  • 11. Data: 2016-08-24 21:18:30
    Temat: Re: Roaming DATA NO LIMIT w T-Mobile
    Od: KOMTUR <k...@o...pl>

    W dniu 2016-08-24 o 12:49, Liwiusz pisze:
    > W dniu 2016-08-24 o 11:48, KOMTUR pisze:

    > Ale tam gdzie będzie 16, to będzie 16 zawsze, nawet jak ktoś kupi
    > superhiper pakiet LTE 300mb/s.

    Zgadza się tam gdzie będzie 16 tam będzie 16, ale tam gdzie ja będę miał
    70Mb/s on dalej będzie miał w porywach do 256 kb/s.
    Niestety szybki LTE na co dzień tak mnie rozpieścił, że ciężko mi się
    używa tak wolnego internetu.

    > Do telefonu? Zwykle niepotrzebna jest pełna prędkość.

    To zależy. Jak dostanę powiadomienie, ze mam maila z załącznikiem 5 MB,
    to nie chce mi się czekać na otwarcie jego 2 minuty.

    > Jeśli używasz tak, że jest dla ciebie różnicą 256kb/s lub 10 mb/s, to te
    > 500mb starczy ci na bardzo niewiele.

    Prędkość ma znaczenie chwilowe. Dużo aplikacji działa sobie w tle i
    wtedy faktycznie prędkość nie ma znaczenia czy mail się będzie odbierał
    0,5 s czy 2 minuty. I tak z tymi nędznymi 500MB musiałem się bardzo
    ograniczać, co bardziej "transferogenne" operacje wykonywałem w hotelu
    na wifi :)

    --
    Pozdrówka
    KOMTUR

  • 12. Data: 2016-08-24 21:18:52
    Od: KOMTUR <k...@o...pl>

    W dniu 2016-08-24 o 12:04, r...@k...pl pisze:

    > Na codzień mam ustawiony tel. w EDGE, co daje 10kB/s.
    > Spokojnie na tym działa nawet nawigacja online, poczta, strony przez miniOperę
    > -- w zasadzie wszystko czego potrzebuję.
    > Na 3G przełączam się tylko w razie potrzeby (tylko Youtube przychodzi mi do
    > głowy :) ).

    Juz nawet przesłanie maleńkiego zdjecia mailem ot takiego 300KB to u
    Ciebie 30s z górką gdzie na LTE to ułamek sekundy.
    A fotki z komórki to w megabajty idą.

    Otwarcie strony głównej WP to około 1MB czyli 100s.
    Na EDGE nigdy nie otworzyłem strony, cierpliwości nie mam :)
    Nie wspominając o fejsie :)

    Czyli tak jak mówiłem, zależy jak kto używa internetu w komórce.
    Dla mnie czasami nawet H+ był mało akceptowalny, bo mulił duże strony.
    To już nie rok 2005, jak ktoś dalej pisał, teraz w 2016 strony ważą
    kilku lub kilkanaście razy więcej niż w 2005.

    --
    Pozdrówka
    KOMTUR

  • 13. Data: 2016-08-24 22:37:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 24 Aug 2016 21:18:52 +0200, w <npkrv1$f5v$1@node1.news.atman.pl>, KOMTUR
    <k...@o...pl> napisał(-a):

    > Juz nawet przesłanie maleńkiego zdjecia mailem ot takiego 300KB to u
    > Ciebie 30s z górką gdzie na LTE to ułamek sekundy.
    > A fotki z komórki to w megabajty idą.

    Ale po co mam wysyłać zdjęcia z komórki, skoro mam aparat? :)
    Poza tym jeżeli już raz na ruski rok coś wysyłam, to daję Send i chowam telefon
    do kieszeni. U mnie wysyła się samo, nie muszę patrzeć na telefon :)

    > Otwarcie strony głównej WP to około 1MB czyli 100s.

    Używam miniOpery.

