  • 31. Data: 2018-12-05 10:28:32
    Temat: Re: Rebtel kończy działalność - hehe, szybko poszło :)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-05, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

> [...]
    > obiektywach kamer. albo co gorsza, dajecie ją do ręki kasjerowi. na
    > karcie jest numer karty i cvv. odsłonięte? wiec to wystarczy do
    > zrobienia płatności. tyle towar musi być wirtualny, bo inaczej znajdą
    > złodzieja po adresie dostawy. Ale dostęp do telewizji internetowej da
    > (dało) się kupić na 100%. innych rzeczy nie sprawdzałem, ale
    > prawdopodobnie wirtualne towary w grach też. jak osoba która widziała
    > Waszą kartę zrobi to po pół roku, to jak dojdziecie do tego kto to
    > zrobił? zaklejcie cvv na karcie, zamiast przejmować się rebtelem.

    Czytamy Niebezpiecznika regularnie, ale nie popadamy w paranoje. Trzeba
    po prostu uważać co gdzie i komu i szacować ryzyko, a nie że w ogóle.
    Inaczej żadnej karty nie uzyjesz. Nie ma 100% bezpiecznych kanałów ani
    miejsc.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2018-12-05 10:35:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-05, p...@g...com <p...@g...com> wrote:
    > --Nie nie. Tzn to też, ale powiadomienia są o blokadzie/obciązeniu,
    > autentykacja sms'em też (OTP), ale to jest co innego. Różnice mogą być,
    > bo nie używam polskich kart.
    >
    > jesli idzie tylko powiadomiemie sms to jest juz po frytkach roznic
    > nie ma bo uzywam visy i master card (nie polskich) i zadna nie
    > posiada 2-stopniowej autoryzacji

    Nie po frytkach, bo wykonujesz telefon do banku i blokują kartę,
    zamiast dalej pozwalać na obciązenia. Przecież tranzakcję można
    reklamować. Wolisz reklamować 1 czy 15?

    Nie wiem też czy nie ma różnic bo 2FA mam na wszystkich kartach od
    chyba 3-4 lat. Visa, MC, Amex. To jest zdecydowanie kwestia banku.

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2018-12-05 11:31:57
    Od: p...@g...com

    --Nie po frytkach, bo wykonujesz telefon do banku i blokują kartę,
    zamiast dalej pozwalać na obciązenia.

    to jest ograniczanie szkod ale nie zapobieganie

    --Przecież tranzakcję można reklamować. Wolisz reklamować 1 czy 15?

    ja nic nie musze reklamowac bo karta jest zablokowana czyli transakcja jest odrzucana
    :-)

  • 34. Data: 2018-12-05 12:47:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-04, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > Kolejne tak, a pierwsza?

    No więc właśnie zapłaciłem na Allegro nową (dla Allegro) kartą citi i
    musiałem dodatkowo autoryzować na stronie banku. Przy wczesniej użytej
    karcie, nie chce drugiej autoryzacji.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2018-12-05 15:49:21
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj ToMasz, 05 gru 2018 w news:pu7v1r$85c$1@dont-email.me
    napisałeś/aś:

> [...]
    > karcie jest numer karty i cvv. odsłonięte? wiec to wystarczy do
    > zrobienia płatności. tyle towar musi być wirtualny, bo inaczej

    Jest jeszcze 3D Secure - czy nie jest tak że już większość kart to ma?

  • 36. Data: 2018-12-05 15:56:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-05 o 15:49, pueblo pisze:
    > Witaj ToMasz, 05 gru 2018 w news:pu7v1r$85c$1@dont-email.me

    > Jest jeszcze 3D Secure - czy nie jest tak że już większość kart to ma?

    Nawet jak ma, to nie zawsze działa.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2018-12-05 16:49:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 4 Dec 2018 23:15:21 -0800 (PST), w
    <4...@g...c
    om>,
    p...@g...com napisał(-a):

    > --Online. Uzywam normalnych kart bez żadnych dodatkowych zabezpieczeń.
    >
    > normalna kk nie ma autoryzacji przez sms

    Ma, ma.

    > --Wszystkie banki za tymi kartami wysyłają smsy przy próbie obciążenia.
    >
    > i juz wyjasnila sie zagadka
    >
    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/Platnosc-karta-w-in
    ternecie-trzeba-bedzie-potwierdzic-SMS-em-7375222.ht
    ml

    Aliexpress i tak olewa :)