  • 81. Data: 2018-06-11 23:08:42
    Temat: Re: Rowerzysci na drogach cd
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 21:33, J.F. pisze:

    > Ale mowimy o przypadku, gdy samochod jedzie droga z pierwszenstwem.

    Nie ma to znaczenia.

    > Co by nie mowic, to jednak czesto jest czescia drogi.

    Może masz na myśli częścią jezdni, czyli tzw. "pas ruchu dla rowerów"?
    Jeżeli o to chodzi to na takim pasie obowiązują te same zasady jak i dla
    samochodów.

    > Tu jednak Malkoit ma sporo racji, bo definicja drogi, skrzyzowania,
    > drogi z pierwszenstwem jest jaka jest.

    Ale co z tego? Znaki przy jezdni mogą być niewidoczne/nieczytelne dla
    rowerzysty, a skoro są niewidoczne to nie trzeba się do nich stosować.

  • 82. Data: 2018-06-11 23:11:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 21:14, Malkoit pisze:

    > Jezeli masz takie przepisy na swoim podwórku
    > to nic na to nie poradzę.
    > Ale jak już słońce przestanie przygrzewac twoją łysinę
    > to zmień te przepisy.

    Dlaczego reagujesz chamstwem na rzeczowe argumenty?

  • 83. Data: 2018-06-11 23:27:45
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-11 o 21:14, Malkoit pisze:

    > Jezeli masz takie przepisy na swoim podwórku
    > to nic na to nie poradzę.
    > Ale jak już słońce przestanie przygrzewac twoją łysinę
    > to zmień te przepisy.

    Użytkownik, Ci odpowiedział tak jak i ja bym to zrobił.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 84. Data: 2018-06-11 23:47:53
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-11 20:06, Uzytkownik wrote:

    > Wcale się nie wlecze, bo zamiast zwolnić to jeszcze przyspiesza na
    > skrzyżowaniu i przejeździe rowerowym.

    Kłamstwem jest oczywiście twierdzenie o przyspieszaniu.
    Natomiast wzmianka, że miał zwolnić jest kolejnym naduzyciem - bo i tak
    jechał wolno. To w sumie też kwalifikuje się jako kłamstwo tylko
    mniejszego kalibru.

    No i w tym świetle nie wiem jak cie tu nie obrazić. Sam powiedz - jak
    nazwać osobnika, który posuwa się do ordynarnego i ewidentnego kłamstwa
    żeby tylko udowodnić swoją tezę?

    --
    mk4

  • 85. Data: 2018-06-11 23:50:39
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-11 22:59, Uzytkownik wrote:
> [...]
    pl...

    > Jak nie ma jak ma?
    > Chyba, ze chodzi Ci o te nieszczęsne "bezpośrednio przed jadący pojazd"?
    > Podasz definicję "bezpośrednio"? Ile to jest bezpośrednio? 2mm, 78mm,
    > 4cm, 1,5m, 2km, 800km?

    Podałem ci jakiś czas temu ile to jest. Wiec po co powtarzasz pytanie,
    na które uzyskałeś odpowiedź?

    Z tego co pamiętam odpowiedz ci się nie spodobała. Ale nie o to chodzi
    aby ci się podobała.

    --
    mk4

  • 86. Data: 2018-06-11 23:54:22
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-11 22:45, Akarm wrote:

    > Kiedy samochód jedzie drogą z pierwszeństwem, to na przejeździe
    > rowerowym przebiegającym przez tę drogę musi udzielić pierwszeństwa
    > rowerowi:
    > Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym
    > Art. 27.  1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla
    > rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić
    > pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.
    >
    > Co jest niejasnego w tym punkcie?

    > Oczywiście, na skrzyżowaniu!

    Oczywiście sobie dopowiadasz to czego nie ma. A zapisy jednak ewidentnie
    się różnią co skrzętnie pomijasz.

    --
    mk4

  • 87. Data: 2018-06-11 23:59:50
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-11 20:00, Uzytkownik wrote:

    > Teoretycznie masz rację, ale w praktyce o winie decydują okoliczności.
    > Bardzo często z pozycji drogi dla rowerów znaki A-7 czy B-20 umieszczone
    > po prawej stronie jezdni dla samochodów są niewidoczne. Drzewa, krzewy,
    > samochody - potrafią skutecznie te znaki zasłonić i uniemożliwić
    > rowerzyście zorientowanie się w pierwszeństwie na skrzyżowaniu.

    No i to jest typowe sranie w banie. Bo jak jedziesz samochodem to nie
    tylko masz wszystko widzieć, ale do tego przewidzieć wszystko,
    spodziewać się niemożliwego i odbiera ci się prawo do pomyłki.

    No ale jak jedziesz rowerem to już nic z tych rzeczy cie nie obowiązuje.
    Pomimo, że prędkość mniejsza i więcej widać i czuć (bo słyszysz dźwięki
    choćby) to już możesz nie widzieć bo drzewa i krzewy.

    No i uważać ani zakładać tego co zasadne i oczywiste (że dojeżdżam do
    skrzyżowania z droga to tam mogą być pojazdy) też już nie trzeba.

    No brawo brawo. To jest dopiero obiektywne spojrzenie na sprawę.

    --
    mk4

  • 88. Data: 2018-06-12 00:08:00
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-11 14:18, Uzytkownik wrote:

    > Jesteś ślepy, czy kierowca?

    Ale takie fakty - uderza w tylny zderzak z boku pojazdu.

    Do tego zachowuje się jak kretyn - ściga się czy co? No normalne jego
    zachowanie nie jest. Staje na tych pedałach jakby finiszował w XXX
    Wyścigu Pokoju.

    Pomimo, że pojazd ma włączony kierunek to koleś w żaden sposób nie
    reaguje (nie widać tego na filmie) tylko napiera. A tak czy tak powinien
    hamować bo na skrzyżowaniu chyba nie zamierzał wyprzedzić z prawej strony?

    Nie pochwalam też kierowcy bo już przy wyprzedzaniu tego pajaca powinien
    uwzględnić fakt, że to po prostu debil na rowerze i wziąć też na to
    poprawkę.

    --
    mk4

  • 89. Data: 2018-06-12 00:12:17
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-11 14:44, Uzytkownik wrote:

    > Ale problem nie leży w rowerzystach tylko niedouczonych kierowcach.

    Problem leży w fizycznych ograniczeniach percepcji i omylności stworzeń,
    które nazywamy ludźmi.

    --
    mk4

  • 90. Data: 2018-06-12 05:26:07
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Ale co z tego? Znaki przy jezdni mogą być niewidoczne/nieczytelne dla
    > rowerzysty, a skoro są niewidoczne to nie trzeba się do nich stosować.

    Nie ma takiego prawa.
    Do znaków należy zawsze stosować się nawet jak sa przysłonięte
    przez krzaki, pojazd, itp.
    Dojezdzając do skrzyzowania trzeba wypatrywać oznakowania,
    bo wymaga tego ostrożność, lub szczególna ostrożność.

    Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    ostrożność,