eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Rozmiar opon
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 11. Data: 2014-09-17 23:42:48
    Temat: Re: Rozmiar opon
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Wednesday, September 17, 2014, 11:28:28 PM, you wrote:

    >> To podniesie Ci samochód o 19.7mm,
    > a nie przypadkiem o połowe z tego?
    > Od osi do asfaltu jest tylko promień opony a nie średnica.

    A co to ma do rzeczy? Ostatni parametr to wysokość opony jako procent
    szerokości opony. Szerokość wynosi 195 mm a zmiana z 55% na 65% to
    19.5mm (nie wiem, skąd Tomek wziął 19.7).


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 12. Data: 2014-09-18 01:24:24
    Temat: Re: Rozmiar opon
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-09-17 23:42, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Jacek,
    >
    > Wednesday, September 17, 2014, 11:28:28 PM, you wrote:
    >
    >>> To podniesie Ci samochód o 19.7mm,
    >> a nie przypadkiem o połowe z tego?
    >> Od osi do asfaltu jest tylko promień opony a nie średnica.
    >
    > A co to ma do rzeczy? Ostatni parametr to wysokość opony jako procent
    > szerokości opony. Szerokość wynosi 195 mm a zmiana z 55% na 65% to
    > 19.5mm (nie wiem, skąd Tomek wziął 19.7).

    Przeliczyłem z jakiegoś kalkulatora internetowego który podawał wynik w
    calach i się nałożyły wszystkie błędy no i wyszło 0.2mm za dużo :-)


  • 13. Data: 2014-09-18 09:39:37
    Temat: Re: Rozmiar opon
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Thursday, September 18, 2014, 1:24:24 AM, you wrote:

    >>>> To podniesie Ci samochód o 19.7mm,
    >>> a nie przypadkiem o połowe z tego?
    >>> Od osi do asfaltu jest tylko promień opony a nie średnica.
    >> A co to ma do rzeczy? Ostatni parametr to wysokość opony jako procent
    >> szerokości opony. Szerokość wynosi 195 mm a zmiana z 55% na 65% to
    >> 19.5mm (nie wiem, skąd Tomek wziął 19.7).
    > Przeliczyłem z jakiegoś kalkulatora internetowego który podawał wynik w
    > calach i się nałożyły wszystkie błędy no i wyszło 0.2mm za dużo :-)

    Potrzebujesz kalkulatora, żeby policzyć 10% ze 195? :P

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 14. Data: 2014-09-18 09:51:37
    Temat: Re: Rozmiar opon
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-09-18 09:39, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >> Przeliczyłem z jakiegoś kalkulatora internetowego który podawał wynik w
    >> calach i się nałożyły wszystkie błędy no i wyszło 0.2mm za dużo :-)
    >
    > Potrzebujesz kalkulatora, żeby policzyć 10% ze 195? :P

    Za dobrze się znam, żeby takie rzeczy liczyć w pamięci ;)



  • 15. Data: 2014-09-18 10:38:48
    Temat: Re: Rozmiar opon
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Thursday, September 18, 2014, 9:51:37 AM, you wrote:

    >>> Przeliczyłem z jakiegoś kalkulatora internetowego który podawał wynik w
    >>> calach i się nałożyły wszystkie błędy no i wyszło 0.2mm za dużo :-)
    >> Potrzebujesz kalkulatora, żeby policzyć 10% ze 195? :P
    > Za dobrze się znam, żeby takie rzeczy liczyć w pamięci ;)

    Na kalkulatorze też polegać nie można - jak widać :P

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 16. Data: 2014-09-18 11:04:16
    Temat: Re: Rozmiar opon
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Jacek wrote:
    > W dniu 2014-09-16 o 11:16, Marek pisze:
    >> hamulce moga nie dac rady
    > a to niby dlaczego??

    Większa średnica kół -> większy moment na hamulcach.
    Podczas przeciętnej jazdy różnica pewnie niewielka.
    Podczas jazdy w pełni załadowanym samochodem po górskich serpentynach,
    może się okazać nagle, że hamulce się przegrzały, płyn się zagotował i
    lecimy w dół, pozostaje zamknąć oczy... :-)


  • 17. Data: 2014-09-18 13:06:33
    Temat: Re: Rozmiar opon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    Jacek wrote:
    >> W dniu 2014-09-16 o 11:16, Marek pisze:
    >>> hamulce moga nie dac rady
    >> a to niby dlaczego??

