  • 21. Data: 2017-08-08 15:25:21
    Temat: Re: Rust
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, August 8, 2017 at 2:17:39 PM UTC+2, slawek wrote:

    > A to już pytanie filozoficzne.

    Nie, to nie jest pytanie filozoficzne. Pytanie padło w określonym
    kontekście. Mianowicie, rozważałeś że język jest sprawą drugorzędną.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2017-08-08 15:56:17
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 8 Aug 2017 06:25:21 -0700 (PDT), "M.M." <m...@g...com>
    wrote:
    > Nie, to nie jest pytanie filozoficzne.

    Ja twierdzę że jest to pytanie filozoficzne. Ty twierdzisz że nie
    jest to pytanie filozoficzne. Czyli mamy różne zdanie na pewien
    temat.

    Co ciekawe, nie odczuwam jakiejś pilnej potrzeby przekonywania cię że
    że pytania o sens istnienia interpretera języka takiego jak C są co
    prawda akademickie aż do bólu, ale nie dają w praktyce nic.

    Ty zaś nijak nie przedstawiłeś dlaczego możliwość istnienia
    interpretera C jest aż tak przerażająca. Zwłaszcza że A.D. 2017
    podziały kompilator vs. interpreter są domeną leśnych dziadków którzy
    przesłali i JIT, i maszyny wirtualne, i nawet funkcję code ze
    Snobolu.

  • 23. Data: 2017-08-08 19:06:24
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał:

    > Język jest sprawą drugorzędną.

    No niby tak ale..

    > Ważniejsze są algorytmy oraz dostępne biblioteki.

    Duuużo prawdy!

    > Jeśli chodzi o język to główne kryterium jest takie: czy jest kompilowany czy nie.

    Wierutka i horrendalna bzdura :)
    Ta wlasciwosc nie ma najmniejszego znaczenia.
    Ba! Języki "niekompilowane" są w uzywaniu normalniejsze.

    > Bo to ma największy wpływ na wydajność.

    Ma, ale czesto najmniejszy (vide: JS V8, Julia, Smalltalk itp)

    > A ponieważ C++ już został wynaleziony i rozpowszechnił się, to moim zdaniem należy
    się skupić
    > właśnie na nim...

    Klasyczna nekrofilia :)
    C++ rozpowszechnil sie _wlasnie dlatego_, ze jest slaby i prymitywny (prawo Kopernika
    sie i tu
    klania).
    Jego slabosc byla jego silą (ale dzis - cale szczescie - znow jest tym czym
    powinna/jest: jest
    slaboscią).

    PS: Zaczuwam kolejnego Ayatolllaha C++ :)

    AK

  • 24. Data: 2017-08-08 19:45:37
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał:

    > Moje zdanie jest podobne, ale przeciwko Javie nic nie mam, przeciwko
    > nowym językom kompilowanym o składni podobnej do C++ i Java też nic

    Do jasnej Anielki :) Co ma wspolnego (chora zreszta) skladnia C++/Jva do jakosci
    jezyka?

    AK

  • 25. Data: 2017-08-08 19:49:34
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał:
    > Ale jak wtyczka RustDT zacznie
    > obsługiwać cdb.exe to już będzie całkiem świetnie.

    > Co w tym świetnego?!? w Borland Turbo C++ debuger był w 1990 roku (pewnie jeszcze
    Cię wtedy nie
    > było :0 ).

    Potwierzdam w 100% .
    W niczym inym nie pracowalo mi sie tak dobrze jak w srodowiskach Borlanda za czasow
    TC/TC++/TPascal/TProlog
    czyli /TV

    PS: Okienkowy ObjectVision juz nie byl taki "poreczny"/wiele zepsul.

    AK

  • 26. Data: 2017-08-08 19:51:48
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał:

    > Ajtam, da się zrobić interpreter C. Był taki na Commodore 64.

    "Od zawsze" jesr CINT

    AK

  • 27. Data: 2017-08-08 19:57:09
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał:

    > Nie chodzi o to że się nie da, tylko jaki sens? Język interpretowany
    > bez możliwości wywołania funkcji po nazwie

    Przepraszam. Co Ty pieprzysz ?
    W interpretowanym C masz wszystko "na patelni".
    Po nazwie _głównie_ !

    AK

  • 28. Data: 2017-08-08 20:13:33
    Od: "AK" <n...@n...net>

> [...]

    leśnych
    > dziadków którzy przesłali i JIT, i maszyny wirtualne, i nawet funkcję code ze

    Nie Sławciu. Nie lesnych dziadkow.
    Lesni dziadkowie wychowali sie na jezykach o wiele wyzszego poziomu niz
    chore/pryitywne C++/
    (w ktorym to zreszta C/C++ piszę 30+ lat.. fuj:)

    Ten podzial na kompilowane/interpretowane pielegnują z uporem godnym lepszej sprawy
    mlode pokolenia MWZDM . Robia to wylacznie ze wzgledow "politycznych"
    (w/g nich stare jest do d.. nich z zasady:) a najczesciej ze zwyklej niezkzazonej
    intelektem
    niewiedzy :)

    PS: Zauwazyles Slawciu jak Cie zaatakowali niedawno za "akademnickie podejscie"?
    A ja (*mimo nieukrywanej niecheci do Ciebie - no ale odrzucmy "uczucia":)
    sklonny jestem przyznac Ci o wiele wiecej racji w tym temacie niz wiekszosci
    "doswiadczonych korporatow"- z Mackiem Sobczakiem na czele :)
    Slowem : korporacje - w sensie inzynierskim - sa coraz bardziej chore :)
    Chwała tym (na razie robią to po cichu:) ktore "oswiecilo" i zmierzaja do
    "strarego dobrego rzemiosla". Oby tylko wahadlo za bardzo "nie odwalilo" w
    drugą
    anty SCRUM-ową/any Agile-ową strone (prywatnie nie wierze - będziie kolejny
    odwał
    - tak jak w przypadku SCRUM-a/Agile methods:).

    AK

  • 29. Data: 2017-08-08 20:45:09
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 8 Aug 2017 19:45:37 +0200, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Do jasnej Anielki :) Co ma wspolnego (chora zreszta) skladnia
    C++/Jva do jakosci jezyka?

    A dlaczego chora?

    Chora to jest składnia Tcl. Ale składnia C++ jest po prostu
    obrzydliwie przeciętna.

    I - szczerze mówiąc - gdybym miał szukać czegoś o "pięknej składni" -
    to nie widzę kandydatów. Lisp nie, Logo nie, Cobol/Fortran nie,
    C/Algol (i wszystkie pochodne) nie, Forth nie. Phyton niebardzo. I
    Haskell też szału nie robi. Ruby znam za mało, abym mógł oceniać czy
    ma "piękną składnię".

    DNA ma piękną składnię - dosłownie zrobiony jest tak, aby ładnie
    wyglądał kod źródłowy. Scratch jest przeciętny, tyle że fajnie
    pokazuje "klocki". Oba raczej do zabawy.

  • 30. Data: 2017-08-08 21:50:16
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, August 8, 2017 at 7:46:18 PM UTC+2, AK wrote:

    > Do jasnej Anielki :) Co ma wspolnego (chora zreszta) skladnia C++/Jva do jakosci
    jezyka?

    Jak to co? Wszystko!