  • 1. Data: 2010-01-07 05:15:25
    Temat: problem z myszą i klawiaturą bezprzewodową
    Od: "mokinc" <m...@o...pl>

    Witam.
    Kupiłem zestaw mysz+klawiatura bezprzewodowe, o taki :
    http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/P
    roductDetails.aspx?pid=104&active_tab=overview

    I mam dwa pytania:
    1) mysz potrafi się "uśpić" jeśli przez dłuższy czas nie jest używana -
    trzeba ostro nią pomachać albo nasianąć któryś klawisz, żeby kursor zaczął
    reagować - inne też tak mają, czy coś jest nie halo?

    2) nie dostałem żadnych sterowników, na stronie też nie widzę - czy Ktoś
    wie, jak zaprogramować klawisze funkcyjne klawiatury ? (te dodatkowe
    "multimedialne", czy jak im tam).

    Pozdr.

  • 2. Data: 2010-01-07 06:54:24
    Temat: Re: problem z myszą i klawiaturą bezprzewodową
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "mokinc"
> [...]
    >trzeba ostro nią pomachać albo nasianąć któryś klawisz, żeby kursor zaczął
    >reagować - inne też tak mają, czy coś jest nie halo?

    Oszczędzanie energii. Może da się coś ustawić w tym względzie,
    aczkolwiek wątpię.

    >2) nie dostałem żadnych sterowników, na stronie też nie widzę - czy Ktoś
    >wie, jak zaprogramować klawisze funkcyjne klawiatury ? (te dodatkowe
    >"multimedialne", czy jak im tam).

    Spróbuj zainstalować po prostu
    http://www.microsoft.com/hardware/download/DownloadR
    esult.aspx?category=MK&type=Sets&name=MFC-00001&os=X
    P_32&lang=en
    I tak w ustawieniach IIRC wybierasz typ urządzenia z którego korzystasz.
    (Inna sprawa, że z moim Wireless Desktop 3000 miałem płytę z driverami).

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 3. Data: 2010-01-07 14:21:46
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.01.07 6:15, mokinc pisze:

    > 1) mysz potrafi się "uśpić" jeśli przez dłuższy czas nie jest używana -
    > trzeba ostro nią pomachać albo nasianąć któryś klawisz, żeby kursor
    > zaczął reagować - inne też tak mają, czy coś jest nie halo?

    Masz to w instrukcji:

    "To wake the mouse from sleep mode:
    After a period of inactivity, the mouse goes into a sleep mode to
    prolong battery life.
    To reactivate the mouse, you must move the scroll wheel or click a
    button. Merely
    moving the mouse will not wake it up."

    --
    Mar

  • 4. Data: 2010-01-08 23:10:33
    Od: "mokinc" <m...@o...pl>

    Mariusz Kruk wrote:

    > Oszczędzanie energii. Może da się coś ustawić w tym względzie,
    > aczkolwiek wątpię.

    Też aczkolwiek wątpię. Barany chyba to projektowały. Nawet czasu nie można
    zmienić.
    Albo ja jestem baran, bo nie mogę sterowników znaleźć, ale w zestawie
    powinny być o ile istnieją.

> [...]
    > I tak w ustawieniach IIRC wybierasz typ urządzenia z którego
    > korzystasz. (Inna sprawa, że z moim Wireless Desktop 3000 miałem

    Nie ma tam tego modelu. Wybranie podobnych nic nie daje.

    Kupiłem sobie klawiaturę z klawiszami multimedialnymi, które z założenia nie
    działają i myszkę, która się blokuje i nie można tego ani zmienić ani
    skonfigurować.
    Za to trafiłem na kilka wątków w sieci pisanych przez ludzi, którzy też
    poszukuiwali sterowników do tego modelu. Dziękuję Ci Microsoft.

  • 5. Data: 2010-01-09 13:47:28
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "mokinc" napisał:
> [...]
    > Za to trafiłem na kilka wątków w sieci pisanych przez ludzi, którzy też
    > poszukuiwali sterowników do tego modelu. Dziękuję Ci Microsoft.

    skoro sestaw nie zawierał sterowników to zwróć złoma spowrotem do sklepu!:O)

  • 6. Data: 2010-01-09 14:19:21
    Od: "mokinc" <m...@o...pl>

    Papa Smurpfs wrote:

    > skoro sestaw nie zawierał sterowników to zwróć złoma spowrotem do
    > sklepu!:O)

    Tak pewnie zrobię, chodzi jednak o to, że aż ciężko mi uwierzyć, że
    microsoft wyprodukował klawaiaturę z klawiszami, które z założenia mają nie
    działać (ciekawe, czy są w ogóle "podłączone" w środku).
    Bo to nie w tym rzecz, że ktoś zabrał sterowniki z pudełka, tylko w tym, że
    microsoft nie produkuje tych sterowników.

