  • 1. Data: 2010-01-07 10:39:45
    Temat: Router sensowny
    Od: raviz <r...@v...pl>

    Witam
    Stoje przed zakupem routera, niestety jestem zielony w tym temacie,
    daltego prosilbym Was o pomoc.
    Zalezy mi na natepujacych cechac:
    -wbudowany switch, na 4 komputery jest wystarczajaco
    -wifi, chcialbym zeby obsugiwalo standard N, juz na przyszlosc
    -szybkie i proste wlaczenie/wylaczenie wifi pozostawiajac wlaczonego
    swicha, fajnie gdyby do tego byl jakis guzik na obudowie
    -klonowanie MAC adresu
    -przystepna cena w okolicach 100zl
    Poki co moim faworytem jest TP-Link TL-WR740N. Czy macie doswiadczenie
    z tym modelem? Z tego co wyczytalem w sieci, choc niewiele tgo jest,
    wynika, ze jest przyzwoity. Poza tym urzadzania tej firmy maja dluga
    gwarancje i to door-to-door. Ale oczywiscie jestem otwarty na inne
    propozycje.

    Jeszcze jedno: czy jest mozliwosc udestepnic przez wifi jedynie dostep
    do internetu bez udzielania jakiegokolwiek dostepu do zasobow na
    komputerach?

    Pozdrawiam.....Rafal

  • 2. Data: 2010-01-07 10:52:39
    Temat: Re: Router sensowny
    Od: "dos4fl" <d...@o...pl>

    > Poki co moim faworytem jest TP-Link TL-WR740N.

    tez bylem zielony jesli chodzilo o wifi, dzielenie lacza itp i kupilem tez
    tplink - zreszta tutaj poleconego.

    i jestem zadowolony - niecale 80zl

  • 3. Data: 2010-01-07 12:59:01
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 7 Jan 2010 11:52:39 +0100, dos4fl napisał(a):

    > tez bylem zielony jesli chodzilo o wifi, dzielenie lacza itp i kupilem tez
    > tplink - zreszta tutaj poleconego.
    >
    > i jestem zadowolony - niecale 80zl

    Z "n" za 80 zet? Nawet nie chce mi się szukać co to. Cena się nie zgadza.

  • 4. Data: 2010-01-07 13:25:46
    Od: raviz <r...@v...pl>

    > Z "n" za 80 zet? Nawet nie chce mi się szukać co to. Cena się nie zgadza.

    Jesli siedzisz w temacie, moglbys looknac i powiedziec co to warte.
    Kosztuje nawet nieco mniej - 72zl:
    http://allegro.pl/item865002713_nowosc_tp_link_tl_wr
    740n_wifi_150mbps_dsl_wys24h.html

  • 5. Data: 2010-01-07 14:11:13
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.01.07 13:59, Leszek K. pisze:

    > Z "n" za 80 zet? Nawet nie chce mi się szukać co to. Cena się nie zgadza.

    To jest to wolne n, do 150mb, w praktyce niewiele szybsze od g.

    --
    Mar

  • 6. Data: 2010-01-07 18:11:07
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    to jest szybka N - ka [
    http://www.allegro.pl/item868121567_tp_link_tl_wr841
    nd_wireless_802_11n_od_ss_gliwice.html
    ]

  • 7. Data: 2010-01-07 19:02:18
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    raviz pisze:

    > Stoje przed zakupem routera, niestety jestem zielony w tym temacie,
    > daltego prosilbym Was o pomoc.

    Za okolo 130zl masz TP-Link WR841, jest pelna n-ka i wiele innych
    funkcji, interfejs jest prosty i przejrzysty.

    > Jeszcze jedno: czy jest mozliwosc udestepnic przez wifi jedynie dostep
    > do internetu bez udzielania jakiegokolwiek dostepu do zasobow na
    > komputerach?

    W WR841 jest taka opcja, odseparowywuje komputery podlaczone do sieci od
    siebie, udostepnia tylko WAN. Nie wiem czy to dziala dla LANu i/lub
    WLANu, w kazdym razie opcja jest.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 8. Data: 2010-01-07 23:17:08
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Uzytkownik "raviz" <r...@v...pl> napisal w wiadomosci

    > Zalezy mi na natepujacych cechac:
    > -wbudowany switch, na 4 komputery jest wystarczajaco

    kazdy ma

    > -wifi, chcialbym zeby obsugiwalo standard N, juz na przyszlosc

    To musisz sie zastanowic jakie n. Od tego zalezy liczba anten. Do wyboru
    jest takze pasmo. Nowsze moga pracowac w obu: coraz bardziej zapchanym 2,4 i
    jeszcze luznym 5 GHz.

    > -szybkie i proste wlaczenie/wylaczenie wifi pozostawiajac wlaczonego
    > swicha, fajnie gdyby do tego byl jakis guzik na obudowie

    Nie spotkalem takiej opcji. Wylaczanie wifi odbywa sie na stronie
    konfiguracyjnej urzadzenia. Po zmianie parametrów nastepuje restart. Mniej
    wiecej po minucie ruter jest gotowy do pracy ze zmienionymi ustawieniami.

    > -klonowanie MAC adresu
    > -przystepna cena w okolicach 100zl

    Za ta cene raczej nie kupisz dobrej enki.

    > Jeszcze jedno: czy jest mozliwosc udestepnic przez wifi jedynie dostep
    > do internetu bez udzielania jakiegokolwiek dostepu do zasobow na
    > komputerach?

    Chodzi ci o rózny dostep przez kabel i przez radio? Nie spotkalem takiego
    rutera.

