  • 171. Data: 2010-05-11 23:39:18
    Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
    news:hscc53$imn$1@mx1.internetia.pl...

    > Moim zdaniem nie zalezy od tego czy uderzy w solidna betonowa scane czy w
    > inny samochod o tej samej masie poruszajacy sie z ta sama predkoscia w
    > kierunku przeciwnym* (czyli w warunkach porownania okreslonych na potrzeby
    > pokazanego doswiadczenia).
    >
    > Bardzo mnie interesuje, czy Twoim zdaniem w tych dwoch powyzszych
    > sytuacjach, samochod bedzie hamowany w roznym tempie?
    >
    > *Jesli probujesz nam tu wmowic, ze sadzisz, iz ktokolwiek moglby postawic
    > teze, ze zderzenie ze sciana styropianowa niesie te same skutki co z
    > betonowa, to wybacz ale to raczej swiadczy o Tobie.

    To Ty (nie ja) pisałeś że droga hamowania NIE ZALEŻY od materiału
    z jakiego wykonano przeszkodę. Więc po co się tak zgrywasz?

    Cytuję Twoje słowa:
    [wielkość opóźnienia zależy] "Od materialu z ktorego jest zrobiony sam
    badany samochod, nie przeszkoda - niezaleznie czy zderzenie jest ze
    sciana czy z innym samochodem (o podobnej masie i predkosci)
    hamowanie odbywa sie na tej samej drodze, wiec i czas hamowania
    jest ten sam."

    Teraz się okazuje, że jednak zalezy od materiału z jakiego wykonano
    przeszkodę, co łatwo wykazać na podstawie posuniętego do przesady
    przykładu ściany ze styropianu.

    Czemu jesteś taki nieuk?

  • 172. Data: 2010-05-12 00:56:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 11 May 2010 06:59:38 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > To znaczy tylko tyle, że strefy zgniotu działają "na rzecz" obu aut, w tym
    > sensie że w równym stopniu zredukują decelerację. Jeśli któreś z nich się
    > nie rozleci - to pasażerowie w obu autach o równej masie będą poddani
    > podobnym przyspieszeniom. Oczywiście z poprawką uwzględniającą inne systemy
    > bezpieczeństwa (pasy, napinacze, poduszki).

    Zakłądasz, że zderzenie jest całkowicie niesprężyste, co jest nieprawdą.
    Samochód 'twardy' może na przykład rozciąć ten 'miękki'. I jak wtedy z
    siłami?

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 173. Data: 2010-05-12 00:56:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 11 May 2010 12:22:30 +0200, Filip KK napisał(a):

    > Zakładasz, że przypierdoli w ścianę stojącą centralnie na jego pasie?
    > Kurde, ściany wyrastają z pod ziemi, czy z nieba spadają?

    No według niektórych to się czają w rowach i wyskakują ;)

  • 174. Data: 2010-05-12 07:54:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]

    Czy moglbys odpowiedziec?

  • 175. Data: 2010-05-12 08:03:06
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Purley przeżył zderzenie ze ścianą przy 173km/h, co dało 180g.
    > A to były zabezpieczenia z 1973 roku, nie było jeszcze takich wynalazków
    > jak HANS, a kaski były cięższe niż dziś. Tyle że to było F1, ale
    > przeciążenia, fotele i mocowanie do nich podobne.

    Tak, tak - świetny przykład. Jest to do dziś rekord i tylko przypadek
    sprawił, że przeżył. Było to w roku 1977 i przeciążenie był 179,8g.
    Inni ginęli przy wielokrotnie niższych przeciążeniach. Sam Purley
    zginął dość pechowo - w katastrofie akrobacyjnego dwupłatowca.
    Colin McRae też przeżył wiele wypadków, a zginął w katastrofie
    włąsnego helikoptera...

  • 176. Data: 2010-05-12 10:22:22
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Filip KK pisze:

    > 20 lat temu samochody jeździły tak często jak samoloty latają na niebie.
    > Szkoda, że przestałeś kilometry liczyć. Bo ciekawe jest ile Ty rocznie
    > robisz km? Jeśli nie jesteś zawodowym kierowcą i nie masz 100 km do
    > pracy, to nie sądzę aby Twój przebieg roczny przekraczał 20 tys. km.

    Nie sądz i pomnóż przez 2-2,5.
    A piewsze zdanie? Pewnie wozek dzieciący miał za wysokie burty...

    Miłego dnia
    Michał

  • 177. Data: 2010-05-12 13:12:41
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 11.05.2010 21:43, Pszemol pisze:
    > "marjan" <k...@g...com> wrote in message
    >
    > Dlaczego drażnisz się z innymi ludźmi na drodze? :-)

    Nie drażnię się :) Nie chcę tak robić, ale gdy już trafię na kretyna
    przyklejonego do mojego zderzaka, to uważam taki zabieg za
    najspokojniejszy i najgrzeczniejszy z możliwych do wykonania. Nie chcę
    zwalniać, żeby się nie stawać zawalidrogą, ale też wiem, że taka dalsza
    jazda może być niebezpieczna.
    Ktoś tu na grupie kiedyś taką metodę przedstawił - wypróbowałem, i
    okazała się bardzo skuteczna.

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana

  • 178. Data: 2010-05-12 14:29:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Czy moglbys odpowiedziec?

    Zaraz po tym jak Ty wytłumaczysz dlaczego droga hamowania według
    Ciebie ma nie zależeć od materiału z jakiego wykonano przeszkodę :-)

    Czemu wycinasz kompromitujący Cie tekst? Wstydzisz się, nieuku?

  • 179. Data: 2010-05-12 15:04:46
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Zaraz

    Tak, myslalem.

  • 180. Data: 2010-05-12 16:25:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Tak, myslalem.

    Maskujesz swoje nieuctwo i myślisz że ludzie tego nie widzą? :-)
    Śmiechu warte.