  • 51. Data: 2016-05-14 20:54:09
    Temat: Re: Rower <> Garaż <> Samochód
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-05-12 o 22:53, Cavallino pisze:

    > Co nie znaczy, że toto co sprzedaje jest markowym rowerem.
    > Podobnie to co markuje Manta, też nie jest markowym sprzętem.
    > Sposób działania identyczny, jakość pewnie też.

    > Wątpię.
    > Chyba że masz na myśli takie, które dodają do kopy jajek za 1 zł.
    > Swego czasu do Decathlona rowery robił Kross, chinole ze znaczkiem Romet
    > nie mają startu nawet.
    > Teraz pewnie wiele gorzej nie jest.

    Chętnie bym przyjął taki szmelc:

    http://www.romet.pl/Rower,TOOL_2,10,690,691,14383,20
    16.html

    albo może być nawet taki:

    http://www.romet.pl/Rower,BOREAS,10,696,697,14439,20
    16.html

  • 52. Data: 2016-05-15 11:16:03
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14.05.2016 o 18:34, yabba pisze:

    > I jak ten rower się prezentował? Był zły czy dobry?

    Ale zrozumiałeś przekaz?
    Raczej nie, bo nie zadawałbyś takiego pytania.
    Cofnij się parę linijek wyżej i zobacz na co to był przykład.

    > To może zacznijmy od zdefiniowania co to jest rower "marketowy" i rower
    > "markowy", bo chyba rozmawiamy o różnych rzeczach.

    Rower marketowy to taki który można kupić w markecie.
    Dowolnym, od Biedronki do Decathlona.

    A markowy to sprzęt DOBREJ marki, tak się przyjęło w społeczeństwie.

    W końcu przy samochodach Lada czy Tata tez produkuje jakiś tam sprzęt
    pod swoją marką, ale to nie oznacza, że wyczerpuje to kategorie sprzętu
    markowego.

    Rometowi bliżej do sprzętu marketowego niż markowego.

  • 53. Data: 2016-05-16 10:07:50
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Ale zrozumiałeś przekaz?
    > Raczej nie, bo nie zadawałbyś takiego pytania.
    > Cofnij się parę linijek wyżej i zobacz na co to był przykład.

    Czyli to był przykład na najtańszy rower słabej jakości - czyli rower
    marketowy.

    > Rower marketowy to taki który można kupić w markecie.
    > Dowolnym, od Biedronki do Decathlona.

    Zauważ, że jest znaczna różnica w jakości pomiędzy rowerem z Selgrosa (coś
    zespawane z rurek wodociągowych) a z Decathlona (nazwijmy to słabszymi
    wersjami Krossa). Nie można mówić, że są to tak samo słabe rowery.

    > A markowy to sprzęt DOBREJ marki, tak się przyjęło w społeczeństwie.

    Obecnie sprzęt dobrej marki nie oznacza automatycznie sprzętu dobrej
    jakości. A dla mnie rowery z Decathlona to już można uznawać za markowe.

> [...]
    > markowego.
    >
    > Rometowi bliżej do sprzętu marketowego niż markowego.

    Widziałeś rower Rometa? Może nie jest najwyższych lotów, ale (powtórzę to
    jeszcze raz) jest o klasę lepszy niż rowery jaki można kupić w Selgrocie,
    Auchan czy Tesco.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 54. Data: 2016-05-16 20:32:54
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16.05.2016 o 10:07, yabba pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:nh9eoa$hf6$3@node1.news.atman.pl...

    > Czyli to był przykład na najtańszy rower słabej jakości - czyli rower
    > marketowy.

    Dokładnie.
    A są różne, dlatego napisałem, że Romet jest na pewno lepszy od właśnie
    takich jak te najtańsze.

> [...]
    > (coś zespawane z rurek wodociągowych) a z Decathlona (nazwijmy to
    > słabszymi wersjami Krossa). Nie można mówić, że są to tak samo słabe

    No i kto tak mówi?
    Bo przecież nie ja, twierdziłem coś dokładnie odwrotnego.