  • 9. Data: 2010-01-08 10:15:08
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 8 Jan 2010 00:17:08 +0100, MC napisał(a):

    > To musisz sie zastanowic jakie n. Od tego zalezy liczba anten. Do wyboru
    > jest takze pasmo. Nowsze moga pracowac w obu: coraz bardziej zapchanym 2,4 i
    > jeszcze luznym 5 GHz.

    Nie wszystkie, wyłącznie te droższe.

    > Nie spotkalem takiej opcji. Wylaczanie wifi odbywa sie na stronie
    > konfiguracyjnej urzadzenia. Po zmianie parametrów nastepuje restart. Mniej
    > wiecej po minucie ruter jest gotowy do pracy ze zmienionymi ustawieniami.

    Niektóre Edimaxy mają wyłącznik Wi-Fi z tyłu urządzenia.

    Również (chyba)dowolny router z Tomato może nabyć taką funkcję, kosztem WPS
    ;)

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer

  • 10. Data: 2010-01-10 12:42:55
    Od: Michał Bień <m...@i...pl>

    W dniu 2010-01-07 11:39, raviz pisze:

> [...]
    > -szybkie i proste wlaczenie/wylaczenie wifi pozostawiajac wlaczonego
    > swicha, fajnie gdyby do tego byl jakis guzik na obudowie

    Przepraszam, ale albo rybki, albo akwarium. To się wzajemnie wyklucza -
    prawdziwe 802.11n MIMO (a nie |tzw. "lite N" jak ten TPLINK), dobry
    switch, dodatki wg życzenia i cena 100 zł.

    > Poki co moim faworytem jest TP-Link TL-WR740N.

    Nie bierz tego. To jest obcięte, jednoantenowe N 150 mbit, w praktyce
    nawet z urządzeniami zgodnymi z N niewiele szybsze od G, do tego zwykły
    switch fast ethernet. Jakbym miał brać niedrogiego TPLinka z N to już
    prędzej TL-WR1043ND. Do deklarowanych szybkości w Wifi trochę brakuje
    (nie ma się co dziwić N to w dużej części marketing), do większości
    zastosowań wystarcza stare dobre G z Extended Range i 5 dB anteną jak
    w tych TPLinkach na Atherosach, IMHO bardziej przydaje się USB do
    zrobienia NAS czy gigabitowy switch. O ile po wifi i tak nie przerzuca
    się pierdylionów danych, to po kablu już się przyda. Życzę szczęścia w
    przerzuceniu np: 100 GB danych po wifi, nawet w N. Ale to kosztuje
    200 zł. Jak za te funkcje routera to naprawdę niedużo. O 100 zł zapomnij.

> [...]
    > wynika, ze jest przyzwoity. Poza tym urzadzania tej firmy maja dluga
    > gwarancje i to door-to-door. Ale oczywiscie jestem otwarty na inne

    Swoją propozycję routera w N podałem wyżej. Z TPLinkami nie miałem
    problemów, jeśli tylko ktoś ma choć blade pojęcie o sieciach.
    Bardzo podoba mi się w części radiowej, że stosują chipsety Atherosa
    i 5 dB dipole, zamiast standardowych 2 dB. W połączeniu z XR czasem
    ratuje skórę. No i mają, w odróżnieniu od linksysów, standardowe RPSMA
    ułatwiajace podłączenie innej anteny.

    > Jeszcze jedno: czy jest mozliwosc udestepnic przez wifi jedynie dostep
    > do internetu bez udzielania jakiegokolwiek dostepu do zasobow na
    > komputerach?

    Pytasz o tzw. AP isolation. Czy ten TPLink ma - nie wiem. W
    specyfikacji doszukałem się tylko standardowego DMZta i dodatkowo
    Virtual Serwer.

    Jeszcze raz - za 100 zł nie kupisz przyzwoitego routera z wifi N. Jeśli
    chcesz współczesny sprzęt z pełnym 802.11n, gigabitowym switchem i USB
    szykuj min. 200 zł na TL-WR1043ND - bardzo dobra cena jak na takie
    możliwości.
    A jak masz ~100 zł do wydania zapomnij o fanaberiach w stylu N,
    tylko szukaj sprawdzonego Linksysa WRT54GL (używanego - to się nie psuje
    jeśli tylko dba się o sprzęt). Ma wszystko czego oczekujesz - AP
    isolation, wyłączenie wifi przyciskiem sprzętowym (do zaprogramowania
    dodatkowe funkcje w zależności od sługości przytrzymania - nawet skrypty
    można sobie podpiąć), świetne jak na tą klasę sprzętu QOS i co
    najważniejsze - stabilny jak skała. Używając na 20 mbitowym ADSL
    WRT54GL+ AG241 zapomniałem, że mam urządzenia sieciowe. A czasem torrent
    wykorzystuje całe pasmo i w tym czasie rozmawiam przez VoIP itp. Mówię
    oczywiście o WRT45GL na firmware alternatywnym. Sam używam
    z Tomato, ale dostępnych jest co najmniej 4-5 różnych rozwiązań firmware
    - WRT54GL szkoda marnować na standardowym firmware.

    P.S.
    Chętnie posłucham opinii o wspomnianym TL-WR1043ND vs WRT54GL. Powoli
    zastanawiam się czy nie sprzedać WRT54GL i wziąć TPLinka ze względu na
    USB i gigabit switch, ale obawiam się, że zamiast poprawić, kupię sobie
    problem w porównaniu z całkowicie bezproblemowym WRT54GL.

    Michał Bień