  • 1. Data: 2009-01-22 12:36:41
    Temat: Reset BIOSu w Asusue A3000 (A3500N)
    Od: Wojtek <w...@i...pl>

    Witam

    Mój problem wygląda następująco:
    Mam w firmie laptopa Asus A3000 (A3500N). Mój problem polega na
    niemożności dostępu do BIOSu tego modelu. Próbuję zreinstalować system
    operacyjny, co wiąże się z zabootowaniem komputera z napędu CD z płyty
    Recovery CD. Niestety najprawdopodobniej jest wyłączona w BIOSie opcja
    bootowania z napędu optycznego gdyż po uruchomieniu komputera i
    naciśnięciu przycisku Esc (lista urządzeń rozruchowych), na liście
    urządzeń rozruchowych widzę tylko dysk twardy.
    Niestety BIOS zabezpieczony jest hasłem i przez to nie mogę
    zweryfikować dlaczego nie widzę napędu optycznego na liście urządzeń
    rozruchowych. Niestety standardowo nikt nie pamięta jakie jest hasło
    do tego biosu... ;-(
    I tutaj powstaje problem. Czy istnieje możliwość jakiegoś zresetowania
    tego hasła, ew. innego sposobu uruchomienia instalatora systemu
    (naciśnięcie przycisku F9 - uruchomienie instalatora z partycji
    recovery - nie działa, pomimo, iż taka partycja istnieje)?
    Pisałem do serwisu Asusa. Przysłali mi hasła "Master Password" przy
    pomocy których miałem wejść do BIOSU ale delikatnie mówiąc one po
    prostu nie działają (datę mam poprawną ;-)... Teraz odsyłają mnie do
    swojego serwisu...
    Próbowałem któregoś z uniwersalnych kodów do biosu AMI dostępnych na
    stronach www, ale też żaden "nie idzie" :-(.
    W Googlach wyczytałem o takim programie jak cmospwd-5.0 ale trochę
    boje się go użyć - sprawdzał go ktoś?
    Nie wiem czy w tym modelu jest może jakaś zworka do kasowania biosu?

    Dane BIOSU (pokazywane podczas startu systemu):
    AMI - BIOS Date 01/04/05 Ver: 0215

    TIA

    Pozdrawiam

    Wojtek

  • 2. Data: 2009-01-22 14:25:21
    Temat: Re: Reset BIOSu w Asusue A3000 (A3500N)
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    A system w ogóle juz nie wstaje ? Bo mógłbyś wtedy zainstalować windowsa spod
    windowsa.
    A jeśli chodzi o bios to jest tez killcmos.exe - probowłąem to w normalnym
    komputerze i pomogło- NIe wiem jaki przyniesie efekty w laptopie.
    Mozesz probować tez wyjąc baterie bo zworki to ja tam nie widziałem.

  • 3. Data: 2009-01-22 14:35:14
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    BETON pisze:
> [...]
    > laptopie.
    > Mozesz probować tez wyjąc baterie bo zworki to ja tam nie widziałem.

    W laptopie? Bateryjka jest przylutowana do płyty głównej.

  • 4. Data: 2009-01-22 15:25:55
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <49788423$1@news.home.net.pl>, BQB napisał(a):

    > W laptopie? Bateryjka jest przylutowana do płyty głównej.

    W toshibach kiedyś trzeba było pod LPT podłączyć specjalnie spreparowany
    kabelek i wówczas resetował on ustawienia. Jak się to robi w nowych
    laptopach (nieposiadających portu LPT - nie wiem).

    Jacek

  • 5. Data: 2009-01-22 20:03:56
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Wojtek napisał/a:

    > Dane BIOSU (pokazywane podczas startu systemu):
    > AMI - BIOS Date 01/04/05 Ver: 0215

    Naciśnij F10 lub F12, żeby wejść do Biosu.

    --
    animka

  • 6. Data: 2009-01-23 09:36:59
    Od: Wojtek <w...@i...pl>

    On 22 Sty, 21:03, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

    > Naciśnij F10 lub F12, żeby wejść do Biosu.

    Witam

    W moim przypadku to akurat F2, ale problem polega na tym, że bios mam
    zabezpieczony hasłem którego nikt nie pamięta...

    Pozdrawiam

    Wojtek

  • 7. Data: 2009-01-23 09:46:00
    Od: Wojtek <w...@i...pl>

    On 22 Sty, 15:25, "BETON" <b...@m...pl> wrote:
    > A system w ogóle juz nie wstaje ? Bo mógłbyś  wtedy zainstalować  windowsa spod
    > windowsa.

    Witam

    A coś bliżej na ten temat?

    Pozdrawiam

    Wojtek

  • 8. Data: 2009-01-23 16:43:27
    Od: ":-\)" <l...@p...onet.pl>

    Nie wiem jakiego Asusa kiedyś preparowałem ale musiałem zaprogramować kość
    eeprom at93c45. W żaden sposób nie dało się skasować hasła :-(

    PC