  • 11. Data: 2018-10-18 20:23:45
    Temat: Re: Rejestrator z kamerkami z POE?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 października 2018 20:06:11 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:
> [...]
    switch, zasilacz, łączysz wszytko wyżej pokazanymi kablami

    > Tylko idiota nie zabezpieczyłby oddzielnie każdego wyjścia.

    Aleś się rozpisał
    Rozwiń może
    Bo analogowe kamery wymagały odrebnego zasilania i z reguły kilak kamer na danym
    obiekcie zasilane było z jednego zasilacza
    Jak zasilacz padł to rejestrator robił alarm i tyle.
    I podobnie jest z kamerami ip teraz.
    Przynajmniej z tymi co nie mają POE tylko odrębne zasilanie
    Z reguły podpięte sa pod jeden zasilacz
    Oczywiście monitoring w Fort Knox pewnie inaczej jest zaprojektowany ale tu piszemy o
    instalacji pewnie do domu składajacej się 5 kamer

  • 12. Data: 2018-10-19 21:28:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 18.10.2018 o 15:27, Kris pisze:
    > Niekoniecznie musisz mieć POE
    > Bez POE potrzebujesz:

    Główną zaletą tego rozwiązania będzie cena czy jeszcze jakieś atrybuty?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2018-10-19 21:34:14
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 18.10.2018 o 12:15, Myjk pisze:
    > Albo rejestrator z wbudowanym PoE (8 portów, bo mniejsze mają 4), albo
    > dowolny komputer/rejestrator plus switch PoE (też 8 wypada). Jakie kamery,
    > to zależy od portfela. HIKVision chyba najwyżej jest (cenowo i jakościowo).
    > Ja mam kamery HQVision, tak podróbka HIKa.

    Światełka IR zamontowane wokół obiektywów to warte są coś? Czy na to w
    ogóle nie patrzeć i założyć że ciemny kąt należy po prostu oświetlać w
    nocy dodatkową lampą?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2018-10-20 12:58:58
    Od: jacek <j...@w...pl>

    > Światełka IR zamontowane wokół obiektywów to warte są coś? Czy na to w
    > ogóle nie patrzeć i założyć że ciemny kąt należy po prostu oświetlać w
    > nocy dodatkową lampą?

    Witam,
    mam kamery z podświetleniem z ok 20 led wokół obiektywu i z 5m spokojnie
    działa w ciemności. Dalej wiele już nie widać. Dokładny model mogę podać
    wieczorem.

    --
    pzdr, j.r.

  • 15. Data: 2018-10-22 09:14:13
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 18.10.2018 o 17:40, Kris pisze:
> [...]
    > PS
    > A przy POE zwarcie zasilania w dowolnej skretce nie uwali pozostałych kamer?

    Jak jest zasilanie w standardzie 802.3af lub 802.3at, to nie, ale te
    przejściówki, które zaproponowałeś tego nie dają - to jest pasywne POE,
    a 802.3af jest aktywne i tam idzie nie 12, a 48V. Nie wiem, czy kamery
    na 802.3af zadziałają na pasywnym POE. Poza tym na większej odległości z
    tych 12V, to się 8V może zrobić albo i mniej, zależy ile prądu pobiera
    kamera, zwłaszcza w nocy, jak podświetlenie ma zasilanie.

  • 16. Data: 2018-10-22 09:22:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 października 2018 09:14:16 UTC+2 użytkownik BQB napisał:
> [...]
    > tych 12V, to się 8V może zrobić albo i mniej, zależy ile prądu pobiera
    > kamera, zwłaszcza w nocy, jak podświetlenie ma zasilanie.

    U mnie najdłuższy odcinek od routera i zasilacza do kamery ma 35metrów. Kamera działa
    bez problemu aczkolwiek z zaciskaniem końcówek miałem więcej zabawy jak przy
    krótszych odcinkach, Przy tym 35 metrowym ze 3 razy zaciskanie wtyczek rj45 musiałem
    robić. Znaczy musiały być zaciśnięte dokładniej jak te na krótszych kablach. Może to
    wina narzędzie bo zaciskarkę mam jakąś tanią 10lat temu kupną za kilkanaście zł
    Coś podobnego do tej https://www.google.pl/search?q=zaciskarka+rj45&rlz=1
    C1GCEU_plPL819PL819&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0a
    hUKEwifnd_RwZneAhUGuIsKHS-2Ci0Q_AUIDigB&biw=1024&bih
    =730#imgrc=-VBoj5GGgmSDPM:

    I nie był problem z zasilaniem bo mierzyłem miernikiem to napięcie było ale raczej
    coś z przekazywaniem obrazu
    Ale zrobione i od wiosny działa. Kamery z Chin FHD z podświetleniem IR

  • 17. Data: 2018-10-23 10:02:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 19 Oct 2018 21:34:14 +0200, Mateusz Bogusz

    > Światełka IR zamontowane wokół obiektywów to warte są coś? Czy na to w
    > ogóle nie patrzeć i założyć że ciemny kąt należy po prostu oświetlać w
    > nocy dodatkową lampą?

    Raz że kwestia obiektywu, dwa te diody jednak słabo świecą, u mnie 3m maks.
    a i obraz jest wtedy mono. Są reflektory IR, sobie dokupiłem takowy na
    budowę i pewnie wykorzystam później -- niemniej to świeci niewiele lepiej,
    bo może na 10m. Jeśli ma być coś konkretnie widać, to najlepiej jakieś
    mocne widzialne rzucić.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2018-10-23 11:00:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 października 2018 10:02:39 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > bo może na 10m. Jeśli ma być coś konkretnie widać, to najlepiej jakieś
    > mocne widzialne rzucić.
    I mnie led a zwykły halogen czy żarówkę
    U mnie led o barwie zimnej zmieniony później na led o barwie neutralnej jak się
    zapalał w nocy to obraz z kamerek był oczywiście wyraźniejszy ale jest mono.
    Czyli światło z led nie powoduje przejścia kamerek w tryb dzienny. Dużo słabsze
    światło z żarówki jak najbardziej powoduje ze kamerka przechodzi w tryb dzienny. I
    tak samo było wcześniej jak zamiast kamer ip miałem analogowe.