):
    > O ile są Ci inni operatorzy. Jest wiele miejsc w których TPSA może
    > założyć Neostradę, a innych operatorów po prostu nie ma. Inna sprawa,

    I vice versa - o czym piszę niżej.

    > że to kwestia tzw. ostatniej mili i uregulowań prawnych, ale to nadal
    > użytkownik wybiera co chce mieć. Jeśli ktoś oczekuje osiągów Mercedesa
    > w cenie Syrenki, to się faktycznie może trochę... przejechać.

    Dokładnie! Dlatego też Neostrada 128kbit/s w cenie 59zł jest mało
    atrakcyjna wobec oferty nie jednej sieci osiedlowej. Dostępność pomijam,
    ponieważ również zdarza się, że tam gdzie Neostrada nie sięga, tam sięga
    jakaś sieć osiedlowa. Więc weźmy pod uwagę fakt konkurencyjności oferty, a
    nie dostępności.

    > Widzisz. Ostatnio doradzałem moim znajomym podpięcie do sieci. Mieli do
    > wyboru radiówkę 64kbit albo Neostradę. Pogooglałem, poczytałem i wyszło
    > na to, że Neostrada nawet po obcięciu pasma będzie działała lepiej od
    > tej radiówki. Nie wspominając o aspekcie ekonomicznym - radiówka ma
    > instalację za 250zł, a różnica w abonamencie to tylko 10zł.

    No, o radiówkach, to ja nie będę pisał, ponieważ tematu unikam. Nie używam,
    nie planuję, więc pozostawiam bez komentarza. :-) Dodam tylko, że sieć
    osiedlowa != dostęp via radiówka. W moim mniemaniu sieć osiedlowa to
    popularna skrętka w sieci wewnętrznej + światłowody w sieci zewnętrznej.

    Acha.. medium transmisji danych wybiera operator, a użytkownik może ową
    propozycję zaakceptować, bądź nie - w wypadku, o którym piszesz - wybrałbym
    Neostradę, ale tylko ze względu na to, iż radiówki omijam jak ognia.

    --
    Rafal.Doroszkiewicz
    mailto:ja(at)vast.net.pl

  • 42. Data: 2004-06-15 22:35:15
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Rafal.Doroszkiewicz <j...@v...net.pl> wrote:

    > Acha.. medium transmisji danych wybiera operator, a użytkownik może ową
    > propozycję zaakceptować, bądź nie - w wypadku, o którym piszesz - wybrałbym
    > Neostradę, ale tylko ze względu na to, iż radiówki omijam jak ognia.

    A ja jestem w tej chwili na radiówce, pracuje sobie zdalnie na ssh, i
    nie odczuwam istotnej różnicy niż jakbym pracował lokalnie, a to chyba
    coś znaczy nie?

    I to nawet przez dwie radiówki: najpierw pól kilometra po 2.4 G które
    jest z kolei wpięte do Futuro, i to na linku 18 km, czyli za 2 km
    więcej niż oficjalnie Futuro wyciąga bez problemów.

    Na żaden DSL bym się nie zamienił, na światłowód oczywiście tak.

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 43. Data: 2004-06-16 08:33:43
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    Miernik <m...@c...pl> napisał(a):
    > A ja jestem w tej chwili na radiówce, pracuje sobie zdalnie na ssh, i
    > nie odczuwam istotnej różnicy niż jakbym pracował lokalnie, a to chyba
    > coś znaczy nie?

    Zaraz, zaraz... to jest _moje_ zdanie - napisałem co bym wolał, oraz że
    radiówki omijam. Nie musisz się z nim zgadzać, ale nie próbuj mnie
    przekonywać.

> [...]
    > więcej niż oficjalnie Futuro wyciąga bez problemów.
    > Na żaden DSL bym się nie zamienił, na światłowód oczywiście tak.

    Poza tym, chyba się nie zrozumieliśmy - być może piszesz o dostępie
    'operatorskim' - coś w rodzaju *kilku_Mbit/s* via radio od Futuro, Crowley
    czy GTS, a ja tu piszę o użytkowniku końcówym. A TO już jest duża różnica.

    P.S. a to już wiem, dlaczego na www.ctnet.pl tak ciężko jest się z zewnątrz
    dostać! ;>

    --
    Rafal.Doroszkiewicz
    mailto:ja(at)vast.net.pl

  • 44. Data: 2004-06-16 08:37:55
    Od: User <t...@w...niezly.as>

    Rafal.Doroszkiewicz wrote:

> [...]
    > propozycję zaakceptować, bądź nie - w wypadku, o którym piszesz -
    > wybrałbym Neostradę, ale tylko ze względu na to, iż radiówki omijam jak

    Taka opinie maja osoby, ktore nigdy w zyciu nie widzialy tego od strony
    zarzadzania czy zestawiania linkow radiowych na dobrym sprzecie. Albo
    bawily sie jakims tanim szrotem albo korzystaly z linka zrobionego przez
    amatora na tanim sprzecie. Sam taka opinie mialem. Teraz mam zestawionego
    linka na SmartBridgach na 1800m i od poczatku grudnia nie bylo z tym
    zadnego problemu. Poza tym ze sprzet jest nielegalny ale i nad tym pracuje.
    Transfer realny to 4Mbps.