    > Obecnie sprzęt dobrej marki nie oznacza automatycznie sprzętu dobrej
    > jakości. A dla mnie rowery z Decathlona to już można uznawać za markowe.

    A jakiej marki wiesz chociaż?
    Rower markowy MUSI posiadać markę i to dobrą, inaczej markowym nijak nie
    jest...

    > Widziałeś rower Rometa?

    Oczywiście.
    I wolę dowolnego przechodzonego holendra czy coś niemieckiego z flohmarktu.
    Tyle że u mnie klasyczna przerzutka=dyskwalifikacja.....

    >Może nie jest najwyższych lotów, ale (powtórzę
    > to jeszcze raz) jest o klasę lepszy niż rowery jaki można kupić w
    > Selgrocie, Auchan czy Tesco.

    Dam głowę, że w każdym z tych sklepów znajdziesz rower,równie dobry, niż
    najtańszy Romet.

  • 55. Data: 2016-05-25 18:09:01
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Dokładnie.
    > A są różne, dlatego napisałem, że Romet jest na pewno lepszy od właśnie
    > takich jak te najtańsze.

    To o tym samym mówimy, że Romety są lepsze od rowerów z supermarketów.

    > No i kto tak mówi?
    > Bo przecież nie ja, twierdziłem coś dokładnie odwrotnego.

    W takim razie napisałeś to tak zawile, że zrozumiałem, iz stawiasz znak
    równości pomiędzy wszystkimi rowerami innymi niż rowery uznanych marek.

    > A jakiej marki wiesz chociaż?

    Padła tu informacja, że Kross robiła dla nich rowery.

    > Rower markowy MUSI posiadać markę i to dobrą, inaczej markowym nijak nie
    > jest...

    Mam nadzieję, że w przypadku rowerów marka nadal oznacza dobra jakość, a nie
    tylko piękne tradycje

    > Oczywiście.
    > I wolę dowolnego przechodzonego holendra czy coś niemieckiego z
    > flohmarktu.
    > Tyle że u mnie klasyczna przerzutka=dyskwalifikacja.....

    Z ciekawości zapytam, dlaczego?

    > Dam głowę, że w każdym z tych sklepów znajdziesz rower,równie dobry, niż
    > najtańszy Romet.

    W zeszłym roku zwiedziłem Selgrosa i Auchan i Tesco w poszukiwaniu górala
    dla
    dziecka i niestety nie udało się znaleźć roweru, który byłby lepszy od MTB
    Rometa. Jakość zespawania ramy, zastosowane części, spasowanie całości,
    opory mechanizmów - wszystko to pozostawiało wiele do życzenia.
    Może w tym roku supermarkety zaopatrują się w lepsze rowery i uratujesz
    swoją głowę. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 56. Data: 2016-05-25 23:19:14
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25.05.2016 o 18:09, yabba pisze:

    > To o tym samym mówimy, że Romety są lepsze od rowerów z supermarketów.

    Nie - ja mówię że są lepsze od TANICH rowerów z supermarketów.
    Od tych które kosztują tyle co Romety - już niekoniecznie.

    > W takim razie napisałeś to tak zawile, że zrozumiałem, iz stawiasz znak
    > równości pomiędzy wszystkimi rowerami innymi niż rowery uznanych marek.

    Raczej pomiędzy markami no name, do których Romet też się zalicza.
    Pomiędzy rowerami to raczej ciężko, bo modele są różne.

    > Padła tu informacja, że Kross robiła dla nich rowery.

    Kiedyś.
    Ale już nie robi.
    Tak czy tak - rower z Decathlona, lepszy lub gorszy nadal nie jest
    rowerem markowym, tylko supermarketowym.

    > Mam nadzieję, że w przypadku rowerów marka nadal oznacza dobra jakość, a
    > nie tylko piękne tradycje

    No, tez bym tego wymagał.
    I Rometa bym tu nie zaliczał.

    > Z ciekawości zapytam, dlaczego?

