  • 1. Data: 2018-02-15 17:20:49
    Temat: S17 szyba rozbita a podwykonawca nie uznaje szkody - co mam zrobic?
    Od: "decore-meble.pl" <r...@g...com>

    Witam

    w polwie listopada jechalem s17 w kierunku lublina, predkosci zawrotnej nie bylo bo
    na 70km sa ciagle wykopy i nie da sie szybciej jechac niz 60 km/h. Dostalem kamieniem
    az zadudnialo ale byla noc wiec pojechalem dalej bo samochod sie nei rozsypal na
    kawalki - rano sie okazalo ze szyba przednia jest uszkodzona a kamien uszkodzil tez
    maske. Zglosiłem szkode do GDKIA ich ubezpieczyciel napisal po miesiacu ze nie uznaje
    bo odcinek jest przekazany podwykonawcy. w protokole jest dokladny kilometrarz drogi
    gdzie sie to stało ale policji nie wezwalem. podwykonawca najpierw chcial wrobic inna
    firmę ktora wykonuje odcinek oddalony od miejsca zdarzenia o 1km a skoro tamci nie
    dali się wrobić to stwierdzil ze szkody nie uznaje. ac na ten samochod nie mam.

    rzeczoznawca wycenil szkode na uwaga - maska lakierowanie + szyba do wymiany 800zł

    nie wiem co mam teraz zrobic bo wychodzi ze powinienem sie z nimi cywilnie
    procesowac. moze ktos mial juz taki przypadek i potrafi cos sensownego napisac

    bujam sie z nimi 3 miesiac i juz mnie ...........

    dzieki

  • 2. Data: 2018-02-15 17:29:26
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    do prawnika z tym.
    i niech sie chlopcy przyzwyczajaja.
    jak w takim nowym a8 czy lexus poleci szyba z tymi wszystkimi HUD, USB, USA,
    ZSRE i AC DC to sie cwaniaki zesraja....
    sama szyba chyba przekroczy te 10 000 pln....
    do tego serwis, bo oczwiscie inaczej komp auta nie 'zobaczy' szyby i szybko
    zrobi sie 20 000.
    oczywiscie wiem ze jest AC, ale kto zabroni ubezpieczycielowi przerzucic
    koszta na winowajce?
    oj chyba szybciutko drogi pozamiatane beda.....

  • 3. Data: 2018-02-15 17:57:46
    Od: r...@g...com

    tylko ja AC nie mam na tym samochodzie, lexusem nie jezdze- jakbym miel to bym
    poszedl ta droga od razu

    prawnik swoje wezmie a spraw abedzie sie walkowac miesiace -k.. rece opadaja

  • 4. Data: 2018-02-15 18:37:08
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-02-2018 o 17:57, r...@g...com pisze:
    > tylko ja AC nie mam na tym samochodzie, lexusem nie jezdze- jakbym miel to bym
    poszedl ta droga od razu

    > prawnik swoje wezmie a spraw abedzie sie walkowac miesiace

    Prawnik nie musi nic wziąć, może zadowolić się udziałem z odszkodowaniu
    i kosztami zastępstwa.

    Ale przy szkodzie na 1000 zł - raczej tego nie zrobi.
    Napraw sam, a potem idź do prawnika.

  • 5. Data: 2018-02-15 19:06:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 15.02.2018 o 17:20, decore-meble.pl pisze:
    > rzeczoznawca wycenil szkode na uwaga - maska lakierowanie + szyba do wymiany 800zł

    Ja to widzę tak:

    - 500zł szyba z wymianą (NordGlass się uda*, ale tą wszyscy tutaj odradzają)
    - 300 zł za malowanie (trochę mało, za 400zł z cieniowaniem za element
    znajdziesz)

    * założyłem że masz normalną/zwykła szybę

    Rzeczoznawca zaniżył o 12%. Ceny oparłem o województwo łódzkie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz