  • 11. Data: 2016-05-10 17:59:45
    Temat: Re: Rower <> Garaż <> Samochód
    Od: Zdzisław Dyrman <r...@w...pl>

    W dniu 2016-05-06 o 21:46, Akarm pisze:

    > Gdybym ja chciał się dowiedzieć czegoś o rowerach, to pytałbym na grupie
    poświęconej rowerom. Gdybym pytał o telefony, to tylko na grupie od telefonów, itd.

    > Uważaj, teraz cię zaskoczę: ja rowery trzymam tam, gdzie jest odpowiednia ilość
    miejsca. Tam, gdzie się zmieszczą. Bo jeśli chciałbym je trzymać tam, gdzie nie ma
    odpowiednio dużo przestrzeni, to by na pewno nie udało się ich zmieścić. Spróbuj
    zapytać dzieci, być może nie odziedziczyły intelektu po ojcu. ;)

    > I wszystko jasne!

    > No, faktycznie argument...

    > Na tej grupie nie zaszpanujesz posiadaniem samochodu wartego mniej niż 1000zł. ;)

    > Popatrz na moje pierwsze zdanie.

    I tu mamy przykład typowo polskiego bezinteresownego ...
    Żeby tylko wyśmiać, wyżyć się (może jakieś kompleksy?), poniżyć.
    Pomóc, podpowiedzieć, ewentualnie w cywilizowany sposób wyprowadzić z
    błędu to nie to, nie tutaj.
    Zresztą ja też musiałem ponarzekać, typowy syn polskiej ziemi :)

  • 12. Data: 2016-05-10 19:02:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10.05.2016 o 14:00, sirapacz pisze:

    > a ja odradzę. żona nabyła mi takiego holendra i mój konkretnie miał
    > takie minusy:
    > hamulce bębnowe zintegrowane w piascie, przekładnia zintegrowana w
    > piaście, dynama zintegrowane w piastach:))

    Patrz - u mnie brak takowych skłądowych to minus....

  • 13. Data: 2016-05-10 19:42:17
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Patrz - u mnie brak takowych skłądowych to minus....

    bo te minusy są plusami jak masz nóffkę sztukę, co innego jak bierzesz
    używkę za kilkaset pln

  • 14. Data: 2016-05-10 20:57:55
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > I tu mamy przykład typowo polskiego bezinteresownego ...
    Facet generalnie ma rację i chwała że mu się chciało
    tyle pisać. Bo mi by się tak nie chciało :)

  • 15. Data: 2016-05-10 21:08:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 10.05.2016 17:54, Bolko wrote:
> [...]

    No i zapytaj na pl.rec.rowery.

    Wbrew mitom większość rowerantów używa samochodów, więc powinni być
    kompetentni;)

    Ja od siebie dodam, że do przewozu jeśli nie jest to okazijnie
    kilkadziesiąt kilosów to tylko uchwyt na hak.

    Co do parkowania w garażu to się zapytaj we wspólnocie/spółdzielni czy
    możesz jakiś uchwyt na ścianie powiesić (albo lepiej nie pytaj, bo jak
    zapytasz to zaczną się zastanawiać;) Po prostu niektórzy to prawdziwi
    polacy(TM) i jak mogą komuś pod górkę bezinteresownie zrobić to się
    wykażą i trzeba być gotowym:(

    Co do roweru, to poleciłbym jakiegoś crossa (ew turystyka) z kołami 28''
    i hamulcami szczękowymi, jeśli jeszcze robią;) (a w żadnym wypadku
    tarczowymi na linki a nie hydraulicznego) - ale na rowerach ci napewno
    doradzą;)

    Shrek.

  • 16. Data: 2016-05-10 23:35:16
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10.05.2016 o 19:42, sirapacz pisze:

    > bo te minusy są plusami jak masz nóffkę sztukę, co innego jak bierzesz
    > używkę za kilkaset pln

    Bez przesady, nikt zabytku nie każe kupować.
    A jakby co, to wymieniasz w tym samym miejscu daną część za góra 100 zł
    i po sprawie.

