  • 11. Data: 2011-08-09 14:44:21
    Temat: Re: Rejestracja samochodu - nie opłacony w terminie
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 09 Aug 2011 12:54:36 +0200 osobnik zwany Jarek
    Andrzejewski wystukał:

    > nie ma żadnej. Masz obowiązek zgłosić nabycie, a nie zarejestrować (ale
    > i za niezgłoszenie nabycia też chyba kary nie ma).

    masz obowiązek zgłosić zmianę danych zawartych w DR w ciągu 30 dni. Ale
    faktycznie sankcji za niezgłoszenie nie ma żadnych.
    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2011-08-09 18:24:22
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.08.2011 Jarek Andrzejewski <p...@g...com> napisał/a:

    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2007111
    0765

    > Rozdział 6
    > Przestępstwa skarbowe i wykroczenia skarbowe przeciwko obowiązkom
    > podatkowym i rozliczeniom z tytułu dotacji lub subwencji
    >
    > Art. 54.
    > § 1. Podatnik, który uchylając się od opodatkowania, nie ujawnia
    > właściwemu organowi przedmiotu lub podstawy opodatkowania lub nie
    > składa deklaracji, przez co naraża podatek na uszczuplenie,
    > podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia
    > wolności, albo obu tym karom łącznie.

    Nie ma to zastosowania. Po pierwsze - to nie podatek, tylko opłata. Należna
    w momencie przerejestrowania. Jeśli nie przerejestrowuje, to nie ma opłaty.
    --
    Samotnik

  • 13. Data: 2011-08-09 18:25:50
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > składa deklaracji, przez co naraża podatek na uszczuplenie,
    > podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia

    Ale to za niezłożenie deklaracji. Niezapłacenie jest karalne dopiero w
    przypadku uporczywego niepłacenia.
    --
    Samotnik

  • 14. Data: 2011-08-09 20:28:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 09 Aug 2011 16:24:22 +0000 osobnik zwany Samotnik
    wystukał:

    > Nie ma to zastosowania. Po pierwsze - to nie podatek, tylko opłata.
    > Należna w momencie przerejestrowania. Jeśli nie przerejestrowuje, to nie
    > ma opłaty.

    bzdury gadasz. PCC czyli Podatek od czynności-cywilnoprawnych jest wymagny
    w ciągu 14 dni od czynności kupna-sprzedaży. Mozesz sobie potem to auto
    oddać na złom. US to nie interesuje. A podatek zapłacić musisz.

    nie wprowadzaj ludzi w błąd.

  • 15. Data: 2011-08-09 21:59:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.08.2011 masti <g...@t...hell> napisał/a:
> [...]
    > w ciągu 14 dni od czynności kupna-sprzedaży. Mozesz sobie potem to auto
    > oddać na złom. US to nie interesuje. A podatek zapłacić musisz.

    Cancelnąłem tego posta, ale widać nie zdążyłem. :) Zbyt szybko czytałem,
    wyszło mi, że odnosiło się to do rejestracji. A PCC to oczywiście, że
    podatek, co nie zmienia faktu, że *niezapłacenie* jako takie karane nie
    jest, co innego niezłożenie deklaracji.
    --
    Samotnik

  • 16. Data: 2011-08-09 22:12:01
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "Pan Piskorz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Tak jest, ta instytucja nazywa się czynnym żalem. Trzeba samemu na siebie
    > donieść o popełnieniu przestępstwa skarbowego, złożyć toto wraz z
    > deklaracją i opłatą. Jest skuteczne, jeśli US nie wszczął postępowania
    > samodzielnie.
    > P.

    Dokładnie tak. Jak już zaproszą na wizytę, to trochę za późno na czynny żal.
    Przynajmniej w Warszawie ;-) Inspektor (czy jak ich tam zwą) prawie ze łzami
    w oczach się tłumaczy, że on musi symboliczną karę nałożyć, po prostu
    musi... ;-)

  • 17. Data: 2011-08-09 22:13:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 09 Aug 2011 19:59:01 +0000 osobnik zwany Samotnik
    wystukał:

    > Cancelnąłem tego posta, ale widać nie zdążyłem. :)

    pech szeryfa ;)