  • 1. Data: 2009-12-01 22:37:10
    Temat: Rozsądna częstotliwość dla rdzeni z zasilaczy PC
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Witajcie.
    Jaka maksymalna częstotliwość dla tych rdzeni nie będzie powodował zbyt
    dużych strat w rdzeniu z zasilacza PC. Chodzi o te żólte na wyjściu?
    Czy 150 kHz to nie za dużo ?

    G.B.

  • 2. Data: 2009-12-01 22:44:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Tuesday, December 1, 2009, 11:37:10 PM, you wrote:

    > Jaka maksymalna częstotliwość dla tych rdzeni nie będzie powodował zbyt
    > dużych strat w rdzeniu z zasilacza PC. Chodzi o te żólte na wyjściu?
    > Czy 150 kHz to nie za dużo ?

    Bardzo źle zadane pytanie. Wszystko zależy od składowej zmiennej
    indukcji.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2009-12-02 22:21:34
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    > Bardzo źle zadane pytanie. Wszystko zależy od składowej zmiennej
    > indukcji.

    Zastosowanie :
    Przetwornica Fly-back Uwe 25 - 35V; Uwy = 24V; Imax =1 A; Bmax ok.180 mT
    współczynnik wypełnienia ok 50% przy Imax

    G.B.

  • 4. Data: 2009-12-02 22:32:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    > Zastosowanie :
    > Przetwornica Fly-back Uwe 25 - 35V; Uwy = 24V; Imax =1 A; Bmax ok.180 mT
    > współczynnik wypełnienia ok 50% przy Imax

    Zdecydowanie odradzam. Do flybacja z taką częstotliwością tylko ferryt
    + szczelina. I po diabła aż 150 kHz?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2009-12-03 09:40:15
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    RoMan Mandziejewicz nabazgrał(a):

    > Zdecydowanie odradzam. Do flybacja z taką częstotliwością tylko ferryt
    > + szczelina.

    OK - spróbuję.

    Dzięki :-)

    I po diabła aż 150 kHz?

    Testowałem przy 50 kHz.
    Dość dużo drutu wyszło, grubszego nie zmieszczę i grzeje się ;-)

    Pozdrawiam
    G.B.

  • 6. Data: 2009-12-03 10:21:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Thursday, December 3, 2009, 10:40:15 AM, you wrote:

    > OK - spróbuję.
    > Dzięki :-)
    > Testowałem przy 50 kHz.
    > Dość dużo drutu wyszło, grubszego nie zmieszczę i grzeje się ;-)

    Ale gdzie nie zmieścisz?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2009-12-03 10:53:44
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    RoMan Mandziejewicz nabazgrał(a):

    > Ale gdzie nie zmieścisz?

    Drutu na rdzeniu nie zmieszczę.
    Wyliczenia indukcyjności wziąłem z tąd:

    http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/smps_e.html
    #L

    Przy grubszym drucie - nie zmieszczę uzwojeń na rdzeniu.
    Przy 50 kHz wychodzi ok 42 zwoje na jednym i jakieś 20 na drugim.
    Rdzeń o średnicy zewn. 27 mm - wewn 14.
    Dlatego chciałem dać wyższą częstotliwość , żeby mniejsze indukcyjności
    powychodziły.

    G.B.

  • 8. Data: 2009-12-03 11:49:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Thursday, December 3, 2009, 11:53:44 AM, you wrote:

> [...]
    > Przy grubszym drucie - nie zmieszczę uzwojeń na rdzeniu.
    > Przy 50 kHz wychodzi ok 42 zwoje na jednym i jakieś 20 na drugim.

    A od kiedy ta strona liczy cokolwiek na toroidalnych rdzeniach
    proszkowych?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2009-12-03 22:14:10
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    #L

    > A od kiedy ta strona liczy cokolwiek na toroidalnych rdzeniach
    > proszkowych?

    Sorki, ale w temacie zasilaczy impulsowych - troche lamer jestem ;-)

    G.B.