  • 7. Data: 2010-01-10 16:43:19
    Od: Michał Bień <m...@i...pl>

    W dniu 2010-01-07 06:15, mokinc pisze:

    > Kupiłem zestaw mysz+klawiatura bezprzewodowe, o taki :
    > http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/P
    roductDetails.aspx?pid=104&active_tab=overview

    Wireless Optical Desktop 700. Najtańsze z najtańszych od MS. Nawet LG w
    promocji z monitorami 22" dodawałw zeszłym roku MS WOD 1000. Miałem w
    ręce ostatnio 2 zestawy MS WOD 700 (sypnęły się wyprzedaże od 49-65 zł
    za MS WOD 700) i klawiatura sprawia wrażenie strasznie tandetnej -
    trzeszczy dosłownie w rękach. Do tego narzekania na fatalny zasięg - te
    1,8m to jest max, często wynosi to podobno niecały 1 m. Z obecnym
    Creative Desktop Wireless 6000 nie ma problemu i na 3-4 m, choć wkurza
    mnie w nim strasznie szybko zużwające się akumulatorki w myszy (~1,5-2
    tygodnie na 2x AA 2700 mAh) - działa od razu jak kablowa, ale miga diodą
    cały czas - coś za coś.

> [...]
    > trzeba ostro nią pomachać albo nasianąć któryś klawisz, żeby kursor
    > zaczął reagować - inne też tak mają, czy coś jest nie halo?

    Teraz tak. Coś za coś. Dzięki temu masz na bateriach około 6 miesięcy,
    a nie2 tygodnie jak na tym moim COD 6000.

    > 2) nie dostałem żadnych sterowników, na stronie też nie widzę - czy Ktoś
    > wie, jak zaprogramować klawisze funkcyjne klawiatury ? (te dodatkowe
    > "multimedialne", czy jak im tam).

    Oglądałem 2 czy 3 zestawy MS WOD 700 - był tylko sprzęt i instrukcja,
    bez sterowników. Tam są tylko podstawowe multimedialne -
    Windows XP i Win7 z odpowiednimi odtwarzaczami obsługują je bez
    steroników. Tak samo myszka - to dla mnie zaleta w odróżnieniu od
    zestawów BT - działają nawet w SETUPie, a nie tylko pod już załadowanym
    OSem.

    Michał Bień

  • 8. Data: 2010-01-10 19:33:53
    Od: "mokinc" <m...@o...pl>

    Michał Bień wrote:

    > Wireless Optical Desktop 700. Najtańsze z najtańszych od MS.

    Nijak to nie usprawiedliwia producenta przed montowaniem w zasadzie
    niepodłączonych klawiszy :)

> [...]
    > bez sterowników. Tam są tylko podstawowe multimedialne -
    > Windows XP i Win7 z odpowiednimi odtwarzaczami obsługują je bez

    Jest 10 klawiszy z których żaden nie działa.
    Nie wiem o jakich odtwarzaczach mówisz, ale nawet takie podstawowe klawisze
    jak głośniej/ciszej, czy "home" w przeglądarce (też IE) nie działają same z
    siebie.

    Tym smutnym wnioskiem, że microsoft zrobił mnie w balona, kończe ten wątek
    :/

  • 9. Data: 2010-01-11 00:03:32
    Od: Michał Bień <m...@i...pl>

    W dniu 2010-01-10 20:33, mokinc pisze:

    > Nijak to nie usprawiedliwia producenta przed montowaniem w zasadzie
    > niepodłączonych klawiszy :)

    A nie wziąłeś pod uwagę, że masz uszkodzony egzemplarz?
    O ile klawisze do www (back/forward/reload/find/close itp) rzeczywiście
    zazwyczaj wymagają dodatkowego programu w trayu, to klawisze
    multimedialne (play/pause/stop/FF/REV/MUTE/odtwarzacz) działają bez
    dodatkowego softu czy to klawiatura przewodowa czy bezprzewodowa
    (nieważne samsunga, creative, MS) czy OS - Win XP, Win7, współczene
    dystrybucje linuksa), ba nawet AFAIR pod win2000.

    > Jest 10 klawiszy z których żaden nie działa.

    jw. Nigdy nie instalowałem tego dodatkowego softu - korzystam tylko z
    multimedialnych + do zarządzania energią i działa z palca po podłączeniu
    wtyczki czy to USB czy PS/2.

    > Nie wiem o jakich odtwarzaczach mówisz, ale nawet takie podstawowe
    > klawisze jak głośniej/ciszej,

    Windows Media Player Classic (Home Cinema), Foobar (zwłaszcza 1.0).
    Popularnego Winampa czy WMP praktycznie nie używam, ale AFAIR też
    działają te klawisze.

    > czy "home" w przeglądarce (też IE) nie działają same z siebie.

    Bo te akurat nie działają bez dodatkowego softu nawet pod
    IE8 + Win7.

    > Tym smutnym wnioskiem, że microsoft zrobił mnie w balona, kończe ten
    > wątek :/

    Nie wiem czy powinieneś się poddawać. Sprawdź wszystko 2 razy, jak nie
    pomoże reklamuj klawiaturę.

    Michał Bień

  • 10. Data: 2010-01-11 00:38:12
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    Ja też mam 10 klawiszy i mi wszystkie (oprócz "?") działają.
    Może Ty sobie wybrałeś z listy i zainstalowałeś jakąś inną klawiaturę
    zamiast standardowej?

    --
    animka