  • 61. Data: 2020-01-16 22:53:11
    Temat: Re: Regulator obrotów w odkurzaczu
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Użytkownik "robot" napisał:

    > Jak ze szlifierka się nie zepsuje to go podłącze do szlifierki stołowej z
    > silnikiem indukcyjnym.
    > No właśnie. Co by się wtedy stało?

    Co masz na myśli pisząc "silnik indukcyjny"? Jeśli się nie mylę to chyba
    wszystkie silniki elektryczne są indukcyjne. A w szlifierce stołowej jest na
    99% silnik asynchroniczny, którego obrotów nie da się regulować napięciem,
    kątem, czy wypełnieniem. Do tego celu służy falownik.

    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2020-01-17 09:34:04
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-16 o 22:53, Kamil pisze:

> [...]
    asynchroniczny, którego obrotów nie da się regulować napięciem, kątem, czy
    wypełnieniem.  Do tego celu służy falownik.

    Tak.
    Asynchroniczny.

  • 63. Data: 2020-01-18 10:02:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kamil,

    > Co masz na myśli pisząc "silnik indukcyjny"? Jeśli się nie mylę to chyba
    > wszystkie silniki elektryczne są indukcyjne. A w szlifierce stołowej jest na
    > 99% silnik asynchroniczny,

    Synonim: indukcyjny. https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_elektryczny_asy
    nchroniczny

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 64. Data: 2020-01-19 13:59:22
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "Jarek" news:5e20c529$0$17345$65785112@news.neostrada.pl

    > To był chyba Młody Technik. Na pewno mam go gdzieś w garażu.

    O to chodzi?
    https://mlodytechnik.pl/files/hsz/85-nw-06-regulator
    _obrotow.pdf

  • 65. Data: 2020-01-20 09:04:25
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

    > Synonim: indukcyjny.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_elektryczny_asy
    nchroniczny

    Chcesz powiedzieć, że indukcyjny znaczy asynchroniczny? Chyba, że źle
    zrozumiałem.

    Pzdr

  • 66. Data: 2020-01-20 10:39:49
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-19 o 13:59, jedrek pisze:
    > "Jarek" news:5e20c529$0$17345$65785112@news.neostrada.pl

    > O to chodzi?
    > https://mlodytechnik.pl/files/hsz/85-nw-06-regulator
    _obrotow.pdf

    Stwierdzam, że mam jednak sentyment do młodego technika jak to widzę.
    Szczególnie te zdjęcia.
    Kurna, może bym se zrobił taki regulator. Tylko czasu trochę szkoda.
    A będzie potrzebny, bo ostatnią płytkę wytrawiałem jeszcze w podstawówce.
    Mam dwa pytania:
    Czy nie będzie problemów z częściami ze względu na wiek projektu?
    Czy można kupić taki regulator gotowy?

  • 67. Data: 2020-01-20 13:32:53
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

    > Synonim: indukcyjny.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_elektryczny_asy
    nchroniczny

    https://bezel.com.pl/2018/08/01/silniki-indukcyjne/

    Nie jest to dla mnie do końca jasne. W dalszej części artykułu do silników
    indukcyjnych, oprócz asynchronicznych autor zalicza silniki synchroniczne i
    komutatorowe.

    Pozdrawiam

  • 68. Data: 2020-01-21 19:00:45
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2020-01-20 o 10:39, robot pisze:

> [...]
    > Mam dwa pytania:
    > Czy nie będzie problemów z częściami ze względu na wiek projektu?
    Trzeba lekko zmienić na nowsze ogólnie dostępne np w tme:
    BAVP17 => 1N4148
    BYP1-400 => 1N4007
    BC147 => BC547
    BC158 => BC557
    BTP10/400 => BT152/400..800 lub izolowany BT152X/400..800

    lub kupić gotowy za 8,60zł zł:
    Wyłącznik włącznik wiertarki z regulacją obrotów np. na All...o aukcja
    8876715714.
    --
    pzdr, j.r.

  • 69. Data: 2020-01-22 10:13:35
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-21 o 19:00, jacek pisze:

> [...]
    >
    > lub kupić gotowy za 8,60zł zł:
    > Wyłącznik włącznik wiertarki z regulacją obrotów np. na All...o aukcja 8876715714.

    Dziękuję za odpowiedź.
    To ja wolę kupić gotowy.
    Tylko czy za jego pomocą będzie można gwintować tą celmą?
    Czy moc przy małych obrotach spadnie okrutnie?
    Nie chodzi mi o gwintowanie jako takie, tylko ciekawi mnie
    czy gotowy za 8,60 będzie tak samo dobry jak ten z oddzielnymi
    potencjometrami do obrotów i momentu.