    >Większa średnica kół -> większy moment na hamulcach.
    >Podczas przeciętnej jazdy różnica pewnie niewielka.

    Znikoma, przeciez my tu o gora 10% roznicy.

    >Podczas jazdy w pełni załadowanym samochodem po górskich
    >serpentynach, może się okazać nagle, że hamulce się przegrzały, płyn
    >się zagotował i lecimy w dół, pozostaje zamknąć oczy... :-)

    No, energia do wytracenia jest jednak bez zmian.
    Hamulce musza mocniej hamowac, ale tarcze sie wolniej kreca ...

    J.


  • 18. Data: 2014-09-18 13:11:00
    Temat: Re: Rozmiar opon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-09-16 11:14, J.F. pisze:
    >>> Na ile mogą takie niezalecane zamienniki mogą pogorszyć
    >>> prowadzenie auta?
    >> Praktycznie niezauwazalnie, chyba ze zaczna o nadkola trzec.
    >> Aczkolwiek niemcy maja inne zdanie.
    >
    >Auto nie jest niemieckie...;-) Dzięki za opinię.

    Niemieckie czy japonskie - jeden pies. Auto ma dopuszczalne rozmiary
    opon wpisane w brief, a kierowca ma jezdzic na aucie zgodnym z
    homologacja :-)

    J.



  • 19. Data: 2014-09-18 13:44:54
    Temat: Re: Rozmiar opon
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-18 13:11, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
    > W dniu 2014-09-16 11:14, J.F. pisze:
    >>>> Na ile mogą takie niezalecane zamienniki mogą pogorszyć prowadzenie
    >>>> auta?
    >>> Praktycznie niezauwazalnie, chyba ze zaczna o nadkola trzec.
    >>> Aczkolwiek niemcy maja inne zdanie.
    >>
    >> Auto nie jest niemieckie...;-) Dzięki za opinię.
    >
    > Niemieckie czy japonskie - jeden pies. Auto ma dopuszczalne rozmiary
    > opon wpisane w brief, a kierowca ma jezdzic na aucie zgodnym z
    > homologacja :-)
    >
    > J.
    >
    >

    No tak, szwab zawsze coś wymyśli.. Ale w końcu jest tym nadczłowiekiem..
    ;-)


  • 20. Data: 2014-09-18 13:47:43
    Temat: Re: Rozmiar opon
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-17 22:34, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2014-09-16 10:58, Trybun pisze:
    >> Ze wzgledu na niski prześwit w moim aucie myślę o zamianie opon na takie
    >> po wyższym profilu w celu zwiększenia owego prześwitu. Jednak czy
    >> zalecane zamiewnniki cos zmienią. Oryginalne opony na których jeżdżę to
    >> 195/15/55, zalecane zamienniki to 185/14/65. Czy zamiana na takie
    >> podniesie prześwit,
    >
    > o 0.6mm, czyli dokładnie nic
    >
    >> czy może lepiej spróbować zamienić na takie
    >> 195/15/65?
    >
    > To podniesie Ci samochód o 19.7mm, to już dość sporo i musisz się
    > upewnić że takie koło nie zacznie obcierać np. o miskę sprężyny
    > amortyzatora, albo o nadkole.
    >
    >> Na ile mogą takie niezalecane zamienniki mogą pogorszyć
    >> prowadzenie auta?
    >
    > Samochód się podniesie o te 2cm, do tego opony będą miały wyższy
    > profil. Będzie trochę bardziej miękko na boki, ale jakiejś tragedii
    > nie będzie. Na zimę IMO może być, chociaż ja zakładam takie co mają
    > promień większy tylko o 1cm.
    >
    >
    >

    Tak. masz rację, sprawdziłem, w przypadku mojego auta to już tylko
    dyskusja czysto akademicka. O ile z przodu jest trochę miejsca to z tyłu
    raczej na pewno takie opony będą przycierały. Za szerokie, będą ocierały
    o sprężyny.

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: