  • 31. Data: 2017-08-08 21:52:30
    Temat: Re: Rust
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, August 8, 2017 at 7:57:49 PM UTC+2, AK wrote:

    > Przepraszam. Co Ty pieprzysz ?
    > W interpretowanym C masz wszystko "na patelni".
    > Po nazwie _głównie_ !

    Ostatnio było tutaj o rozmowie podobnej do gry w szachy z gołębiem...

  • 32. Data: 2017-08-08 22:14:32
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 8 Aug 2017 20:13:33 +0200, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Ten podzial na kompilowane/interpretowane
    > pielegnują z uporem godnym lepszej sprawy

    I właśnie o to chodzi. Ktoś kiedyś gdzieś... i teraz ciągle
    powtarzane jest ten nonsens. Pięknym przykładem jest Basic: są
    interpretery, są kompilatory (do natywnego), są kompilatory skrośne
    (Bascom), są JIT i co tam tylko (Visual, VBA). Że Basic jest do
    niczego bo interpretowany po raz pierwszy usłyszałem gdzieś tak w
    1972. Nawet jeżeli była to prawda (wtedy) to trochę się zmieniło
    przez te pół wieku. Podział kompilowane/niekompilowane dziś nie ma
    sensu. Zwłaszcza że można pisać ze sprawdzaniem składni, używać
    różnych narzędzi podobnych do lint itd. Z drugiej strony na 99%
    kompilator nie wykryje np. skasowania linijki gdzieś ze środka
    programu, takiej jak np. x = x + a.

  • 33. Data: 2017-08-08 22:34:31
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, August 8, 2017 at 10:14:36 PM UTC+2, slawek wrote:

> [...]
    > interpretery, są kompilatory (do natywnego), są kompilatory skrośne
    > (Bascom), są JIT i co tam tylko (Visual, VBA).
    Racja, są.

    > Że Basic jest do
    > niczego bo interpretowany po raz pierwszy usłyszałem gdzieś tak w
    > 1972.
    Moim zdaniem to prawda, był zdecydowanie za mało elastyczny jak
    na język interpretowany. Już sam fakt, że jeden język można
    skompilować (ale uczciwie skompilować na instrukcje procesora, a
    nie wcielać do pliku binarnego połowę interpretera) i interpretować,
    jest podejrzany.

    > Nawet jeżeli była to prawda (wtedy) to trochę się zmieniło
    > przez te pół wieku. Podział kompilowane/niekompilowane dziś nie ma
    > sensu.
    Bez określenia celu nic nie ma sensu.

> [...]
    > różnych narzędzi podobnych do lint itd. Z drugiej strony na 99%
    > kompilator nie wykryje np. skasowania linijki gdzieś ze środka
    To racja.

  • 34. Data: 2017-08-09 07:23:47
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 8 Aug 2017 13:34:31 -0700 (PDT), "M.M." <m...@g...com>
    wrote:
    > Moim zdaniem to prawda,
    > był zdecydowanie za mało elastyczny jak
    > na język interpretowany.

    Co rozumiesz przez "elastyczność"?

    I jaki Basic? Ten z początków lat 70-tych, ten z ZX81, Basica,...,
    obecny Visual?

  • 35. Data: 2017-08-09 14:43:45
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, August 9, 2017 at 7:24:13 AM UTC+2, slawek wrote:

    > Co rozumiesz przez "elastyczność"?
    >
    > I jaki Basic? Ten z początków lat 70-tych, ten z ZX81, Basica,...,
    > obecny Visual?

    Inny język nadaje się do kompilowania na natywny kod procesora, inny do
    interpretowania. Interpreter generalnie może więcej niż procesor,
    interpreter będzie zawsze nadzbiorem możliwości procesora. Po co
    wskaźniki w języku interpretowanym? Dlaczego nie można funkcji wywołać
    poprzez nazwę umieszczoną w zmiennej w języku interpretowanym?

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2017-08-09 15:50:13
    Od: Adam M <a...@m...com>

    On Saturday, August 5, 2017 at 12:10:28 PM UTC-4, Borneq wrote:
    > Jakie jest wasze zdanie na temat tego języka?
    > Bardzo ciekawy, brakowało mi graficznego UI, ale jest teraz relm i conrod:
    > http://relm.ml/relm-intro
    > https://github.com/PistonDevelopers/conrod
    >
    > Czytałem że nie używa odśmiecania jak Go ale zupełnie inny sposób radzi
    > sobie z wyciekami pamięci.

