  • 1. Data: 2011-08-09 12:32:48
    Temat: Rejestracja samochodu - nie opłacony w terminie
    Od: "Mir" <m...@o...pl>

    Sa jakies kary jak sie nie zarejestruje samochodu w ciagu 30 dni od daty
    zakupu i nie zapłaci skarbówki, tylko na przykład za 2-3 miesiace? Samochod
    na polskich blachach.

  • 2. Data: 2011-08-09 12:43:05
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-09 12:32, Mir pisze:
    > Sa jakies kary jak sie nie zarejestruje samochodu w ciagu 30 dni od daty
    > zakupu
    Za to nie ma.
    >i nie zapłaci skarbówki, tylko na przykład za 2-3 miesiace? Samochod
    > na polskich blachach.
    A za to już są. Po 14 dniach od daty transakcji zaczynają liczyć odsetki
    skarbowe jak to w przypadku PCC.

    --
    MZ

  • 3. Data: 2011-08-09 12:47:42
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A za to już są. Po 14 dniach od daty transakcji zaczynają liczyć odsetki
    > skarbowe jak to w przypadku PCC.

    Plus kara (najczęściej 200-300zł).

  • 4. Data: 2011-08-09 12:54:36
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 9 Aug 2011 12:32:48 +0200, "Mir" <m...@o...pl> wrote:

    >Sa jakies kary jak sie nie zarejestruje samochodu w ciagu 30 dni od daty

    nie ma żadnej. Masz obowiązek zgłosić nabycie, a nie zarejestrować
    (ale i za niezgłoszenie nabycia też chyba kary nie ma).

    >zakupu i nie zapłaci skarbówki, tylko na przykład za 2-3 miesiace? Samochod
    >na polskich blachach.

    Jeśli chodzi o PCC, to od odsetek karnych aż po karę trzech lat
    pozbawienia wolności (jeśli dobrze pamiętam górną granicę
    odpowiedzialności za uchylanie się od płacenia podatków).

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2011-08-09 12:55:09
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.08.2011 Iksinski <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> napisał/a:

    > Plus kara (najczęściej 200-300zł).

    Z jakiego tytułu ta kara?
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2011-08-09 13:03:33
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 9 Aug 2011 10:55:09 +0000 (UTC), Samotnik
    <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

    >Z jakiego tytułu ta kara?

    0765

    Rozdział 6
    Przestępstwa skarbowe i wykroczenia skarbowe przeciwko obowiązkom
    podatkowym i rozliczeniom z tytułu dotacji lub subwencji

    Art. 54.
    § 1. Podatnik, który uchylając się od opodatkowania, nie ujawnia
    właściwemu organowi przedmiotu lub podstawy opodatkowania lub nie
    składa deklaracji, przez co naraża podatek na uszczuplenie,
    podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia
    wolności, albo obu tym karom łącznie.

  • 7. Data: 2011-08-09 13:40:30
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    zgadza się

    > Plus kara (najczęściej 200-300zł).

    najczęściej to Pan w skarbówce podpowiada żeby napisać pismo że się
    zapomniało albo się miało psa chorego itp. i żeby nie nakładali na ciebie
    żadnych kar i to skutkuje :)
    Bynajmniej u mnie tak było, spóźniłem się miesiąc z dwoma samochodami (w tym
    samym czasie kupione i jakoś mi to wyleciało z głowy

    Lukasz

  • 8. Data: 2011-08-09 14:08:59
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-08-09 13:40, Lukasz pisze:
    > najczęściej to Pan w skarbówce podpowiada żeby napisać pismo że się
    > zapomniało albo się miało psa chorego itp. i żeby nie nakładali na
    > ciebie żadnych kar i to skutkuje

    Tak jest, ta instytucja nazywa się czynnym żalem. Trzeba samemu na
    siebie donieść o popełnieniu przestępstwa skarbowego, złożyć toto wraz z
    deklaracją i opłatą. Jest skuteczne, jeśli US nie wszczął postępowania
    samodzielnie.
    P.

  • 9. Data: 2011-08-09 14:11:48
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-08-2011 13:40, Lukasz pisze:

    > Bynajmniej u mnie tak było, spóźniłem się miesiąc z dwoma samochodami (w
    > tym samym czasie kupione i jakoś mi to wyleciało z głowy

    Potwierdzam. Ja po prostu zapomniałem opłacić w terminie (za dużo rzeczy
    miałem na głowie), napisałem to w wyjaśnieniu do US. Odstąpili od
    odsetek i kar :)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 10. Data: 2011-08-09 14:18:09