    Święty spokój.

> [...]
    > MTB Rometa. Jakość zespawania ramy, zastosowane części, spasowanie
    > całości, opory mechanizmów - wszystko to pozostawiało wiele do życzenia.

    W sensie, że w najtańszym Romecie to wszystko jest na wysokim poziomie?

  • 57. Data: 2016-06-09 02:58:49
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Nie - ja mówię że są lepsze od TANICH rowerów z supermarketów.
    > Od tych które kosztują tyle co Romety - już niekoniecznie.

    Dobrze, moge przystać na takie pozycjonowanie Rometów wśród rowerów
    marketowych.

> [...]
    > Ale już nie robi.
    > Tak czy tak - rower z Decathlona, lepszy lub gorszy nadal nie jest rowerem

    Dla mnie Decathon już swoja markę ma i z przypadkowych obserwacji jego
    rowerów widzę, że stara się nie spaść z jakością.

    > No, tez bym tego wymagał.
    > I Rometa bym tu nie zaliczał.

    > Święty spokój.

    To jest na tyle proste w regulacji, że ja nie widzę problemu w użytkowaniu
    albo przy wymianie opony. Ale muszę Ci przyznać rację, że zielsko bardzo
    lubi wkręcać się w te wszystkie koła zębate przy przerzutce.

    > W sensie, że w najtańszym Romecie to wszystko jest na wysokim poziomie?

    W sensie, że najdroższy rower z supermarketu spożywczego jest gorszy od
    najtańszego MTB Rometa.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 58. Data: 2016-06-09 08:06:54
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09.06.2016 o 02:58, yabba pisze:

    > W sensie, że najdroższy rower z supermarketu spożywczego jest gorszy od
    > najtańszego MTB Rometa.

    Jeśli ten ze spożywczaka kosztuje mniej - zapewne.
    Jeśli więcej - niekoniecznie.
    Nie wiem po ile chodzą najtańsze rowery Rometu, więc co się do nich da
    przyrównać.

  • 59. Data: 2016-06-13 13:25:12
    Od: l...@o...pl

    W dniu środa, 11 maja 2016 13:29:51 UTC+2 użytkownik yabba napisał:

    Ciach...

    > Przednie hamulce też miał zintegrowane w piaście?
    Nie ma takiej potrzeby
    > Bo dynamo w piaście to dla mnie same plusy. Nie ma dużych oporów na tarcie
    > opona-wałek w dynamie tradycyjnym.
    Prawda
    > Jednyny minus przekładni w piaście to mała ilość biegów.
    Hmm... Mam Nexusa 8 biegów (z hamulcem) i powiem że nie jest istotna ilość biegów ale
    "rozpiętość przekładni". 250% zupełnie wystarczy. Jeżeli ktoś ma na blacie trzy
    zębatki a w kasecie 9, to wcale nie ma 27 biegów. Część się i tak powtarza w
    zależności od ustawienia przód/tył, a krzyżowanie łańcucha ogranicza skutecznie
    wspomnianą rozpiętość.

    > Nie przesadzaj. 30 lat temu 99% rowerów miało tylne hamulce w piaście
    > (Torpedo) i każdy umiejący trzymać klucz potrafił to rozłożyć, naprawić i
    > skręcić.
    > Wypożycz sobie starą książkę Adama Słodowego, to jest tam to wyjasnione.

    Raczej takiej przekładni planetarnej już lepiej się nie czepiać. Praktycznie
    niezawodna (mam przejechane jakieś 20 tys. i jest jak nowa, a mówią że do 50 tys. ma
    być bez dotykania). Dla mnie najistotniejsza jest właśnie bezobsługowość na lata.
    Długowieczność łańcucha też ma znaczenia. Marzę z kolei o automacie, ale jak dotąd to
    są tylko max. trzybiegowe z niewielką rozpiętością.
    Jest serwis Shimano i przeglądy oraz naprawy realizują wysyłkowo za grosze.

    pozdr
    lublex