    Sorry za OT.

  • 45. Data: 2004-06-16 08:48:24
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    User <t...@w...niezly.as> napisał(a):
> [...]
    > amatora na tanim sprzecie. Sam taka opinie mialem. Teraz mam zestawionego
    > linka na SmartBridgach na 1800m i od poczatku grudnia nie bylo z tym

    Raczej osoby, które widzą co się w ich mieście dzieje, gdzie 'firemki'
    dostarczające internet zaklejają dachy i okna blokowisk, tylko po to, żeby
    koleżanka przychodziła 'na internet' do tej osoby, co nie ma wystającej za
    okno anteny i to działa lepiej. ;-) I tak - masz rację, na legalnym i
    zarazem tanim sprzęcie ciężko jest ustawić stabilny i sprawny link. Dalej
    komentarz poniżej.

    > zadnego problemu. Poza tym ze sprzet jest nielegalny ale i nad tym
    > pracuje. Transfer realny to 4Mbps.

    Uważasz, że klient kupiłby dostęp na "bezproblemowej radiówce", gdyby
    wiedział, że rozwiązania, które są mu proponowane są tak naprawdę
    nielegalne i w razie kontroli, mogliby zabrać ten cudny sprzęt, a klient
    *nagle* miałby problemy z otwarciem swojego ulubionego portralu? Gimme a
    break...

    P.S. sam jesteś na tym linku radiowym, czy jakaś "mała" sieć? zerknij do
    <cap0rh$6tf$1@nemesis.news.tpi.pl>

    --
    Rafal.Doroszkiewicz
    mailto:ja(at)vast.net.pl

  • 46. Data: 2004-06-16 09:13:54
    Temat: Re: [OT] zakładania telefonu ciąg dalszy
    Od: User <t...@w...niezly.as>

    Rafal.Doroszkiewicz wrote:

> [...]
    > okno anteny i to działa lepiej. ;-) I tak - masz rację, na legalnym i
    > zarazem tanim sprzęcie ciężko jest ustawić stabilny i sprawny link. Dalej

    No tak, tutaj masz racje. Do tego dochodzi przepelnienie czestotliwosci
    2.4Ghz i spotyka sie to juz w wiekszosci duzych miast. Jest jeszcze druga
    czestotliwosc ale to juz inne pieniadze.

> [...]
    > nielegalne i w razie kontroli, mogliby zabrać ten cudny sprzęt, a klient
    > *nagle* miałby problemy z otwarciem swojego ulubionego portralu? Gimme a

    Problem legalnosci sprzetu w moim przypadku niebawem zniknie. Jestem w
    trakcie testowania legalnych zestawow. Akurat mam farta ze w Toruniu pogoda
    jest srednia (duzy wiatr, troche popada) wiec bede wiedzial jak dziala
    legalny sprzet na tym odcinku w roznych warunkach atmosferycznych, chociaz
    z mojego doswiadczenia (to tylko 7-8 miesiecy w Wireless) wynika, ze
    802.11b dziala ok nawet podczas obfitych opadow sniegu.

    Mimo to popre Twoje zdanie iz klientow indywidualnych chyba bym osobno pod
    to nie podpinal, w sumie nigdy nie probowalem ale jakos nie mam zaufania do
    tych urzadzen. Jedyne co to musze napisac, ze naprawde dobrze 802.11b/g
    sie spisuje jako bridge miedzy sieciami. Odcinek 1800m to polaczenie dwoch
    sieci. z Jednej strony okolo 50 komputerow i wyjscie do internetu 2Mbps do
    Tormana z drugiej strony 25 komputerow i zapasowe lacze 1Mbit DSL od TPSA.
    Ruch do internetu w wiekszosci idzie przez link radiowy. Do tego mam
    zestawione radyjko na jakies 140 metrow dla testu do firmy sasiada. Realny
    transfer na tanich urzadzeniach (DWL 2000AP + Antena wlasnej produkcji
    BiQuad - takze nielegalny zestaw) to ~30Mbps

  • 47. Data: 2004-06-16 11:16:55
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    > Poza tym, chyba się nie zrozumieliśmy - być może piszesz o dostępie
    > 'operatorskim' - coś w rodzaju *kilku_Mbit/s* via radio od Futuro, Crowley
    > czy GTS, a ja tu piszę o użytkowniku końcówym. A TO już jest duża różnica.

