  • 21. Data: 2018-12-04 16:39:12
    Temat: Re: Rebtel kończy działalność - hehe, szybko poszło :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    >Chcieliśmy Cię poinformować, że Rebtel zdecydował się na zakończenie
    >świadczenia usług w Polsce z dniem 3 stycznia 2019 r.

    A swoja droga ... faktycznie szybko poszlo.

    Polacy nie tacy glupi i nie chcieli z internetu korzystac ?
    Czy sie nie mogli dogadac z operatorami i za drogo to wychodzilo ?

    A moze Liwiusz ma racje i tylko o dane chodzilo ?

    Ma ktos informacje ilu klientow zdazyli zebrac ?

    J.

  • 22. Data: 2018-12-04 16:56:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-04 o 16:39, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > A moze Liwiusz ma racje i tylko o dane chodzilo ?
    >
    > Ma ktos informacje ilu klientow zdazyli zebrac ?

    HGW o co chodziło. Chodzą plotki, że firma miała 2 pracowników, pod
    koniec 3 - może myśleli, że sobie spokojnie wejdą na rynek, a tu sukces
    ich przerósł, wtopili w RODO i z błędami przy wysyłkach kart, zrobiło
    się nieciekawie i zarzucili projekt.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2018-12-04 17:23:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >HGW o co chodziło. Chodzą plotki, że firma miała 2 pracowników, pod
    >koniec 3 - może myśleli, że sobie spokojnie wejdą na rynek, a tu
    >sukces

    Centrala czy sp. z o.o. ?

    2 na polska spolke ... moze wystarczy :-)
    Zreszta w czasach outsourcingu to o niczym nie swiadczy :-)

    Centrala liczy 86 ?
    https://www.rebtel.com/en/jobs/

    >ich przerósł, wtopili w RODO i z błędami przy wysyłkach kart, zrobiło
    >się nieciekawie i zarzucili projekt.

    Hm, jakby mieli zarabiac, to by sie chyba ucieszyli.

    Podejrzewam, ze policzyli ile trzeba doplacic ... i zamkneli :-)

    J.

  • 24. Data: 2018-12-04 23:53:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-04, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > No to by wyszło, że to Rebtel, dwuosobowa firma telekomunikacyjna,

    To juz nie mój problem a policji :)

    > Dodatkowa autoryzacja zależy od sklepu, a nie od banku.

    Nie wiem, ale jest tu spora unifikacja procedur co sugeruje, że banki
    mają coś z tym wspólnego. Dla jasności, wklepuję nr karty, wklepuję cvv,
    zatwierdzam, a potem jeszcze jestem przenoszony na str. banku gdzie
    używam np. tokena, albo kodu przesłanego na telefon.

    > Większość z nas nie miała żadnej takiej sytuacji, co niczego nie dowodzi.

    Wskazuje, że albo nie jest to takie trywialne albo proceder skutecznie
    zwalczany.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2018-12-05 00:03:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-04, p...@g...com <p...@g...com> wrote:
    > --Przez 20parę lat jak używam kart miałem tylko jedną sytuację gdzie ktoś próbował
    coś i mu zresztą nie wyszło.

    > czy myslimy o tym samym czyli platnoscia kk online ? ja uzywam
    > revoluta ktory jest odblokowywany *tylko* w momencie dokonywania
    > platnosci, po wyplynieciu danych czy upadlosci lepiej wymienic karte

    Online. Uzywam normalnych kart bez żadnych dodatkowych zabezpieczeń.
    Wszystkie banki za tymi kartami wysyłają smsy przy próbie obciążenia.
    Oczywiście staram się nie kupować w jakiś dziwnych miejscach.

    Ta jedna sytuacja, o której wspomniałem była bodajze z Amexem gdzie bank
    do mnie dryndnął, że wykryli jakieś podejrzane płatności z lokalizacji,
    gdzie normalnie nie płacę. To było z jakieś 6-8 lat temu i wyglądało dość
    dziwnie bo dotyczyło zarówno karty głównej jak i dodatkowej, a ta nie
    była ani razu użyta.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2018-12-05 00:20:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-04, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > A który się tak chwali? Mój citibank ma tak, że przychodzi smsem kod
    > autoryzacyjny przy płatności kartą, ale... nie przy wszystkich
    > płatnościach. Dogooglałem się, że to, czy jest kod, zależy od techniki
    > płatności stosowanej przez sklep.
    >
    > Dla przykładu płatności w allegro przechodzą bez żadnych kodów.

    Kolejne tak, a pierwsza?

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2018-12-05 08:15:21
    Od: p...@g...com

    --Online. Uzywam normalnych kart bez żadnych dodatkowych zabezpieczeń.

    normalna kk nie ma autoryzacji przez sms

    --Wszystkie banki za tymi kartami wysyłają smsy przy próbie obciążenia.

    i juz wyjasnila sie zagadka

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Platnosc-karta-w-in
    ternecie-trzeba-bedzie-potwierdzic-SMS-em-7375222.ht
    ml

  • 28. Data: 2018-12-05 08:34:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Kolejne tak, a pierwsza?

    Poczytajcie niebezpiecznika. machacie kartą płatniczą w sklepach, w
    obiektywach kamer. albo co gorsza, dajecie ją do ręki kasjerowi. na
    karcie jest numer karty i cvv. odsłonięte? wiec to wystarczy do
    zrobienia płatności. tyle towar musi być wirtualny, bo inaczej znajdą
    złodzieja po adresie dostawy. Ale dostęp do telewizji internetowej da
    (dało) się kupić na 100%. innych rzeczy nie sprawdzałem, ale
    prawdopodobnie wirtualne towary w grach też. jak osoba która widziała
    Waszą kartę zrobi to po pół roku, to jak dojdziecie do tego kto to
    zrobił? zaklejcie cvv na karcie, zamiast przejmować się rebtelem.

    ToMasz

  • 29. Data: 2018-12-05 10:23:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-05, p...@g...com <p...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > i juz wyjasnila sie zagadka
    >
    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/Platnosc-karta-w-in
    ternecie-trzeba-bedzie-potwierdzic-SMS-em-7375222.ht

    Nie nie. Tzn to też, ale powiadomienia są o blokadzie/obciązeniu,
    autentykacja sms'em też (OTP), ale to jest co innego. Różnice mogą być,
    bo nie używam polskich kart.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2018-12-05 10:27:17
    Od: p...@g...com

    --Nie nie. Tzn to też, ale powiadomienia są o blokadzie/obciązeniu,
    autentykacja sms'em też (OTP), ale to jest co innego. Różnice mogą być,
    bo nie używam polskich kart.

    jesli idzie tylko powiadomiemie sms to jest juz po frytkach
    roznic nie ma bo uzywam visy i master card (nie polskich) i zadna nie posiada
    2-stopniowej autoryzacji