    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: zimówki
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 28 Oct 2014 22:02:02 +0100

    Dnia Tue, 28 Oct 2014 09:33:25 +0100, BartekK napisał(a):
    > A czy musisz na prawdę zimówki zimowe, a "all season" nie może być,
    > planuejesz jechać w alpy w śnieg itp?
    > Ja ostatnio byłem bardzo zadziwiony sprawnością opon Goodyear 4season
    > vector - odbywała się "pojeżdżawka" na której zjawiły się praktycznie

    Mialy dobre wyniki w ADAC (o ile mozna im wierzyc), ale ... w takim
    "zwyklym" rozmiarze byly istotnie drozsze od opon sredniej klasy.
    Tak powiedzmy o 100 zl na sztuce. Niby drobiazg ... ale pozwala pokryc
    koszty kilku wymian i rodzi pytanie co lepsze :-)

> [...]
    > Naprawdę ciężko było na oponach zwykło-letnich (nie slickach tylko
    > kulturalnych dobrych oponach letnich) cokolwiek zdziałać na płycie
    > poślizgowej przy 50km/h . Ledwo udawało się ominąć przeszkodę,
    > praktycznie niewiele wytracając na prędkości (hamowanie żadne, by dało
    > się skręcać). Gość przyjechał na tych 4season... i przy 50 to on nawet
    > nie dojeżdżał do przeszkody - jak zahamował to po prostu stawał daleko
    > przed przeszkodą, albo w ogóle nie hamował - to sobie wymijał przeszkodę
    > z palcem w uchu... Różnica taka, jakby jechał po suchym asfalcie, a nie

    Ze one sa dobre, to moge uwierzyc, sam chwale caloroczne Debice.
    Ale zeby az tak ? Moze te letnie byly naprawde letnie, na suchy
    asfalt, a nie na mokry, bo to jesienne trzeba :-)

    > Jak nie masz jakiegoś cynku, że u nas w tym roku będzie leżało przez pół
    > zimy 5cm śniegu na ulicach, albo nie planujesz tym autem jeździć po
    > górach zaśnieżonych - to może warto w tą stronę iść?

    Ja tam Navigatory chwale po jazdach w gorach zasniezonych, a Vectory
    chyba nie gorsze.

    J.