  • 11. Data: 2016-07-26 20:00:35
    Temat: Re: Rejestracja auta, CNG
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

    > Ja bym zamienił kolejność przeglądu z założeniem instalacji LPG.
    >
    > Jeśli zrobisz tak: LPG --> przegląd, to płacisz za przegląd LPG
    >
    > Jeśli przegląd --> LPG, to dodatek 65 złotych za przegląd LPG zapłacisz
    > na stacji dopiero za rok ;)
    >
    > Takie rozwiązanie mi podał sam diagnosta, masz kilkadziesiąt złotych w
    > kieszeni :)

    I brak wpisanego LPG w dowód?
    Nie dziekuje...

  • 12. Data: 2016-07-26 20:19:31
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > I brak wpisanego LPG w dowód?
    > Nie dziekuje...

    przeciez musisz przeglad zrobic przed rejestracją - wiec bedziesz mial
    wbity. na zaswiadczeniu z przegladu ci na dole wpisza ze pojazd
    przystosowany do zasilania lpg co tez kobitka w wydziale komunikacji
    przepisze do dr

    chyba ze chciales najpierw rejestrowac a potem robic lpg co jest bez
    sensu imo jak juz robisz od razu

  • 13. Data: 2016-07-27 02:50:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

> [...]
    > przepisze do dr
    >
    > chyba ze chciales najpierw rejestrowac a potem robic lpg co jest bez

    Ale własnie to mi podpowiadał kolega ktoremu odpowiadałem na posta.
    Zrobienie przeglądu przed instalacją LPG, zeby zaoszczedzic na koszcie
    przeglądu...

    Pomijam ze to niewykonalne, bo CNG demontuja mi ludzie ktorzy zakładają
    LPG, a jakbym pojechał na przegląd z CNG to znowu byłyby potrzebne
    dokumenty od CNG a tych nie posiadam :)

    Czeski film by sie z tego zrobił za 50zł...

  • 14. Data: 2016-07-27 08:33:47
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-07-27 o 02:50, Budzik pisze:
> [...]
    > dokumenty od CNG a tych nie posiadam :)
    >
    > Czeski film by sie z tego zrobił za 50zł...

    Jakbyś podjechał na stacje w "międzyczasie" wymiany CNG->LPG to masz to
    o co mi chodziło.
    Czyli w momencie, gdy już nie ma butli do CNG w samochodzie, więc
    zasilany tylko jednym paliwem. Pod maskę nie zaglądają, więc nie będzie
    widać, że coś do silnika jest dołożone.

    Ja po kupnie samochodu robiłem więcej zabaw.
    Była to Zafira "ciężarowa" z kratką, wbite w dowód 5-osobowa. Siedzenia
    dodatkowe były, pasy też. Zdjąłem kratkę, mając na to papier, że
    zrobiłem "zmiany konstrukcyjne zwiększające ilość siedzeń". Przy okazji
    gazowałem.
    Ponieważ nie wiedziałem jak ugryźć tę zmianę z 5 na 7 osób, podjechałem
    na stację dowiedzieć się jak to się robi.
    Diagnosta wskazał mi warsztaty w okolicy, które taką zmianę mogą
    oficjalnie wykonać. W warsztacie wystawili mi FV na taką zmianę, z tym
    podjechałem na stację.
    Oczywiście przegląd rozszerzony, bo zmiany w pojeździe. Po tym
    przeglądzie do wydziału komunikacji, poprawili mi ilość miejsc w
    dowodzie i karcie pojazdu. Dopiero na samym końcu LPG. Do UM tylko po
    pieczątkę że jest gaz.

    Ponieważ i tak miałem przegląd droższy, to płacenie dodatku za LPG wybił
    mi z głowy sam diagnosta. Dopiero po roku zrobiłem przegląd z LPG.