  • 17. Data: 2016-05-11 00:27:44
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-05-10 12:00, sirapacz <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    > piaście, dynama zintegrowane w piastach:))
    >
    > nijak się do tego dobrać nie można - trza magika (albo ja jakiś

    Do przekładni dostać się, co najmniej niektórych, da bez problemu, są
    instrukcje etc. chociaż jest pełno drobnej mechaniki i złożyć jest
    ciężej niż zwykłą mechanikę. Hamulce są rozbieralne bo trzeba je
    smarować. Dynama są rozbieralne, chociaż raczej nie ma pola do dużych
    napraw. Instrukcje w dłoń i walcz!

  • 18. Data: 2016-05-11 06:35:01
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-05-10 o 21:08, Shrek pisze:

    > No i zapytaj na pl.rec.rowery.

    Jedna z niewielu żyjących grup. Właśnie na świeżo się toczy dyskusja na
    temat kupna roweru.

    Na zachętę zobacz, co można mieć za 1500 (jak mówi ToMasz)

    http://iv.pl/images/13339064222724558909.jpg

  • 19. Data: 2016-05-11 08:42:16
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-05-06 o 20:48, Bolko pisze:
    > 2) Przechowywanie
    > Mam garaż w bloku ale jak auto wejdzie to dwa małe rowery wejdą.
    > Ale z czterema może być problem.
    > No i co z zimą.
    > Macie to jakoś rozwiązane?
    A ten garaż to masz indywidualny, porządnie zamykany? Ogólnie występuje
    problem z kradzieżami rowerów, obecnie chyba częściej niż samochodów.
    Jest wiele systemów wieszania rowerów na ścianach/sufitach - nie znam
    wymiarów garażu/samochodu, więc ciężko coś doradzić.
    No i jeśli kupisz bagażnik dachowy, to pamiętaj o rowerach wjeżdżając do
    garażu :-)

> [...]
    > A jak byłem w specjalistycznym sklepie to moje auto jest mniej warte.
    > Co kupić na miasto + rzadko jakiś las albo błotko sie trafi
    Ja całe wieki temu kupiłem w sklepie specjalistycznym markowy rower za
    cenę na pewno ponad marketową (choć też nie jakiś super wypas).
    Postanowiłem wrócić do domu na rowerze. Po drodze poszła dętka -
    wracałem więc komunikacją miejską razem z rowerem. Okazało się, że dętki
    to sito (chińska guma dokumentnie sparciała). Miesiąc później rozleciał
    się gwint w korbie (prawdopodobnie w sklepie przy wkręcaniu pedałów
    ukręcili gwint i wkręcili tak, żeby się jakoś trzymało). Oczywiście
    wszystko zostało rozwiązane w ramach reklamacji, ale trochę się trzeba
    było nachodzić.
    Wniosek: kupuj przeze wszystkim tam, gdzie bez problemu zrealizują
    gwarancję i pod tym względem markety wcale nie są złe.

    Maciek

  • 20. Data: 2016-05-11 09:47:41
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-05-10 o 21:08, Shrek pisze:
    > Ja od siebie dodam, że do przewozu jeśli nie jest to okazijnie
    > kilkadziesiąt kilosów to tylko uchwyt na hak.

    Czemu i jaki ? a jak ktoś nie ma haka ? co z tymi na tylną klapę (kombi)
    bo widziałem takie za 99zł w dekathlonie.

> [...]
    > zapytasz to zaczną się zastanawiać;) Po prostu niektórzy to prawdziwi
    > polacy(TM) i jak mogą komuś pod górkę bezinteresownie zrobić to się

    Jak się spyta to dostanie kategoryczne nie bo niby stracą gwarancję na
    budynek i osłabi to ściany grożąc zawaleniem budynku :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl