  • 11. Data: 2010-06-19 11:49:01
    Temat: Re: Różnicówka a TN-C
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:60b5.00000e47.4c1ca7ff@newsgate.onet.pl...
    > Robi się ciekawa dyskusja - ciekawe jak zadziała różnicówka w takim
    > układzie
    > gdzie bolec jest połączony z N cytuję:

    > No i po co trzeci przewód skoro bolec ma być połączony z N jak czytam
    > wyżej????

    Ale wiesz jak działa różnicówka?

    --
    Desoft

  • 12. Data: 2010-06-19 13:05:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Jun 2010 11:40:15 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J,
    >
    >Ale już zostało powiedziane, że do kuchni i łazienki idą trzy
    >przewody. Pytanie było o pozostałe pomieszczenia...

    Raczej powiedziane bylo ze ida dwa. Trzeci przewod opcjonalnie
    dopuszczano.

    A pozostale .. przy komputerach zerowanie sie przydaje ..

    >Poprawnie to do punktu wspólnego N-PE powinno doprowadzić się uziom...
    >Będziesz prowadził dwa uziomy?

    A co, nie moge sobie pralki dodatkowo zabezpieczyc ? :-)

    J.

  • 13. Data: 2010-06-19 13:36:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Saturday, June 19, 2010, 3:05:25 PM, you wrote:

    [...]

    > A co, nie moge sobie pralki dodatkowo zabezpieczyc ? :-)

    Też pamiętasz pralki jeszcze przed Franią, z miedzianą linką
    zakończoną krokodylkiem, który na kran się zakładało? ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2010-06-19 13:43:42
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-06-19 13:16:25 +0200, "Desoft" <N...@i...pl> said:

    > Odnośnie upalenia N. W czym przeszkadza różnicówka? bez niej i tak na
    > bolcu wystapi napięcie.

    False safety :)

    --
    DJ

  • 15. Data: 2010-06-19 13:52:02
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-06-19 13:49:01 +0200, "Desoft" <N...@i...pl> said:

    > Użytkownik <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale wiesz jak działa różnicówka?

    Odnoszę wrażenie, że Szanownym się pomieszały gdzieś po drodze, dwa
    dyskutowane rodzaje rozwiązań:
    - 2 przewody N->bolec
    - 3 przewody, gdzie trzeci do bolca

    Oczywiście jednocześnie nie da się ich w jednym gniazdku pogodzić ;))))

    --
    DJ

  • 16. Data: 2010-06-19 14:45:04
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:gophi.pme.1276914498@news.chmurka.net...
> [...]
    > cisza i spokój...
    >
    > Mam w domu instalację TN-C (dwuprzewodową - bez uziemienia, jest
    > zmostkowane
    > z zerem w kuchni i łazience, w pozostałych pokojach nie ma uziemienia w
    > ogóle). Przy okazji remontu chciałbym założyć nowe bezpieczniki - wywalić
    > stare topikowe i założyć nowe na szynie din. Jest sens w takiej
    > konfiguracji
    > zakładać różnicówkę czy ona kompletnie nic nie da?
    >
    > Dużo się zmieni jeżeli przed różnicówką pociągnę od zera osobny przewód
    > ochronny do łazienki i kuchni i powstanie wtedy TN-C-S?

    Ja remontowałem i wymieniłem wszystkie kable na 3 przewodowe. Stare juz
    miały spękana izolację i po nawilżeniu ściany (tapetowanie) ściana kopała.
    Albo polalone i połamane alumiaki i obejścia aby ominąć upalony kabel. No
    mogiła.

    Jak robisz remont to rozumiem jesteś w stanie wyrwać i połozyc na nowo
    kable.

    Dochodzą do mnie dwa druty aluminiowe 4 albo nawet 6 kwadrat. Założyłem nową
    skrzynkę. Rozprowadziem fazy na 2 róznicówki. Z jednej zasilam pokoje i
    łazienkę, z drugiej kuchnię (osobno na łazienke już nie zmiesciłem).
    Oczywiście PE i N w tej skrzynce sie rozdzieliło.
    Jakby się 0 upaliło to dodatkowo uziemienie zapewnia kuchenka gazowa oraz
    grzałka w grzejniku CO - co wynika z ich budowy.
    Sprawdzałem jak działają różnicówki jak sa upływności i jest ok.

    Także jakby teraz energetyce przyszło do głowy wymieniać instalacje w
    pionach to ja już mam gotową sieć.

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2010-06-19 15:06:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Jun 2010 15:36:34 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J,
    >[...]
    >
    >Też pamiętasz pralki jeszcze przed Franią, z miedzianą linką
    >zakończoną krokodylkiem, który na kran się zakładało? ;)

    Nie, tak stary nie jestem.
    Ale pamietam calkiem nowoczesna amerykanska suszarke [reczna], ktora
    miala roznicowke we wtyczce.

    J.

  • 18. Data: 2010-06-19 16:45:14
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-06-19 16:45:04 +0200, "Irokez" <n...@e...pl> said:

    > Także jakby teraz energetyce przyszło do głowy wymieniać instalacje w pionach

    Nie energetyce, tylko właścicielowi budynku.

    --
    DJ

  • 19. Data: 2010-06-19 18:40:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@s...com> napisał w
    wiadomości news:hvi7gg$nl4$1@news.onet.pl...

    > Nie powstanie, bo punkt styku PE, N i PEN powinien być uziemiony. Inaczej
    > będzie właśnie tak, że upali się N i będzie faza na obudowie i co
    > ciekawe - żadna różnicówka tego nie wyłączy!

    A tak na zdrowy rozum - mamy instalację starą 2-żyłową, gdzie bolce w
    gniazdkach są na żywca połączone z przewodem zerowym. Upala się zero.... i
    co się zmienia na lepsze względem instalacji 3-żyłowej gdzie przewód
    ochronny połączony jest za różnicówką z przewodem zerowym?

  • 20. Data: 2010-06-19 19:42:56
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-06-19 20:40:42 +0200, "Marcin Wasilewski"
    <j...@a...pewnie.je.st> said:

> [...]
    > zero.... i co się zmienia na lepsze względem instalacji 3-żyłowej gdzie
    > przewód ochronny połączony jest za różnicówką z przewodem zerowym?

    Jeśli prąd rażenia przechodzi przez różnicówkę - ona zadziała.
    Jeśli prąd rażenia płynie poza różnicówką (w prowizorycznie zrobionym
    PE z N), to może cię przysmażać aż skwierczy, a RDC nie piśnie słówkiem.

    --
    DJ