    > Na EDGE nigdy nie otworzyłem strony, cierpliwości nie mam :)
    > Nie wspominając o fejsie :)

    Mam jakiegoś Facebooka Lite, działa bardzo szybko. Więcej nie powiem, bo jest
    nieaktywny :)

  • 14. Data: 2016-08-24 23:01:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-08-24 o 21:18, KOMTUR pisze:

> [...]
    >
    > To zależy. Jak dostanę powiadomienie, ze mam maila z załącznikiem 5 MB,
    > to nie chce mi się czekać na otwarcie jego 2 minuty.

    Na co dzień pewnie masz rację, ale jeśli mówimy o roamingu, czyli
    używaniu krótkotrwałym, a ponadto za darmo, gdzie nawet mały pakiet w
    pełnej prędkości kosztuje cię kilkadziesiąt złotych, to chyba warto się
    tak "przecierpieć".

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2016-08-25 04:36:56
    Od: KOMTUR <k...@o...pl>

    W dniu 2016-08-24 o 23:01, Liwiusz pisze:

> [...]
    > używaniu krótkotrwałym, a ponadto za darmo, gdzie nawet mały pakiet w
    > pełnej prędkości kosztuje cię kilkadziesiąt złotych, to chyba warto się

    Nie tak za darmo, bo chyba z 50 zł ten no limit kosztuje.

    --
    KOMTUR

  • 16. Data: 2016-08-25 04:46:30
    Od: KOMTUR <k...@o...pl>

    W dniu 2016-08-24 o 22:37, r...@k...pl pisze:

    > Ale po co mam wysyłać zdjęcia z komórki, skoro mam aparat? :)

    Tez mam aparat, a mimo to fotki czasem wysyłam.
    Zresztą to był tylko taki przykład :)

    > Poza tym jeżeli już raz na ruski rok coś wysyłam, to daję Send i chowam telefon
    > do kieszeni. U mnie wysyła się samo, nie muszę patrzeć na telefon :)

    Takoż samo, tylko czasem bywało, ze się nie wysłało, bo po kliknięciu
    "wyślij" wszedłem do budynku, się urwało i nie wysłało.

    > Używam miniOpery.

    Ja chroma, firefoxa, a strony w miarę możliwości otwieram w pełnej
    wersji. Niektórych mobilnych wersji stron nie trawię.

    > Mam jakiegoś Facebooka Lite, działa bardzo szybko. Więcej nie powiem, bo jest
    > nieaktywny :)

    Tez mam, ale używam Lite tylko w ostateczności, jak na "dużym" kółeczko
    się kręci i kręci i kręci...

    No co dzień 4GB szybkiego LTE i już chyba "nie umiem" korzystać z
    wolnego netu, nawet w komórce :)

    Ale jestem ciekaw wrażeń kolegi jak wróci, bo sam się zastanawiałem nad
    tym pakietem NOLIMIT.

  • 17. Data: 2016-08-25 19:19:49
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 04:46:34 UTC+2 użytkownik KOMTUR napisał:

    > Ale jestem ciekaw wrażeń kolegi jak wróci, bo sam się zastanawiałem nad
    > tym pakietem NOLIMIT.

    Na pierwszy rzut oka wygląda, ze NO LIMIT jednak limit ma ;)
    https://1drv.ms/i/s!AqI7E-xI5-cdlVEfG34USWoPBdgO
    Oczywiście przy zalozeniu ciągłego transferu z predkoscia 32kB/s powinno wystarczyc
    na 14.
    Pytanie jak zadziała w praktyce
    1/ predkosc będzie ograniczona do 32 kB/s i nie uda się wykorzystać całego limitu
    2/ predkosc nie będzie ograniczona i jedynym ograniczniem będzie limit 40GB, a
    reklama NO LIMIT to tylko skrot marketingowy przy zalozeniu, ze ktoś będzie korzystal
    z sieci 2G.
    Nie ukrywam, ze 2 rozwiązanie bardziej by mi pasowalo ;).
    Na razie probuje podzialac na EDGE żeby bys przygotowanym na ta nagla zmiane w
    jakości mojego zycia ;). Maile wychodzą dluzej, dluzej tez się laduja strony, VOiP
    działa przyzwoicie, o wideorozmowie na EDGE nie ma mowy.

    Pozdrawiam
    MK