    --
    viktorius

  • 15. Data: 2016-07-27 21:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

> [...]
    > Czyli w momencie, gdy już nie ma butli do CNG w samochodzie, więc
    > zasilany tylko jednym paliwem. Pod maskę nie zaglądają, więc nie będzie

    No ale po co? Dla 50zł?
    Toz mój czas wiecej kosztuje zeby pojechac do gazownika specjalnie po to
    zeby mu zabrac samochód na chwile i potem go oddac.
    Daj spokój :)

  • 16. Data: 2016-07-28 08:58:09
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-07-27 o 21:00, Budzik pisze:
> [...]
    > Toz mój czas wiecej kosztuje zeby pojechac do gazownika specjalnie po to
    > zeby mu zabrac samochód na chwile i potem go oddac.

    OK w Ciebie może nie.
    Ale ja tak zrobiłem, bo gazownika zostawiłem sobie na sam koniec i nie
    kosztowało mnie to ani jednej straconej minuty.

    --
    viktorius

  • 17. Data: 2016-07-31 20:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

    > OK w Ciebie może nie.
    > Ale ja tak zrobiłem, bo gazownika zostawiłem sobie na sam koniec i nie
    > kosztowało mnie to ani jednej straconej minuty.

    Bo zapewne gazowałes benzyne a nie CNG, wiec po pierwsze przegląd
    przeszedłes bez problemu a po drugie nie musiałes demontować CNG.

    Ja bym z załozonym CNG przegladu nie dostał, bo nie miałem papierów na
    butle. A po demontazu CNG wyprawa do CNg to spory kłopot bo gazownika mam
    na drugim koncu Poznania.
    Gra nie warta swieczki. Ale dzieki za podpowiedzi :)

  • 18. Data: 2016-07-31 20:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > ja jeździłem z włoskimi tablicami (na nich przyjechalem do domu a
    > potem do rejestracji) - nie wiem natomiast jak to wygląda pod kątem
    > prawa. Na zdrowy rozum powinno byc ok.

    Zadzwoniłem na policję - stwierdzili, ze nie wolno jezdzic takim
    samochodem.
    Ach te upierdliwe, biurokratyczne wymagania...
    Mam nadzieje, ze jutro bez problemu zarejestruje.

  • 19. Data: 2016-07-31 21:37:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Jul 2016 18:00:49 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > Zadzwoniłem na policję - stwierdzili, ze nie wolno jezdzic takim
    > samochodem.
    > Ach te upierdliwe, biurokratyczne wymagania...

    Tak gwoli scislosci prawnej - skoro tablice ma, to znaczy, ze
    zarejestrowane. A zarejestrowanym mozna u nas jezdzic.
    A ze we Wloszech zarejestrowane ... wloskim tez mozna po kraju
    jezdzic.

    Ale to normalne tablice maja byc, a nie jakies mazakiem pisane.
    No i lepiej, zeby w razie wpadki, wloski urzad nie odpisal ze auto o
    tych numerach w rejestrze nie figuruje.
    Gorzej, jak odpisza, ze zostalo wyrejestrowane dnia .... :-)

    Z Niemcami bylo prosciej - mieli swoje eksportowe tablice.
    No ale wiekszosc wyjezdzala na tymczasowych zoltych :-)

    J.

  • 20. Data: 2016-07-31 23:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >
    > Z Niemcami bylo prosciej - mieli swoje eksportowe tablice.
    > No ale wiekszosc wyjezdzala na tymczasowych zoltych :-)

    No własnie. Reasumujac - chyba lepiej nie ryzykowac.
    Mam nadzieje, ze jutro rejestracja przejdzie bez problemu.

    Pytanie dodatkowe:
    Co dla UK jest wazne - adres zameldowania czy zamieszkania?
    Bo w sumie fakture wziałem na adres zamieszkania i teraz się zastanawiam,
    czy dobrze zrobiłem.
    Gdzie powinienem go rejestrowac? W urzedzie zgodnym z miejscem zameldowania
    czy zamieszkania?