  • 1. Data: 2009-12-01 17:35:11
    Temat: [help] kompilacja programu na PICa
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Witam !

    Na stronie http://www.rxcomm.net/downloads.htm dostepne jest źródło programu
    do obsługi stacji pogodowej. Zmieniłem w programie kształt sinusoidy
    generującej dźwięk do transmisji pakietowej ale mam problem z kompilacją.
    Zassałem z kompiler MPASM który jest opisany na dole strony i po zmianie w
    programie próbuje kompilowac ale dostaję komunikat, że nazwa pliku ma więcej
    niż 62 znaki co jest nieprawdą. Nie wiem co dalej. Może ktoś mógłby
    skompilować ten soft. Podeśle zmienione źródło. Proc to PIC16F877A. Do
    programowania ma PIC starter kit Microchipa.

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 2. Data: 2009-12-01 18:02:03
    Temat: Re: [help] kompilacja programu na PICa
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > do obsługi stacji pogodowej. Zmieniłem w programie kształt sinusoidy
    > generującej dźwięk do transmisji pakietowej ale mam problem z kompilacją.

    Śmiesznie to brzmi "zmieniłem kształt sinusoidy" :P...

> [...]
    > skompilować ten soft. Podeśle zmienione źródło. Proc to PIC16F877A. Do
    > programowania ma PIC starter kit Microchipa.

    Odpowiadam "w ciemno" - niektóre genialne programy głupieją jeśli w
    nazwie pliku (ścieżce) jest SPACJA. Jeśli u Ciebie nie jest problemem
    zbyt długa nazwa pliku (na przykład C:\Program Files\Microchip\ to już
    27 znaków ;)), to sprawdź, czy nie ma spacji... te 62 znaki mogą
    dotyczyć także innego pliku, z którego oprogramowanie korzysta w czasie
    kompilacji ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-12-01 19:07:58
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Konop wrote:
    > Śmiesznie to brzmi "zmieniłem kształt sinusoidy" :P...
    ;0
    była prostokątna, ja zrobiłem ładną

> [...]
    > 27 znaków ;)), to sprawdź, czy nie ma spacji... te 62 znaki mogą
    > dotyczyć także innego pliku, z którego oprogramowanie korzysta w

    trafiony :) przegrałem na dysk D i poszło..... poprzenio miałem na pulpicie.
    Ale wypluło errory :

    Error[113] D:\UWX103S\UWEATHER.ASM 777 : Symbol not previously defined
    (Config)
    Warning[205] D:\UWX103S\CONFIG.ASM 7 : Found directive in column 1. (Config)
    Error[177] D:\UWX103S\CONFIG.ASM 7 : __CONFIG directives cannot be used
    with CONFIG directives
    Error[113] D:\UWX103S\CONFIG.ASM 74 : Symbol not previously defined
    (Config)
    Error[113] D:\UWX103S\CONFIG.ASM 93 : Symbol not previously defined
    (Config)
    Error[113] D:\UWX103S\CONFIG.ASM 312 : Symbol not previously defined
    (Config)
    Error[113] D:\UWX103S\CONFIG.ASM 342 : Symbol not previously defined
    (Config)
    Error[113] D:\UWX103S\CONFIG.ASM 371 : Symbol not previously defined
    (Config)
    Error[113] D:\UWX103S\CONFIG.ASM 402 : Symbol not previously defined
    (Config)
    Error[113] D:\UWX103S\CONFIG.ASM 425 : Symbol not previously defined
    (Config)
    Error[113] D:\UWX103S\CONFIG.ASM 445 : Symbol not previously defined
    (Config)
    Error[113] D:\UWX103S\CONFIG.ASM 535 : Symbol not previously defined
    (Config)
    Error[113] D:\UWX103S\CONFIG.ASM 666 : Symbol not previously defined
    (Config)
    Error[113] D:\UWX103S\CONFIG.ASM 893 : Symbol not previously defined
    (Config)
    Error[113] D:\UWX103S\OWIRE.ASM 222 : Symbol not previously defined
    (Config)

    czy mogłbyś okiem fachowca popatrzec czy to jakieś kryzysowe blędy ?

    no i najwazniejsze, nie mam pliku HEX :( wygenerowało plik ERR, LST i COD.
    pewnie dlatego, że sa błędy.

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 4. Data: 2009-12-02 09:34:45
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

    VSS pisze:
> [...]
    >
    > czy mogłbyś okiem fachowca popatrzec czy to jakieś kryzysowe blędy ?
    >
    > no i najwazniejsze, nie mam pliku HEX :( wygenerowało plik ERR, LST i COD.

    Error 113 :

    Symbol not previously defined
    A symbol was referenced that has not yet been defined. Check the
    spelling and location of the declaration of any symbols used in your
    code. Only addresses may be used as forward references. Constants and
    variables must be declared before they are used.

    This sometimes happens when #include files are used in your project.
    Since the text from an include file is inserted at the location of the
    #include statement, and you may have labels used before that point, you
    can get this error. Also, the error may occur due to a typing error,
    spelling mistake or case change in your label. MyLabel is not the same
    as Mylabel unless case sensitivity is turned off (it is on by default).
    Additionally, goto MyLabel will never locate the code at Mylabl or
    Mylable. Check for these sorts of mistakes first. As a general rule, put
    your include files at the top of each file. If this seems to cluttered,
    you may include files within other include files.

    Ściągnij i zainstaluj MPLAB'a. Będzie Ci łatwiej skonfigurować projekt.
    W ustawieniach projektu znajdziesz opcję generowania pliku HEX.

    Pozdr,
    Mariusz.

  • 5. Data: 2009-12-02 11:46:11
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    > Ściągnij i zainstaluj MPLAB'a. Będzie Ci łatwiej skonfigurować
    > projekt. W ustawieniach projektu znajdziesz opcję generowania pliku
    > HEX.

    zassałem, zainstalowałem i masakra. nie obejmuję tego sofu.
    proc zadeklarowałem ale jak wrzucić te wszytskie pliki aby się do kupy
    skompilowało?

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 6. Data: 2009-12-02 20:53:51
    Od: "Jakub Szetela" <w...@g...com>

    Zamien we wszystkich plikach slowo "Config" na cos innego np "Lol" u mnie po
    zmienie poszlo.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-12-03 09:58:21
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

    VSS pisze:

    > zassałem, zainstalowałem i masakra. nie obejmuję tego sofu.
    > proc zadeklarowałem ale jak wrzucić te wszytskie pliki aby się do kupy
    > skompilowało?

    Z ciekawości, przeniosłem ten projekt do MPLAB'a. Kosztowało
    to trochę wysiłku i przeróbek, bo kod nie był relokowalny.
    Kompiluje się bez błędów ale nie daję gwarancji na działanie, bo
    grzebałem w skrypcie linkera :-) Nie mam zdrowia i czasu na segmentację
    ROM'u :-) Musisz sam sprawdzić. Projekt skonfigurowany dla PIC16F877.
    Plik zip trzeba rozpakować na dysku D tak, by ścieżki do plików pasowały.
    Powiedz, gdzie to wrzucić.

    Pozdr,
    Mariusz Ł.