  • 11. Data: 2012-10-28 09:35:12
    Temat: Re: zakupy w bhphoto - podatki
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 28 Oct 2012 09:25:42 +0100, JDX napisał(a):

    > oryginalnego opakowania. Natomiast reklamacje z tytułu "niezgodności
    > towaru z umową" są regulowane przez stosowną ustawę. Tutaj masz więcej:
    > http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradn
    ik-konsumenta-przeczytaj.html.

    Myślisz, że amerykański sklep się tym bardzo przejmie?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 12. Data: 2012-10-28 10:09:43
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-10-28 09:35, Waldek Godel wrote:

    ik-konsumenta-przeczytaj.html.

    > Myślisz, że amerykański sklep się tym bardzo przejmie?
    Pewnie nie, ale może to mieć znaczenie jeśli producent daje "worldwide
    warranty". Ale faktem jest, że nie zauważyłem, że pytanie dotyczy
    reklamacji towaru zakupionego w Krainie Wolnośći. :-D

  • 13. Data: 2012-10-28 15:33:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 28 Oct 2012 10:09:43 +0100, JDX napisał(a):

    > Pewnie nie, ale może to mieć znaczenie jeśli producent daje "worldwide
    > warranty". Ale faktem jest, że nie zauważyłem, że pytanie dotyczy
    > reklamacji towaru zakupionego w Krainie Wolnośći. :-D

    A co ma wspólnego gwarancja z niezgodnością z umową?

  • 14. Data: 2012-10-29 16:47:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Oct 2012, Waldek Godel wrote:

    > A co ma wspólnego gwarancja z niezgodnością z umową?

    Tyle, że jeśli ma zastosowanie "niezgodność" konsumencka,
    to i gwarancja podlega przepisom tej ustawy, a nie przepisom
    (o gwarancji) z Kodeksu Cywilnego :)
    BTW: regulacje nt gwarancji konsumenckiej dają słabsze
    defaulty, niż "cywilna". Taka ciekawostka.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2012-10-29 16:58:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Oct 2012, Waldek Godel wrote:

    > Elementary, dear Watson. VAT

    "quent" wyjaśnił.

    Podejrzewałbym inny numer - Norwegia należy do Jednolitego Obszaru
    Celnego czy jak to tam się nazywa, więc zasady dotyczące cła i podatków
    są jednolite (takie jak w UE, która należy "w całości").
    Jeśli VAT należy się w Polsce, to należy się i w Norwegii.
    Ale .no nie należy do .ue, więc nie stosuje się przepisów odrębnych
    o "wewnątrzwspólnotowej dostawie" i "wewnątrzwspólnotowym nabyciu".
    Jeśli rzeczona firma ma przedstawicielstwo w UE (wystarczy jedno
    na całą UE), ale nie ma go w Norwegii, to w Norwegii mielibyśmy
    "prywatny import".
    0$ może być zwyczajnie złudne i przekształcić się na spotkanie
    z deklaracją VAT-ileśtam, do zapłacenia u celników :) (norweskich)
    No chyba, że celnicy przeoczą konieczność zarobienia :>

    > Fakt, można przewozić bez pudełek, instrukcji, kart gwarancyjnych.
    > Tylko czym to się wtedy różni od używki?

    Kwotą VAT oraz zaliczeniem do przemytu ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2012-10-29 17:54:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 29 Oct 2012 16:47:43 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > (o gwarancji) z Kodeksu Cywilnego :)
    > BTW: regulacje nt gwarancji konsumenckiej dają słabsze
    > defaulty, niż "cywilna". Taka ciekawostka.

    Nie ma żadnych przepisów o gwarancji.

  • 17. Data: 2012-11-06 00:42:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Oct 2012, Waldek Godel wrote:

    > Nie ma żadnych przepisów o gwarancji.

    GDZIE nie ma żadnych przepisów?
    'Zniknąłeś' dwie ustawy czy tylko jedną?

    pzdr, Gotfryd