    IMHO to język ktory szuka problemów do rozwiązania - prawdopodobie zostanie niszowym
    językiem podobnie jak Ada z tym że Ada ma za sobą lata rozwoju i solidne biblioteki.
    Nie oferuje nic doswiadczonym programistom w C/C++ a zmusza ich nauczenia się
    manieryzmów języka. Programiści wysokopoziomowych języków nawet nie zainteresuja sie
    takim czymś bo i po co im to. Jedną z najwiekszych słabości Rusta są fatalnej jakości
    biblioteki (lata mina kiedy te biblioteki osiagną jakość bibliotek dla C i C++).
    Drugim problemem jest podejście całego środowiska otaczjacego Rust - wygląda to na
    podejście: my jesteśmy tymi którzy posiedli prawdę i biada tym którzy sie z nami nie
    zgadzają.
    Adam M.

  • 37. Data: 2017-08-09 16:38:42
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Aug 2017 05:43:45 -0700 (PDT), "M.M." <m...@g...com>
    wrote:
    > Inny język nadaje się do kompilowania na natywny kod procesora, i=
    > nny do
    > interpretowania.

    To jest twoja opinia. Nie poparta faktami. Bardzo nieprecyzyjnie
    wyrażona.

    Sorry, ale nie tylko że nie przekonałeś mnie... lecz także ujawniłeś
    swój poziom wiedzy, tak że dalsze twoje "objawienia" będę traktował
    tak jak na to zapewne zasługują.

    > Interpreter generalnie może więcej niż proc=
    > esor,
    > interpreter będzie zawsze nadzbiorem możliwości procesora.

    Kolejne "objawienie". Nota bene, wiele CPU ma rozkaz xchg, którego
    nie ma np. w C.

> [...]
    > ji wywołać
    > poprzez nazwę umieszczoną w zmiennej w języku interpretowany=

    A po co są rowery? Nie używam, więc po co? Zabronić produkcji rowerów
    i używania wskaźników!

    Na szczęście jesteś wielkim nikim. Bo gdy ludzie (?) o twojej
    mentalności dorwą się do władzy, to każdy o poziomie IQ > 50 jest ich
    wrogiem. Nie tolerują niczego co nie jest dla nich bezpośrednio
    potrzebne i czego intelektualnie nie ogarniają.

  • 38. Data: 2017-08-09 16:48:49
    Od: Adam M <a...@m...com>

    On Wednesday, August 9, 2017 at 10:38:46 AM UTC-4, slawek wrote:

> [...]
    > tak jak na to zapewne zasługują.

    > Kolejne "objawienie". Nota bene, wiele CPU ma rozkaz xchg, którego

    Z całym szacunkiem ale to już szanownego kolegę poniosło - język C potrzebuje rozkazu
    xchg jak łysy grzebienia - kompilator może uzyć rozkazu xchg w trakcie kompilacji
    kodu w C do jezyka mszynowego (lub programista może zrobić wstawke asemblerowa w
    kodzie C) ale normalnie to jest o jeden poziom za nisko dla C.

    Adam M

    <ciach/>

  • 39. Data: 2017-08-09 17:00:40
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Aug 2017 07:48:49 -0700 (PDT), Adam M
    <a...@m...com> wrote:
    > język C potrzebuje rozkazu xchg jak łysy grzebienia
    Doceniam dowcip. I widzę że niewiele wiesz o programowaniu w C.

  • 40. Data: 2017-08-09 18:42:40
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, August 9, 2017 at 4:38:46 PM UTC+2, slawek wrote:

    > To jest twoja opinia. Nie poparta faktami. Bardzo nieprecyzyjnie
    > wyrażona.

    Niby nie poparta faktami, a żadnego kontrprzykładu nie podałeś.

    > Sorry, ale nie tylko że nie przekonałeś mnie... lecz także ujawniłeś
    > swój poziom wiedzy, tak że dalsze twoje "objawienia" będę traktował
    > tak jak na to zapewne zasługują.

    Tak każdy bez żadnej wiedzy może napisać.

    > Kolejne "objawienie". Nota bene, wiele CPU ma rozkaz xchg, którego
    > nie ma np. w C.

    Sprowadzasz rozmowę na inny temat. Zawsze było tak, że im język był
    wyższego poziomu, tym więcej robiła jakaś maszyna wirtualna lub
    jakieś biblioteka, bo skompilowanie tego na instrukcje maszynowe
    byłoby skrajnie trudne i nonsensowne.

    > A po co są rowery? Nie używam, więc po co? Zabronić produkcji rowerów
    > i używania wskaźników!

    A co mają rowery wspólnego z językami programowania? Dlaczego nie
    podasz kontrprzykładu który ma coś wspólnego z językami programowania?
    Jak to w ogóle zrozumiałeś ( tamtego kontekstu ) gdy pytałem po

    Ale jaja :D