    Ale "końcowo" też jest po radiu, 2.4 GHz, przeczytaj początek zdania.

    > P.S. a to już wiem, dlaczego na www.ctnet.pl tak ciężko jest się z zewnątrz
    > dostać! ;>

    www.ctnet.pl akurat jest wpięte światłowodem bezpośrednio do samego
    kompa obsługującego serwer www. Ciężko to się pewnie się dostać z łącz
    TPSA, ale to wina TPSA a nie nasza.

  • 48. Data: 2004-06-16 12:25:50
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    Miernik <m...@c...pl> napisał(a):
    > Ale "końcowo" też jest po radiu, 2.4 GHz, przeczytaj początek zdania.

    Faktycznie, czytałem zbyt pobieżnie. Zwracam honor, co nie znaczy, że mnie
    przekonałeś. ;-) Wydaje mi się, że dobrym zakończeniem tego wątku będzie
    <cap321$75j$1@atlantis.news.tpi.pl>.

    Pozdr,

    --
    Rafal.Doroszkiewicz
    mailto:ja(at)vast.net.pl

  • 49. Data: 2004-06-16 13:58:06
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    my newsreader told me that Przemysław Maciuszko wrote:
    > Może Cię to ździwi, ale moja Neostrada prezentuje dużo wyższy poziom
    > działania usługi niż większość osiedlówek jakie było mi dane widzieć.

    Ja do tej pory używałem SDI (i używałbym dalej, ale zostało 600km od mojego
    obecnego miejsca zamieszkania) i uważam, że nawet SDI działa lepiej niż wiele
    osiedlówek. Co z tego, że transfery _bywają_ lepsze, gdy trzeba się zawsze
    liczyć z "przejściowymi" problemami, blokowaniem czego popadnie i przede
    wszystkim administratorami?
    Dlatego zdecydowanie wolałbym Neostradę od podłączania się do osiedlówki
    (szczególnie, że cena instalacji w moim przypadku odgrywa dużą rolę). Tylko oni
    mi na razie nie chcą założyć nawet telefonu :-o

    --
    Free Software - find interesting programs and change them
    NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies

  • 50. Data: 2004-06-16 14:41:00
    Od: VoMi7 <v...@N...pl>

    Janusz - Vahanara wrote:

    > Mając do wyboru Neo za 59 zł i instalację za złocisza, a osiedlówkę z
    > kłopotami, dzieleniem się z sąsiadami, perspektywą kucia w odremontowanych
    > ścianach, porysowaniem paneli wybierze ofertę TP.
    > Po pierwsze: bez żadnych kłopotów i zamieszania.
    > Po drugie: jak większość ludzi lubi mieć "tylko dla siebie i na własność".

    a masz pojecie ile teraz nowych osiedli powstaje, w ktorych w kazdym
    mieszkaniu jest gniazdo ethernetowe w standardzie ? Praktycznie kazdy
    szanujacy sie developer ma to w ofercie. profesjonalne wykonanie
    okablowania i estetyka pozatym mieszkancy /potencjalni klienci ktorzy
    sie wprowadzaja dlugo musza czekac na akty notarialne a bez tego taki
    france telekom im nie zalaczy telefonu a jak zalaczy to po 3 miesiacach
    bo nie chce im sie iporzadklowac papierow aby wlaczyc sygnal userowi
    ktory pozniej musi czekac jeszcze 2tyg aby wlaczyli mu neo. A na dodatek
    sam to zauwazylem ze coraz mniej ludzi chce miec telefon stacjonarny ?
    Bo po co, ma przeciez komorke i ma placic dodatkowo za stacjonarny ktory
    ma drogi abonament drogie rozmowy i jest juz coraz mniej praktyczny ?
    Dlatego na takich nowych osiedlach powstawanie i rozwijanie sie
    lokalnych sieci osiedlowych z magistrala 100MBit/s jest o wiele lepszym
    i przyszlosciowym rozwiazaniem. A jezeli developer sam pomaga w
    projektowaniu i zatwierdzaniu kanalizacji do ruchu. na takich osiedlach
    w sieciach widzialem juz nawet kamerki internetowe na podworku przez
    ktore roddzice moga sobie ogladac spokojnie co dziecko robi na placu
    zabaw lub co sie dzieje na parkingu. To nie jest fikcja tak juz w kilku
    sieciach jest.

    bardzo duzo ludzi woli miec osiedlowke ze wzgledu na to ze samo
    sciaganie z p2p nie przebije zwyklego otoczenia sieciowego gdzie w
    kilka minut moga sobie sciagnac jakis film lub sciagnac muzyke czy
    gre...

    --
    VoMi7